Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zag het al eerder voorbij komen maar nu merk ik het ook precies. Duurt bij jullie (Model 3 10.40.50.1 & die ervoor) dat het precies langer duurt vooraleer je de volledige Regen terbeschikking hebt? Ging voorheen precies sneller. Kan maar een gedacht zijn.

Spraakherkenning neemt zijn tijd soms ook. Ik zei "Open GloveBox" en een minuut later viel het kastje open :cool::D
 
Ik heb met mijn C350E uit 2015 nog nooit een phantom brake gehad bedenk ik me nu. Had ook TACC en autosteer. Wel beperkter maar hield keurig afstand. Met autosteer bleef hij tussen de lijnen bij langzaam rijden ;)

Herkende keurig alle verkeersborden qua snelheid/inhalen etc. Zonder data van google.
 
Ik heb met mijn C350E uit 2015 nog nooit een phantom brake gehad bedenk ik me nu. Had ook TACC en autosteer. Wel beperkter maar hield keurig afstand. Met autosteer bleef hij tussen de lijnen bij langzaam rijden ;)

Herkende keurig alle verkeersborden qua snelheid/inhalen etc. Zonder data van google.

Een C350E heeft ACC en geen TACC. Kijkt dus niet naar wat er gebeurd in de banen om hem heen.
 
Heb sinds de laatste update van of de auto of de telefoon (android 10) last van continue wegvallen van de bluetooth verbinding. Gaat elke 30sec aan en uit. Weet niet aan welke update het ligt helaas. Meer mensen last van?
 
Geen idee of iemand het al genoemd had, maar ik heb sinds vandaag verkeers- en sattelietweergave. (2019.40.50.1)


IMG_8026.jpg
 
Ik zag het al eerder voorbij komen maar nu merk ik het ook precies. Duurt bij jullie (Model 3 10.40.50.1 & die ervoor) dat het precies langer duurt vooraleer je de volledige Regen terbeschikking hebt? Ging voorheen precies sneller. Kan maar een gedacht zijn.

Spraakherkenning neemt zijn tijd soms ook. Ik zei "Open GloveBox" en een minuut later viel het kastje open :cool::D


Ik heb dat idee ook, regen is anders sinds de update
 
Danish wordt nu ondersteund. In het Nederlands/vlaams taalgebied moeten nu (naast misschien Noorwegen) ondertussen wel zo'n beetje de meeste Tesla's buiten de US rondt rijden, vreemd dat Dutch nog steeds niet ondersteund wordt.

Spraakherkenning heeft het bij mij nog geen enkele keer gedaan. Na 10 jaar in England gewoond te hebben, is mijn engels waarschijnlijk nog niet goed genoeg. ;-)
 
Ik sta niet achter deze mening.

Wat hier aan de orde is is dat Tesla een nieuwe chip heeft gemaakt omdat het moest opereren binnen bepaalde requirements en er op de markt niet een bestaande chip/architectuur beschikbaar is/was.
Is precies wat ik bedoel. Standaard chips zijn waarschijnlijk kwalitatief beter en meer State of the art maar ze zijn niet precies pas voor Tesla (of Apple).
 
Danish wordt nu ondersteund. In het Nederlands/vlaams taalgebied moeten nu (naast misschien Noorwegen) ondertussen wel zo'n beetje de meeste Tesla's buiten de US rondt rijden, vreemd dat Dutch nog steeds niet ondersteund wordt.

Spraakherkenning heeft het bij mij nog geen enkele keer gedaan. Na 10 jaar in England gewoond te hebben, is mijn engels waarschijnlijk nog niet goed genoeg. ;-)
Spraakherkenning is toch gewoon in Nederlands? Voor de update kon ik in het NL vragen "navigeer naar...", "bel...." enz.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ja. Ik denk dat 'doelen' en 'ambities' te vaak als 'belofte' worden geïnterpreteerd en dat dat vervolgens tot te hooggespannen verwachtingen en de onvermijdelijke teleurstellingen leidt. Ik heb nooit het gevoel gekregen dat Elon Musk danwel Tesla (wat is het verschil?) heeft gezegd dat er op een bepaalde datum gegarandeerd FSD zou zijn. Ik heb altijd de houding 'eerst zien dan geloven' aangenomen.

Maar dat is mijn interpretatie, daar kun je van mening over verschillen. Ik volg Elon Musk al heel lang op Twitter en neem zijn tweets altijd met een korreltje zout. Ik weet dat hij heel ambitieus en optimistisch is en dingen roept die hij weliswaar meestal waar kan maken, maar veel later dan gehoopt. De beruchte 'Elon Time'. Daar zit misschien ook het verschil tussen ons: dat ik milder oordeel over het niet halen van een bepaalde deadline dan jij.

De drie punten die op de bestelpagina staan mbt FSD zijn:
  • herkennen van en reageren op stoplichten en -borden,
  • rijden in stadsverkeer
  • smart summon.
De 3e is opgeleverd, de 1e half (herkennen is 90% van het werk, het reageren op verkeerslichten is simpel: green = go, red = ho). En het 2e punt daar is het wachten op. Maar ook hier staat bij "verwacht", wat al een mate van onzekerheid suggereert en ik interpreteer dat dus niet als een harde belofte. Dus als alles ergens halverwege volgend jaar klaar is, hoor je mij niet klagen.

