Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Slapen in een model S

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft er iemand weleens overnacht in een Model S? Hoe beviel het?

Ik vraag me af of er een matrasje in zou passen, die redelijk horizontaal kan liggen in kofferbak en over de neergeklapte achterbank.
Ik heb een keer in de herfstvakantie met mijn zoon van 15 een toertocht gemaakt van 2000km door Denemarken. Wij hadden zelf eikenhout mee om te op koken, spek en ei te bakken en pannenkoeken te bakken. We hebben aan de Oostzee op een dijk geslapen en waren blij dat er 700kg batterijen in de bodem zat omdat het nogal stormde. Alarm niet aangezet en ook niet afgegaan. ‘s morgens wel beslagen ramen. Maar even AC aan en opgelost. Vóór de achterbank hadden wij onze tassen opgestapeld zodat we vlak konden liggen. Ik zal het iedereen aanbevelen om dit eens mee te maken.
 
  • Like
Reactions: ACD1
Een paar jaar geleden heb ik met 2 andere chauffeurs meegedaan om het 48uurs-record voor elektrische auto's te verbreken in Duitsland. Daartoe heb ik simpel een stuk multiplex van 2 m lang laten zagen op de breedte van de neerklapbare rugleuning van de rechterstoel van de achterbank, daar een tuinmeubelkussen op van de juiste lengte en daarop hebben we beurtelings prima geslapen. Kost dus vrijwel niets en het tuinkussen kun je vervangen door een smal matrasje, of je offert 2 zitplaatsen achterin op, dan wordt het nog een stuk makkelijker.
 
Vorig jaar op doorreis samen met mijn vrouw achterin geslapen. Is prima te doen. Wij gebruikte 2 inflatable matten en voor het hoogteverschil tussen de leuning van de achterbank (zo'n 5 cm verschil) en de kofferbak had ik bij IKEA een matje gehaald. Wij hebben heerlijk geslapen. Normaal ben ik vroeg wakker en toen sliep ik uit tot 8:00. Dat is voor iemand die altijd om 6 uur al wakker is, uitslapen.
Wel zorgen dat de ventilator aan blijft staan op standje 1. Toen was camper mode nog niet beschikbaar.
 
  • Like
Reactions: Bas.