Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Je bent erg begrijpend en vergevend. dat lijkt me een goede eigenschap. Heb ik minder.

Self park staat ook op de website. Werkt ook nog lang niet.

Even voor alle duidelijkheid ... ik heb mijn auto en FSD betaald ... aan Tesla, niet aan Europa of de UN. Tesla is met mij een verplichting aangegaan. Europese regels zijn hun probleem en niet ons probleem. Ik begin het gevoel te krijgen dat Tesla deze verplichting niet serieus genoeg neemt.
Self park als in achteruit inparkeren zowel parallel als in parkeervak werkt bij mij, Model s75d 2018 met EAP heel goed.
 
  • Like
Reactions: gatso24
Ongelofelijk, 8 pagina’s gezeur over HW2.5 I.p.v. HW3 bij nog steeds niet voltooide FSD. Logisch toch?
Wat heb je aan visualisaties (schreef al iemand eerder hier: Dat leidt alleen maar af) De beslissingen van de computer, daar gaat het toch om. Dat wil je pas als het fool-proof is. Ik wil mijn computer pas als FSD (bijna) af is en goedgekeurd is door de EU. Wellicht is dat dan al HW4 en maak ik een lange neus naar iedereen met HW3. (Maar geloof mij, eind volgend jaar heeft iedereen al lang HW3.)
Dan nog ...

Wat al geschreven is: reboot met de voet op de rem tot de T verschijnt na iedere update! Laatst had ik ook geen BT meer en bleven de deuren na weglopen gewoon open staan. Het was dat ik die dag ook een demo gaf van wegloopvergrendeling, anders had-ie zo maar een paar dagen open gestaan.(wegloopvergrendeling werkt op (wegvallende) BT). Na reboot opgelost. Dus wen jezelf dat aan.

Self park werkt wel gewoon, wellicht niet op de Model S, maar wel op de model ☰.

Goh, nog nooit self park aan het werk gezien. Je hebt een unieke auto. Voor alle duidelijkheid: Self park is dat je uitstapt voor de deur en dat de auto zelf een parkeerplaats zoekt en zich parkeert. Hoort bij FSD. Dat heb je dus al.
 
  • Like
  • Disagree
Reactions: arne-nl and gatso24
Sorry dat bedoel ik niet. Dat hebben veel merken. Ik bedoel uitstappen en dan zoekt je auto zelf een parkeerplaats. Dat is FSD. Dat wordt al vele jaren in het Tesla filmpje getoond.
Afhankelijk van lokale wetgeving, en de Europese wetgevers laten het niet toe.

Heb jij je auto gekocht met de afspraak dat de auto zelf een parkeerplaats zou zoeken? Ik zou 'm dan maar snel terug naar de dealer brengen.
 
Mijn BMW kon het prima in 2012. Ging overal de mist in met "Alleen bij nat weer" of andere creatieve onderborden. Dat lijkt me het echte probleem waarom GPS, intussen voorzien van tijdspecifieke data, simpelweg betrouwbaarder is. Dat dat de 90% niet haalt zie ik ook, maar in mijn ervaring haalt visueel de 75% niet.

GPS zou fantastisch zijn in combinatie met bord herkenning. 100 Auto geven positives op plek X dan daar de snelheid nu 100 is dan is met zeer grote probability te zeggen dat het daar 100 is en iedereen wordt semi realtime bijgewerkt.

Het probleem is niet GPS maar de duur van de feedback loop, of beter, het ontbreken van een geautomatiseerde feedback loop.
 
Ik heb vandaag voor het eerst de Seat heater ingeschakeld met de laatste versie en kolere m'n stoel wordt eindelijk een echt heet! Ik vond altijd dat het niet standje bakken is met m'n S2018 maar nu moest ik echt de stoelverwarming lager zetten! Heeeeeeeeeerlijk!O beide stoelen trouwens. Meer mensen deze ervaring?
 
Net op en neer van Parijs tot het begin van Bretagne vandaag en wat heb ik heerlijk genoten van NoA. Tussen de tolwegen ging het gewoon vlekkeloos, alleen klein beetje slingeren naast vrachtauto maar ik vond het minder erg dan een paar weken terug. Buiten dat meeste van de route gedaan met auto pilot zelfs op nationale wegen die het officieel niet herkennen, ik vind het alleen jammer dat hij niet anticipeert als je in een stadje binnen rijd waar je van 80 naar 50 gaat, en dat weet hij, dat hij dus veel te laat rem. Ik heb dus daar wel vaker zelf gereden. Hopelijk iets waar hij in de toekomst rekening mee kan houden.

