Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Smart preconditioning omgevallen?

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er nog mensen bij wie Smart Preconditioning nog werkt? Een paar software releases geleden werkte het bij mij nog. Nou ja, werkte: Het zette in elk geval de verwarming aan. Om 22:00 's avonds, een tijdstip waarop in de auto nooit gebruik. Dus heb ik het maar uitgezet.

Eind vorig jaar heb ik het weer aangezet, omdat het 's ochtends kouder begon te worden. Ik heb nog even gedacht dat hij wat tijd nodig had om mijn schema te leren, maar na twee maanden dagelijks om 8:10 wegrijden en op 18:30 terugrijden moet dat schema toch wel duidelijk zijn. Helaas word ik 's ochtends nog steeds niet verast met een warm interieur.

Wederom kan ik alleen maar hopen dat de AutoPilot software meer aandacht gekregen heeft dan deze feature...
 
... en quid met ons gewoon "officieel" (niet via VisibleTesla of zo) de mogelijkheid te geven ons S'je te laten weten dat ie bijv. elke werkdag om 7h20 moet beginnen opwarmen, en er vijf minuten later mee mag ophouden? Kan me niet voorstellen dat zoiets meer dan tien uur programmeertijd van zelfs maar één enkele Tesla-informaticus zou vergen... En dat zou lekker eenvoudig en efficiënt 'smart preconditioning' zijn, vermits we het zelf zo intelligent zouden kunnen maken als we zelf willen...
 
Off-topic maar waarom niet elk verwarmingsdraadje gebruiken om de vraag nog eens onder de aandacht te brengen (Tesla leest mee, toch?):

WAAROM kun je in de app ook twee jaar (winters) later nog steeds niet de achter/voorruitverwarming aanzetten :cursing:
 
Ik vermoed dat het een kwestie van prioriteitsstelling is, plain and simple. Me dunkt dat elke programmeur zijn handen vol heeft aan honderdduizend andere zaken. Ze kunnen ongetwijfeld zien hoeveel mensen het ook daadwerkelijk gebruiken, ik denk dat het procentueel gezien heel weinig mensen zijn. Wij gebruiken het ook nooit. We hebben een vast ritme, maar kiezen er toch voor om zelf via de Tesla app de auto voor te verwarmen.
 
Ik vermoed dat het een kwestie van prioriteitsstelling is, plain and simple. Me dunkt dat elke programmeur zijn handen vol heeft aan honderdduizend andere zaken. Ze kunnen ongetwijfeld zien hoeveel mensen het ook daadwerkelijk gebruiken, ik denk dat het procentueel gezien heel weinig mensen zijn. Wij gebruiken het ook nooit.
We hebben een vast ritme, maar kiezen er toch voor om zelf via de Tesla app de auto voor te verwarmen.

Ik heb mijn Tesla nog niet. Maar neem aan dat de verwarming op vaste dagen en uren kan instellen.
Met mijn Leaf heb ik een vast ritme van 6 dagen en zet de verwarming vanaf november tot ongeveer eind maart aan.
Neem aan dat met de Tesla ook kan ?
 
Tja, d'r is natuurlijk wel omheen te werken, maar eigenlijk zou dat niet nodig moeten zijn. Ik blijf de Model-S de meest fantastische auto ter wereld vinden, en ik zou hem zo weer kopen. Service zoals die van Tesla vind je ook nergens. Maar de software verdient echt meer aandacht. Dat van een goedkope Android telefoon een paar features niet werken is ergens nog wel te begrijpen. In een auto van ruim een ton moeten alle features gewoon getest zijn en betrouwbaar werken. Twee jaar geleden was het allemaal nog wel een beetje te begrijpen, maar nu zouden ze d'r software ontwikkelprocessen toch echt op order moeten hebben.