Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Shudder Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij hebben ze bij laatste onderhoudsbeurt bij sec Rotterdam de voorste motor iets anders uitgelijnd en de hoogte van de luchtvering stand "normal" aangepast en sindsdien is het weg. Ik kan het verschil in hoogte niet zien. Nu ongeveer 1000 km gereden sinds de beurt. Ben benieuwd of het wegblijft.
Stand “standard” is nu waarschijnlijk “low” en “low” is “very low”. Reken maar op sterk toenemende bandenslijtage (achter, binnenkant) als gevolg van camber.
Zijn er daadwerkelijk helemaal geen onderdelen vervangen?
 
Een Amerikaan had het laten doen en zegt van wel

Zeer indrukwekkende look iig
IMG_2983.JPG
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Klopt het dat de geupdate versie van de MX ook een nieuwe versie luchtvering krijgen? Ik hoorde onlangs iets in de wandelgangen dat het luchtveringsysteem ook vernieuwd zou zijn, maar kan het nog niet ergens bevestigd zien.
 
Ik heb een aantal JoepTjoep filmpjes voorbij zien komen waar de “Raven” Model X in is gereviewed. Een van de verschillen was dat de nieuwe Model X nieuwere motoren op de assen heeft en dat shudder niet meer voorkomt bij het nieuwe model.

Zit er een kans in dat bij de huidige modellen de motor ook wordt geüpgraded naar de nieuwe versie? Schijnbaar is de oplossing er, hoop nu wel dat er ook een fix daadwerkelijk wordt uitgevoerd.
Wil best nog wel even wachten (doe ik al bijna 2 jaar, dus die paar maanden kunnen er ook nog wel bij) ;)
 
Ik heb een aantal JoepTjoep filmpjes voorbij zien komen waar de “Raven” Model X in is gereviewed. Een van de verschillen was dat de nieuwe Model X nieuwere motoren op de assen heeft en dat shudder niet meer voorkomt bij het nieuwe model.
Geef het nog een paar maanden tijd, met gloednieuwe assen zul je nog geen shudder merken. Es kijken hoe dat is als ze er enkele 10.000en kilometers op hebben zitten met die nieuwe Ravens...
 
Ik heb een aantal JoepTjoep filmpjes voorbij zien komen waar de “Raven” Model X in is gereviewed. Een van de verschillen was dat de nieuwe Model X nieuwere motoren op de assen heeft en dat shudder niet meer voorkomt bij het nieuwe model.

Zit er een kans in dat bij de huidige modellen de motor ook wordt geüpgraded naar de nieuwe versie? Schijnbaar is de oplossing er, hoop nu wel dat er ook een fix daadwerkelijk wordt uitgevoerd.
Wil best nog wel even wachten (doe ik al bijna 2 jaar, dus die paar maanden kunnen er ook nog wel bij) ;)
Shudder schijnt een aanhoudend probleem te zijn. Hoe lager hoe minder en beter. Daarom heb ik toch de sensor armpjes laten vervangen en de wagen standaard iets verlaagd. Ga nu shuddervrij door het leven. Zie mijn post:

Lowering brackets tegen shudder of gewoon verlagen
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Nice @4DXP voor €250 wel het overwegen waard dus. Toch best vreemd dat Tesla zelf niet met deze fix komt, maar voor een dure omweg kiest.. Dan duurt het inderdaad wel een tijdje voordat ze überhaupt winst gaan maken ;)
 
Ja, die is/was er.
Ik heb 'de definitieve fix' eind juli gekregen. Ging lang goed.
Nu, 20.000 km later voel ik weer trillingen bij hard optrekken (suspension Normal) al is het iets minder dan voorheen...
Ik was afgelopen vrijdag voor een onderhoudsbeurtje bij de SeC Duiven. Aangezien mijn MX nog met de originele rubbers aan de voorwiel ophanging rondrijdt even gevraagd of ze het shudderprobleem al kunnen oplossen. Ze hebben een fix, wist de beste man van het serviceteam me te vertellen. Na een stuk te hebben gereden, ook over de snelweg, zou mijn wagen in aanmerking komen voor vervanging van wat onderdelen aan de ophanging van de vooras (dikkere rubbers ofzoiets). Wachten is even wanneer het hele handel binnen is. We gaan het zien.

Bij de fix waar het rubber wordt vervangen door een metalen onderdeel, wisten ze me te vertellen dat je daarmee je garantie kunt verliezen. Ik vraag me ook af waar de krachten naartoe worden geleid met zo’n metalen tussenstuk.
 
Bij mij is het in december opgelost en sindsdien geen last meer van. Deze keer zouden ze de definitieve oplossing hebben. Andere keren kwam de trilling erg snel terug, nu gelukkig nog niet en ik heb er wel vertrouwen in dat het wegblijft deze keer. Ik rijd altijd in luchtvering stand ‘normal’ en houd van vaak en hard optrekken. :cool:
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
jammer ik heb een Raven van eind september maar nog steeds dit probleem, En dit reeds na 2000km. Ook krijg ik een trilling als ik van achteruit overga naar vooruit. Al een paar keer contact gehad maar nog geen oplossing voorgesteld gekregen.
 
Bij mij werd het probleem door de SEC in Aartselaar op eenvoudig verzoek opgelost tijdens een wachtafspraak van drie uur. De vooras en nog een paar andere zaken vooraan werden vervangen. Van het gekraak is nu niets meer te werken. Ben supertevreden.
 
Bij mij werd het probleem door de SEC in Aartselaar op eenvoudig verzoek opgelost tijdens een wachtafspraak van drie uur. De vooras en nog een paar andere zaken vooraan werden vervangen. Van het gekraak is nu niets meer te werken. Ben supertevreden.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar in Aartselaar hebben ze bij mij exact dezelfde vervanging gedaan (raven model S performance van September), maar na 2 weken was het geluid er al terug ... Nu willen ze niets meer vervangen tot er een definitieve fix komt voor dit probleem (als die er ooit komt) ...