Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sla je slag: model X P100D voor € 102.700

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij ook vervangen, maar nieuwe assen beginnen weer het zelfde geluid te maken. Er zijn mensen waarbij de assen al drie keer vervangen zijn. Tesla heeft een nieuw, verbeterd, ontwerp van de assen klaar. Zou fijn zijn als dat eens in productie gaat, al die vervangingen moet ze handen vol met geld kosten.

Bij mij is het nu 1x vervangen, maar ze zeiden er direct al bij dat het probleem waarschijnlijk binnen 100km weer terug zou zijn :confused:. Ze hadden gelijk, dat dan weer wel :)
 
Gaaf hoor! Sinds twee weken ook p100d en ongekend wat een snelheid. Wel jammer van dat lange opwarmen bij ludicrous mode, kan je dit versnellen cq op afstand inschakelen? Als ik “even een rondje” wil proberen met vrienden moet ik een uur opwarmen.. :rolleyes:
Vanavond na een uurtje opwarmen de X even uitgelaten. Ludicrous plus mode aan. Man wat lachen. Als je dan weg trekt naast ander verkeer met bijna 1 g :)
 

Attachments

  • IMG_7961.JPG
    IMG_7961.JPG
    373.6 KB · Views: 86
Bij mij is het nu 1x vervangen, maar ze zeiden er direct al bij dat het probleem waarschijnlijk binnen 100km weer terug zou zijn :confused:. Ze hadden gelijk, dat dan weer wel :)

Hard optrekken als de boel nog koud is schijnt funest te zijn volgens Tesla (?)… Bij mij begon het gerammel na 15K km na een keer koud vol bij een stoplicht weggereden te zijn. Inmiddels de hele boel vervangen maar inderdaad ook al de boodschap meegekregen dat ik na zo'n 10K km weer hetzelfde probleem zal krijgen. Tegen die tijd verwacht Tesla een definitieve fix te hebben. We gaan het zien! Voorlopig bij de eerste twee stoplichten maar wat voorzichtiger aan doen ;)
 
Niemand die weet wat de oorzaak nou precies is? Wat is er precies mis met de oude drive shafts die ze vervangen door nieuwe?
Beter met wat uitleg. De hoek van de aandrijfassen tussen motor en wielen is nogal groot. Dat belast die onderdelen, vooral bij snel accelereren met de snelle versies, heel zwaar. Dat levert versnelde slijtage op die hoorbaar is als een ratelend geluid.
Dit is met de manier waarop Tesla dit onderdeel heeft ontworpen, niet te voorkomen. Tesla heeft dan ook nog geen oplossing. Er is wel een oplossing, maar die is heel kostbaar en ook moeilijk achteraf in te bouwen.
Dit ontwerp hebben alle andere merken ook, maar doordat deze maar een fractie van het vermogen leveren, komt het probleem minder naar voren.
Björn heeft een filmpje hierover gemaakt.

 
Bij mijn eerste service center bezoek hebben ze de shafts vervangen voor nieuwe. Toen was het voor 2 maanden wel goed, heel zachtjes soms een ratel, maar sinds 1 maand hoor ik het weer net zo merkbaar. SC had toen al aangegeven dat het vrijwel zeker is dat het terug komt, maar dat ze het voor klanten wel vervangen die een klacht hadden.

Wat hij wel aangaf is dat er in 2019 (Elon time) een software update komt die het vermogen/krachtverdeling tussen voor en achter anders gaat verdelen, zodat de druk vooraan wat zal gaan afnemen en daarmee het geluid zal verminderen/verdwijnen.
 
  • Informative
Reactions: Tozz
Een mooie combinatie. En die nummerborden, hahaha. Die zullen niet goedkoop zijn. Het geheel detoneert wel enigszins met die oerlelijke en gebroken grindtegels. Dat kan toch mooier... :rolleyes:

Onder “lichte” sociale druk van bepaalde tmc leden (ga ze maar niet met naam benoemen ;)) is de oprit 30cm verhoogd en zijn de tegels vervangen. De auto’s hebben een paar dagen “straf” en mogen op een grasveldje tegenover slapen. En voordat er weer commentaar komt, de hogedrukspuit mag nog even niet aan de slag met de muren. Alles op zijn tijd :D
CFCB52BD-A535-4493-BD76-B9FDCC047654.jpeg
790E52FC-DC67-4213-9730-E673E03E41D3.jpeg
 
Onder “lichte” sociale druk van bepaalde tmc leden (ga ze maar niet met naam benoemen ;)) is de oprit 30cm verhoogd en zijn de tegels vervangen. De auto’s hebben een paar dagen “straf” en mogen op een grasveldje tegenover slapen. En voordat er weer commentaar komt, de hogedrukspuit mag nog even niet aan de slag met de muren. Alles op zijn tijd :DView attachment 397108 View attachment 397109
Goed van jullie, dat jullie zo goed luisteren naar ons... de forum leden....lol;)
 
  • Funny
Reactions: Mad P***y
Onder “lichte” sociale druk van bepaalde tmc leden (ga ze maar niet met naam benoemen ;)) is de oprit 30cm verhoogd en zijn de tegels vervangen. De auto’s hebben een paar dagen “straf” en mogen op een grasveldje tegenover slapen. En voordat er weer commentaar komt, de hogedrukspuit mag nog even niet aan de slag met de muren. Alles op zijn tijd :DView attachment 397108 View attachment 397109
ligt het aan mij of kan de conifeer wel een snoeibeurt gebruiken.... :p:D
 
Kwam dit draadje weer toevallig tegen. Erg grappig om terug te lezen hoe het er aan toe ging begin 2019. Ben benieuwd hoe men er 2.5 jaar later naar terugkijkt. De ocassion prijzen zijn nog prima dus het viel waarschijnlijk wel mee voor "gedupeerden". En iedereen die met flinke korting heeft gekocht heeft waarschijnlijk nihil afschrijving gehad de afgelopen 2 jaar.