Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schimmel in frunk

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,283
2,315
Naarden, NL
In de categorie 'klein leed': vandaag zag ik dat een band onder de 40 PSA scoorde, dus even het pompje uit de frunk gepakt... Helaas: waarschijnlijk een kan ruitenvloeistof opengegaan en alles nat en ... onder de schimmel op de bekleding. Ik gebruik de frunk weinig, eens per 1 a 2 maanden :)

Iemand goede suggesties hoe dit op te lossen of moet er nieuwe bekleding komen?
 
Volgens mij kun je bij de gemiddelde supermarkt met redelijk assortiment schimmelreiniger halen (HG? Bison?) die je hiervoor kunt gebruiken. Maar ja, hoe netjes dat er uiteindelijk uit gaat zien is erg afhankelijk van de stof, hoe ver de schimmel er reeds is ingetrokken, eventueel reeds aanwezige slijtage etc. Allicht opvolgen met een stoomreiniger. Chemisch is er nog meer mogelijk, maar die keuze is ook een kostenplaatje. Het is immers niet je zetel.

Aan de andere kant: het is je frunk. Lekker poetsen met wat huis/tuin/keuken-spul en als het uiteindelijk niet naar wens is kun je altijd nog aan de slag met nieuwe bekleding.

Denk dat er online genoeg te vinden is. Balen is het wel, succes :).
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Tis overigens wel een dingetje waar ik ook tegenaan gelopen ben. De frunk van een M3 is (blijkbaar) zó goed luchtdicht afgesloten, zonder enige ventilatie, dat enigszins vochtige spullen onherroepelijk schimmelen.