Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Je bent in de war met het Early Access Program (EAP). Daar zitten voornamelijk Amerikanen in en een enkele verdwaalde niet Amerikaan. Deze kunnen onmogelijk alles testen en een release zoals deze is gepushed voor kerstmis.

Wil je meer stabiliteit dan moet je de slider dus niet op Advanced zetten.

Meer dan een enkele verdwaalde niet Amerikaan, hoor.
In het EAP zitten ook Nederlanders.
Die mogen zich alleen niet kenbaar maken...
 
Dat stond volgens mij ook in de release notes.

Oh, dan zal dat verklaren waarom alle problemen in NL zo enorm snel, maar niet heus, zijn opgelost....
Tesla wauwelt graag hoe mooi feedback van de auto automatisch binnenkomt en wordt verwerkt. Dat is een prachtig verhaal. Extreem lastig uitvoerbaar echter.

Ik rijd dagelijks bochten waar ik al meer dan een jaar op moet ingrijpen op de AP, dat zou dan automatisch naar Tesla gaan. Misschien gebeurt dat ook. Tesla doet daar niets mee.
Goed idee, lastig uitvoerbaar. Neem aub die prachtige uitspraken van oa autonomy day met een flinke korrel zout.
 
Krijg wel normale berichten voorgelezen, maar whatsapp berichten niet. Kan dat wel?

Die nieuwe functie voor ondersteuning van berichten werkt alleen met sms.
Maar... Als je Android hebt kun je een app op je telefoon zetten die notificaties van bijvoorbeeld Whatsapp doorstuurt via Bluetooth alsof het sms berichten zijn.
Werkt uitstekend en is volgens mij de enige manier nu om Whatsapp berichten e.d. op het scherm van je Tesla te krijgen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.groebl.sms
 
Je bent in de war met het Early Access Program (EAP). Daar zitten voornamelijk Amerikanen in en een enkele verdwaalde niet Amerikaan. Deze kunnen onmogelijk alles testen en een release zoals deze is gepushed voor kerstmis.

Wil je meer stabiliteit dan moet je de slider dus niet op Advanced zetten.

Nou ik heb de slider dus niet op Advanced staan, maar nu ook de update binnen en ook de ellende met de spraak commando's. Had gehoopt door hem niet op advanced te zetten dat dan zulke dingen voorkomen zouden worden. Maar helaas ze rollen de update toch uit ondanks alle ellende. :(
 
visualizations.......kunnen die ook UIT !?

Ik hoef niet te zien wat ik zelf kan zien :rolleyes:, alleen maar meer afleiding op het scherm. Heb liever dat die een onverlichte fietser eerder laat zien dan ik hem zie en in rood weergeeft (nu ziet die ze vaak gewoon helemaal niet).

De visualizations laten niet zien wat jij ook al ziet. Ze laten zien wat de AI inmiddels begrijpt van jouw omgeving. Als de AI over 5 jaar zo’n beetje alles begrijpt en herkent dan zal full self driving mogelijk worden. Tot die tijd ‘vieren’ we iedere nieuwe vuilnisbak en ieder stopbord. Voor die tijd komt er vast een schakelaar waarmee je die visuele drukte kunt uitschakelen.
 
Misschien snap ik het niet helemaal. FSD gaat sowieso niet werken op AP2.0/MCU1, dus als je voor FSD betaald hebt moet Tesla de upgrade naar FSD doen. Totdat het tegendeel bewezen wordt, ga ik er vanuit dat Tesla dat ook gaat doen. Daarmee hebben ze toch hun belofte ingelost? Visualisaties zijn eye candy, voor FSD heb je dat niet nodig. Wat mis ik hier precies? Welke belofte heeft Tesla precies gebroken?
Klopt, en zolang FSD ook wettelijk in Europa niet kan, heeft het geen zin voor Tesla om Europese AP2/MCU1's al te upgraden.
 
visualizations.......kunnen die ook UIT !?

Ik hoef niet te zien wat ik zelf kan zien :rolleyes:, alleen maar meer afleiding op het scherm. Heb liever dat die een onverlichte fietser eerder laat zien dan ik hem zie en in rood weergeeft (nu ziet die ze vaak gewoon helemaal niet).
Het idee is dat de visualisaties je laten zien wat de auto kan zien, zodat je meer vertrouwen krijgt in het driver assistance gedeelte van het systeem.
 
