Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Op zich is het nu makkelijker gemaakt om te zien; heb je HW2.5 dan zie je de cones niet, heb je HW3 zie je de cones wel.

Eigenlijk wel handig dat Tesla het HW3 only gemaakt heeft :)
Zie je die cones dan ook zonder FSD?

Maar je ziet dat er nu meer features komen voor HW3 (ook al heb je geen FSD)...
Idem, bedoel je cones zien zonder FSD?
 
  • Funny
Reactions: Mkessels
00104328-A61A-4ADB-98A3-A83033E0FD90.jpeg
Zie je die cones dan ook zonder FSD?


Idem, bedoel je cones zien zonder FSD?

Zeker! Heb gisteravond de update ontvangen en heb vandaag voor het eerst oranje cones gezien.
Gr.
Pieter
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Ik heb nu een kilometer of 500 met de nieuwe 36.2.1 gereden en er vallen mij wat zaken op.
  • Dat automatisch remmen is echt iets waar ik aan moet wennen. Achteruit lijkt hij veel harder te remmen dan vooruit.
  • Mijn sentry modus is nogal hypergevoelig. Waar ik normaal op de oprit 1-3 opnames in een nacht heb heb staat de teller nu sochtends op 50-100. Hij blijft dus ook heel de nacht knipperen met zijn lampen. Ik heb sentry nu uitgezet. Meer mensen last van?
  • De regensensor lijkt jist minder gevoelig te zijn geworden wat ook niet echt prettig was vandaag.
  • Vandaag ook op de snelweg voor het eerst weer vreemde phantom brake acties, die had ik ook een tijd niet gehad.
  • TACC snelheidsinstelling is wel prettiger.

Wellicht moet mijn auto nog ff wennen aan de nieuwe software maar voor mij is het niet echt een verbetering op het moment.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Sinds een weekje de laatste update <3!

Ik had wel gehoopt dat 36.2.1 een verbeterd auto mode voor de ruitenwissers verbeterd zou zijn (waar blijft "DeepRain" :p) maar het is nog steeds niet best, jammer. Ondertussen moet ik binnenkort mijn ruitersproei-vloeistof aanvullen want ik druk vaak te hard om het handmatig te laten starten :'-).

Het nieuwe remmen heb ik helemaal niet aan moeten wennen, het sluit precies aan mijn rijstijl, ik vind het heel prettig werken en nu echt alleen met een voet rijden als je goed anticipeert, heerlijk!

Helaas voor de nieuwe laadfunctie moet ik nog eens bij EV-Box gaan kloppen want als ik niet direct begint te laden na het activeren van de laadstation thuis, dan begint het nooit - was ook zo met plannen op bepaalde tijdstip (iemand anders last van? ik vermoed dat het eerder aan mijn box dan mijn auto ligt maar wie weet?). Ik betaal mijn kwh niet zelf maar toch, zal liever laden op de nachttarief voor mijn werkgever...

Voor de rest niet zo veel gemerkt, ik geniet wel nog steeds van de auto-lane change die steeds beter gaan, sinds V10 ook zelfs soms in de spits en ik heb het idee dat hij bepaalde bochten toch sneller neemt. Ik feliciteer ook regelmatig mijn auto, klappend in mijn handen als een auto-lane of scherpte bocht lukt, haha, het blijf een leuk speelgoed, al blijf ik vol jaloezie kijken naar wat ze al kunnen in Amerika :p.
 
  • Like
Reactions: PieterH and Tuhhje
Ik heb vandaag de update gekregen maar ik kan nog steeds 448km op 80%. Geen 5% extra te bespeuren dus :)
Volgens EM heb je ook 5% meer range gekregen. De software update stuurt de inverters op een andere manier aan, waardoor ze 5% meer output geven voor dezelfde input: dus 5% meer vermogen én 5% meer bereik. De EPA rating van de SR+ is in de US dus ook van 240 naar 250 mijl gegaan.

Ik heb er overigens ook (bijna niks) van gemerkt, anders dan dat hij vanmorgen bij 90% tot 334 km was opgeladen, waar ik eigenlijk maar 332 verwachtte. Woohoo 2 km extra! :) Misschien heb je wel meer range, maar is het algoritme niet aangepast.

Maar vandaag gebeurde er iets raars. Ik had mijn auto 's ochtends met 272 km geparkeerd en toen ik om 5 uur app erbij pakte om voor te verwarmen, was het opgelopen tot 279 km. Negatieve phantom drain? Huh?
 
Ik heb nu een kilometer of 500 met de nieuwe 36.2.1 gereden en er vallen mij wat zaken op.
  • Dat automatisch remmen is echt iets waar ik aan moet wennen. Achteruit lijkt hij veel harder te remmen dan vooruit.
  • Mijn sentry modus is nogal hypergevoelig. Waar ik normaal op de oprit 1-3 opnames in een nacht heb heb staat de teller nu sochtends op 50-100. Hij blijft dus ook heel de nacht knipperen met zijn lampen. Ik heb sentry nu uitgezet. Meer mensen last van?
  • De regensensor lijkt jist minder gevoelig te zijn geworden wat ook niet echt prettig was vandaag.
  • Vandaag ook op de snelweg voor het eerst weer vreemde phantom brake acties, die had ik ook een tijd niet gehad.
  • TACC snelheidsinstelling is wel prettiger.

Wellicht moet mijn auto nog ff wennen aan de nieuwe software maar voor mij is het niet echt een verbetering op het moment.
Sentry mode zet ik ook niet meer op, telkens een kleine 200 meldingen en 12% range per dag kwijt hierdoor. Staat je auto in de buurt van bomen? Nu in de herfst reageert hij op ieder blaadje die rond of op de auto valt.
One pedal drive moet ik ook nog aan wennen, staat nu wel heel snel stil en zeker in achteruit. Ik geef het nog wat tijd om aan te wennen en te leren doseren.
Ik zou HW3 moeten hebben maar nog geen cones tegengekomen.
AP lijkt iets beter te werken op de gewestwegen waar hij wel eens durfde ingrijpen zonder reden.
Ruitenwissers werken nog altijd slecht, zeker in het donker maar ik heb een coating op mijn ruiten gezet en heb de ruitenwissers niet meer nodig of toch heel weinig.