Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schrapend metaal geluid voorkant Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een Model S van dec. 2019. 7000 km op de teller.
Gister opeens uit het niets, tijdens rijden op snelweg, enorm schrapend geluid van metaal? staal? uit voorkant auto/dashbord. Echt hard. Verdween na paar seconden net zo plotseling als dat het was gekomen.

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Dank voor het meedenken.
 
Klinkt als jeairco compressor. Komt er nog koude lucht uit je ventilatieroosters op standje LOW?

Dank.
Mmm nu je het zegt: daarna zat ik opeens te klooien met de temperatuurregeling in de auto...: kreeg ik niet zoals ik wilde...
Kan je iets meer vertellen wat er dan aan de hand is?
in ieder geval dus gevalletje SC ? (of lost het van zelf op ? ;-) )
 
Vermoedelijk de lagers vastgelopen (door te weinig koudemiddel of olie, kan ook vocht in het systeem hebben gezeten). De pomp moet dan vervangen worden (en eigenlijk ook de rest van het leidingensysteem ivm metaaldeeltjes. De pomp is opeens als een slijptol gaan werken). Je zal nu bij het SuperChargen ook de melding krijgen dat het laadvermogen minder is (vanwege geen AC-koeling). Na de reparatie zal je nog een paar terug moeten omdat de airco uitvalt en weer bijgevuld moet worden / ontlucht moet worden. (Deze afspraken kan je dus alvast inplannen en later cancellen indien niet nodig. Anders zit je miss met je vakantie). SuC6 ;)
 
Nu aan het opladen bij SC. : laadvermogen 800km/ uur in begin: nog nooit zo hoog gezien zie nergens n melding die verwijst verminderd laadvermogen “ivm AIrco”.
Koude lucht lijkt hij ook nog op LOW te blazen: sterker nog is nu behoorlijk koud in de auto: juist moeite boel warm te krijgen...