Die nieuwe functie voor ondersteuning van berichten werkt alleen met sms.
Maar... Als je Android hebt kun je een app op je telefoon zetten die notificaties van bijvoorbeeld Whatsapp doorstuurt via Bluetooth alsof het sms berichten zijn.
Werkt uitstekend en is volgens mij de enige manier nu om Whatsapp berichten e.d. op het scherm van je Tesla te krijgen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.groebl.sms
Bedoelen jullie hiermee de oude ( ik ken niemand die het nog gebruikt) sms, mijn vrouw stuurde net een text maar dat gaat automatisch via iMessage en kwam niet binnen op de auto..
 
Apple maakt al veel langer eigen chips. Oa met neuraal netwerk op maat. Met nieuwere chiptechnology. Tesla zit nog op 14 nano. Hoe goed Tesla is ... hoor je alleen van Tesla zelf. Dat is niet helemaal te vertrouwen. Je eigen chips voor je eigen apparaat/auto is sowieso een goed idee natuurlijk.
14nm zegt minder dan niets over de kracht van een chip zonder de rest van de eigenschappen in ogenschouw te nemen. Apple maakt alleen mobiele chips zelf met een TDP behorend bij mobiele apparaten. Op grotere chips met tientallen watts tot beschikking heeft verkleining van het procédé zeer beperkte invloed.

Verder heeft Nvidia impliciet Tesla enorme complimenten gegeven door halfslachtig een por te geven dat hun systeem marginaal krachtiger is dan de FSD chip.... met een 5 keer zo hoog stroomverbruik dat hem onbruikbaar maakt in battery powered devices.
 
In januari schijnt er een meeting te zijn met wat hoge piefen over de UNECE zelfrijdende auto regels die Europa volgt. Hoop dat het beter wordt.
Die meeting is iedere 2 maanden en heeft in 2019 niets bereikt of besloten van enige relevantie. Is gewoon tientallen beleidsmakers die op kosten van de burger in een te duur hotel theekransje houden in de praktijk.

Vernieuwing zal vanuit instanties als RDW moeten komen die de "bureaucratie mag vooruitgang niet remmen" clausule durven gebruiken om dingen door te voeren. De standaarden volgen daarna pas.
 
14nm zegt minder dan niets over de kracht van een chip zonder de rest van de eigenschappen in ogenschouw te nemen. Apple maakt alleen mobiele chips zelf met een TDP behorend bij mobiele apparaten. Op grotere chips met tientallen watts tot beschikking heeft verkleining van het procédé zeer beperkte invloed.

Verder heeft Nvidia impliciet Tesla enorme complimenten gegeven door halfslachtig een por te geven dat hun systeem marginaal krachtiger is dan de FSD chip.... met een 5 keer zo hoog stroomverbruik dat hem onbruikbaar maakt in battery powered devices.

Eigen chip is sowieso beter dan standaard NVIDIA chip. Musk en de designers gaven ter plekke toe dat er over twee jaar weer een veel betere kon zijn.
Tesla vernieuwt zo snel dat je niet moet denken 5 jaar state of the art te rijden. Wil je bijblijven dan moet je straks een nieuwer model kopen. Musk lijkt steeds anders te beloven maar dat is onze/mijn wishful thinking. De praktijk is: iedere 2 jaar nieuwe auto kopen.
 
Die meeting is iedere 2 maanden en heeft in 2019 niets bereikt of besloten van enige relevantie. Is gewoon tientallen beleidsmakers die op kosten van de burger in een te duur hotel theekransje houden in de praktijk.

Vernieuwing zal vanuit instanties als RDW moeten komen die de "bureaucratie mag vooruitgang niet remmen" clausule durven gebruiken om dingen door te voeren. De standaarden volgen daarna pas.

Begrijp jij waarom Smart Summon ineens actief is geworden in Europa. Het lijkt nergens te werken of is er wel een land waar het werkt?
 
De visualizations laten niet zien wat jij ook al ziet. Ze laten zien wat de AI inmiddels begrijpt van jouw omgeving. Als de AI over 5 jaar zo’n beetje alles begrijpt en herkent dan zal full self driving mogelijk worden. Tot die tijd ‘vieren’ we iedere nieuwe vuilnisbak en ieder stopbord. Voor die tijd komt er vast een schakelaar waarmee je die visuele drukte kunt uitschakelen.
Welke visuele drukte zien jullie dan? Bij mij is er helemaal niets veranderd. Of het valt niet op?