-= epiloog =-

Vergeet niet dat UN/ECE 79 hier veel FSD-functionaliteit blokkeert. Ik verwacht dat we van deze 3 FSD-goodies de komende twee jaar niet veel gaan zien. Als ik zie hoe lang ze zitten te broeden op alleen maar het aanpassen van een paar parameters mbt de rijstrookwissel. Man man, daar moeten die ambtenaren al jaaaren over vergaderen. Seconde hier erbij, metertje daar eraf. Voorstel schrijven, naar alle landelijke vertegenwoordigers sturen, iedereen krijgt maanden de tijd voor commentaar, dan commentaar op het commentaar, vergaderen, weer commentaar op commentaar op commentaar, voorstel afgeschoten, ad infinitum...

Je bent erg begrijpend en vergevend. dat lijkt me een goede eigenschap. Heb ik minder.

Self park staat ook op de website. Werkt ook nog lang niet.

Even voor alle duidelijkheid ... ik heb mijn auto en FSD betaald ... aan Tesla, niet aan Europa of de UN. Tesla is met mij een verplichting aangegaan. Europese regels zijn hun probleem en niet ons probleem. Ik begin het gevoel te krijgen dat Tesla deze verplichting niet serieus genoeg neemt.
 
Ook interessant: Ik krijg sinds update 40.50.1 af en toe een “ping geluidje” (alsof met nagalm twee stokjes op elkaar geslagen worden). Er komt geen melding op het scherm, alleen de ping. En dat op plaatsen waar eigenlijk niks gebeurt op de weg.
Weer een verrassing van Elon dus ?
 
Ongelofelijk, 8 pagina’s gezeur over HW2.5 I.p.v. HW3 bij nog steeds niet voltooide FSD. Logisch toch?
Wat heb je aan visualisaties (schreef al iemand eerder hier: Dat leidt alleen maar af) De beslissingen van de computer, daar gaat het toch om. Dat wil je pas als het fool-proof is. Ik wil mijn computer pas als FSD (bijna) af is en goedgekeurd is door de EU. Wellicht is dat dan al HW4 en maak ik een lange neus naar iedereen met HW3. (Maar geloof mij, eind volgend jaar heeft iedereen al lang HW3.)
Dan nog ...
Heb sinds de laatste update van of de auto of de telefoon (android 10) last van continue wegvallen van de bluetooth verbinding. Gaat elke 30sec aan en uit. Weet niet aan welke update het ligt helaas. Meer mensen last van?
Wat al geschreven is: reboot met de voet op de rem tot de T verschijnt na iedere update! Laatst had ik ook geen BT meer en bleven de deuren na weglopen gewoon open staan. Het was dat ik die dag ook een demo gaf van wegloopvergrendeling, anders had-ie zo maar een paar dagen open gestaan.(wegloopvergrendeling werkt op (wegvallende) BT). Na reboot opgelost. Dus wen jezelf dat aan.
Je bent erg begrijpend en vergevend. dat lijkt me een goede eigenschap. Heb ik minder.

Self park staat ook op de website. Werkt ook nog lang niet.

Even voor alle duidelijkheid ... ik heb mijn auto en FSD betaald ... aan Tesla, niet aan Europa of de UN. Tesla is met mij een verplichting aangegaan. Europese regels zijn hun probleem en niet ons probleem. Ik begin het gevoel te krijgen dat Tesla deze verplichting niet serieus genoeg neemt.
Self park werkt wel gewoon, wellicht niet op de Model S, maar wel op de model ☰.
 
  • Like
Reactions: krla
Je bent erg begrijpend en vergevend. dat lijkt me een goede eigenschap. Heb ik minder.

Self park staat ook op de website. Werkt ook nog lang niet.

Even voor alle duidelijkheid ... ik heb mijn auto en FSD betaald ... aan Tesla, niet aan Europa of de UN. Tesla is met mij een verplichting aangegaan. Europese regels zijn hun probleem en niet ons probleem. Ik begin het gevoel te krijgen dat Tesla deze verplichting niet serieus genoeg neemt.

Beetje gemakkelijk, voor self-park geef ik je gelijk (mocht dit nog niet werken) maar voor FSD, omdat europa de regels zodanig streng/moeilijk maakt onder druk van de (duitse) auto lobby, kan je moeilijk Tesla aansmeren. Ik heb het niet aangekocht en zal het ook niet aankopen vooraleer de wetgeving er duidelijk in is.

Met FSD mag ik nog steeds niet gsm'en of surfen tijdens het rijden al zou dit 100% werken. Ik mocht trouwens de optie niet aanvinken van mijn werkgever aangezien het voor de verzekering een heikel punt bleek te zijn. (wat er ook van aan is)

Ik denk dat we snel genoeg iets gaan zien maar berg al je dromen van autonoom rondrijden nog maar een tijdje op in Europa.
Trouwens, met die optie aan te kopen met alle disclaimers er rond, de wetenschap dat dit één van de moeilijkere problemen is om op te lossen en het verzet van traditionele autobouwers, moest je toch een beetje weten dat je Tesla hiermee hebt gesponsored. (waarvoor dank)

Dit neemt niet weg dat ik er wel in geloof maar op een iets realistischere time line dan jezelf.....maar kijk met Tesla weet je nooit en pushen ze in January de 100% werkende FSD update en dan ben jij blij en heb ik weer iets om te mopperen omdat ze de prijs hebben opgeslagen.