Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sla je slag: model X P100D voor € 102.700

This site may earn commission on affiliate links.
De prijzen van de model X en S zijn ook aangepast. Ik vermoed dat daarbij een grote fout is gemaakt:

28204517-7F37-4590-8302-9CB107EE62D0.png


(Of is de restwaarde van onze eigen P100D is in 1 keer 60.000 € gezakt)
 
Pfoe, da’s nog eens een prijsverlaging! Zit het net te bekijken op de Tesla website, het lijkt echt te kloppen. Ultieme poging om deze wagens iets bijtellingsvriendelijker te maken?
Ik hoop dat de mensen die in december hun MX/MS hebben gekocht ook nog gebruik hebben kunnen maken van de restwaarde-garantieregeling.
 
De configurator in de US is ook anders. Volgens mij is het dat de internationale sites niet goed zijn aangepast. Dus we krijgen de oude configurator met de nieuwe catalogus prijzen. Daardoor is de ludicrous upgrade niet als optie getoond. Kortom je moet daar nog 15k extra voor rekenen. Nog steeds een zeer aanzienlijke prijsverlaging, maar niet meer de volle derde van voorheen.
 
De prijzen van de S zijn ook serieus gezakt... Nu vanaf 81000 euro voor de standard range, 86000 voor de long range en 98300 voor de P. Dat zijn prijzen zoals ze in 2014 waren, toen kon je ook even een P kopen onder 100.000 euro
 
Als het klopt is het wel een 180 graden draai qua strategie. Een lagere instapprijs is begrijpelijk, dat maakt de wagens meer betaalbaar (na het schrappen van de 75D's).

Maar de prijzen voor de topmodellen met alles er op en er aan lijken mij veel te laag. Juist daar kunnen ze veel marge vangen - er zijn altijd wel mensen die het maximale willen hebben. Het verschil tussen instap en full options + ludicrous is nu maar ±10k (of minder). Lijkt me een vreemde strategie.

(de USA Tesla-site stuurt me steeds weer naar NL, maar uiteindelijk gelukt via incognito-modus - het verschil tussen instap en premium lijkt daar zo'n 20k te zijn. Dat is $98k voor topmodel, maar dan wel ex. belastingen en inclusief allerlei kortingen - nog steeds flink lager, maar de NL prijs lijkt dan echt niet te kloppen)
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Frabeb
Direct beschikbaar kan dan ook meteen afgewaardeerd worden...
Weliswaar is de bijtelling
- 2018 4% -> 7000 per jaar, maar zal je maand lease uitkomen op ongeveer 1800 per maand
- 2019 4%/22% 16000 per jaar maar zal je maand lease uitkomen op ongeveer 1000 per maand

een netto voordeel van 12*800 - 50%(16000-7000)= 5000 per jaar door in 2019 die X P100D aan te schaffen

Inventory  X P100D 163K.PNG
 
Last edited:
  • Informative
  • Helpful
Reactions: Aghilas and FrankNL
Het moet volgens mij wel fout zijn: de VS prijzen voor een ludicrous performance zitten op 122 k $, ex btw.

Ook het gat tussen de 100d en de performance is veel groter, waar dan nog 15 k $ bij komt voor ludicrous (plus btw).


Met je eens - ik denk ook dat hier een fout is gemaakt.. zou ook wel passen in de way-of-working bij Tesla op dit moment... -;)
In de loop van de dag komt er weer 15% bij. Ik zie geen enkele reden waarom ze de S en X nu met zo'n percentage zouden verlagen en tegelijk melden dat ze dit kwartaal geen winst gaan maken. 20% prijsverlaging is absurd.
 
Met je eens - ik denk ook dat hier een fout is gemaakt.. zou ook wel passen in de way-of-working bij Tesla op dit moment... -;)
In de loop van de dag komt er weer 15% bij. Ik zie geen enkele reden waarom ze de S en X nu met zo'n percentage zouden verlagen en tegelijk melden dat ze dit kwartaal geen winst gaan maken. 20% prijsverlaging is absurd.
Dan hadden ze gelijk de site of line gehaald om het aan te passen.... Ik zie ze nog steeds staan voor die prijs..
 
Dan hadden ze gelijk de site of line gehaald om het aan te passen.... Ik zie ze nog steeds staan voor die prijs..
Dat zou je inderdaad denken. Maar het is wel heel vreemd dat de europrijzen cijfermatig nu zo lager zijn dan de dollarprijzen ex btw, terwijl dat normaal andersom is. De meerprijs voor de allerduurste versie is nu peanuts (dag marge). Vreemde zaak.

Ga maar na: de VS kost het topmodel met Ludicrous nu 110k in dollars exclusief btw (en inclusief allerlei kortingen en veronderstelde benzinebesparingen) In NL nog geen 103k euro inclusief btw.