Verder geen phantom break meegemaakt of gek gedrag, heel netjes omgegaan met een paar situaties waar de belijning niet heel logisch was en goed ingegrepen bij een paar onoplettende medeweggebruikers die te dichtbij kwam zitten. En nu dat ik de timing ook onder de knie heb, ruime 90% van de Lane change gelukt! (al heb ik soms ze zelf niet eens geprobeerd maar zelf gedaan want ik weet ondertussen wel wanneer hij het wel of niet kan).

Oh ja op de périphérique wel vervelend dat hij blijf in de midden van de Lane bij files, motors die tussen rijden vinden het echt niet fijn... Maar ja...

Verder was de ruitenwisser echt bagger met een miezerige weer, wel jammer, maar goed, ik heb hoop dat Deep Rain binnenkort wat leert.

Ook bijzonder, bij de SuC stop in Le Mans, beide keer heb ik meegemaakt dat de 8 stallen vol waren toen we aan het laden waren. En dat een paar Tesla aan het rondrijden waren, wachtend voor een plekje. Nooit eerder mee gemaakt!

Maar kortom, 700km op een dag met een hele relax gevoel dankzij auto pilot, ik kan echt niet meer zonder :) #fangirl
 
Goh, nog nooit self park aan het werk gezien. Je hebt een unieke auto. Voor alle duidelijkheid: Self park is dat je uitstapt voor de deur en dat de auto zelf een parkeerplaats zoekt en zich parkeert. Hoort bij FSD. Dat heb je dus al.

Je hebt gelijk, hier bedoelen we dus autopark. Parkeerondersteuning terwijl je in de auto zit.

Ik kan niet zeggen dat het een succes is. Ja het werkt maar niet super. Parkeert mijn S enkel in vakken waar ik bijna blind m'n auto in kwijt kan en dan nog te ver van de stoep af. Met andere woorden, de auto steekt onnodig lekker een stuk uit op de Hollandse fietspaden die langs de vakken lopen. Af en toe als test laat ik de auto heen en weer steken maar dat is nog nooit gelukt.

Ook al zou het werken, dan moet je ook de optie juist hebben dat de auto je ook ondersteunt bij het wegrijden want als je er niet zelf in kon komen dan lukt het uitrijden waarschijnlijk ook niet.

Verder heeft Tesla inderdaad FSD self park als demo maar in de US kan smart summon enkel naar je toe komen en niet parkeren. Als ze dezelfde naamgeving aanhouden dan zal dat straks dan Smart Park gaan heten.
 
Net op en neer van Parijs tot het begin van Bretagne vandaag en wat heb ik heerlijk genoten van NoA. Tussen de tolwegen ging het gewoon vlekkeloos, alleen klein beetje slingeren naast vrachtauto maar ik vond het minder erg dan een paar weken terug. [..]
Was een paar weken terug toevallig in Nederland? Ik was laatst in België waar de rijstroken breder waren dan in NL en ik had de indruk dat het slingeren daar minder was.
 
Ik heb zitten wachten na de slechte berichtgevingen hier vanaf 2019.16 en zit met mijn S100 2.5 FSD nog op 2019.12.1. Ik mis op dit moment dus o.a. NoA, Netflix, AI wipers en nieuwe summon, maar heb wel redelijke normale AP met 30 sec tussen de nags, geen stuurbeperkingen en prima functionerend op N wegen.

Zouden jullie nu upgraden naar de nieuwste firmware?
 
Ik heb zitten wachten na de slechte berichtgevingen hier vanaf 2019.16 en zit met mijn S100 2.5 FSD nog op 2019.12.1. Ik mis op dit moment dus o.a. NoA, Netflix, AI wipers en nieuwe summon, maar heb wel redelijke normale AP met 30 sec tussen de nags, geen stuurbeperkingen en prima functionerend op N wegen.

Zouden jullie nu upgraden naar de nieuwste firmware?
Straks wordt je auto nog afgekeurd bij de APK ;)
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
Van Oostenrijk naar huis gereden met 40.50.1. Het lijkt wel een dronken bestuurder. Zwalken tussen de lijnen, vol op de rem bij vrachtwagens en busjes. Had gehoopt dat het eindelijk een stukje beter werd maar helaas. de rest heb ik niet uitgeprobeerd aangezien hier al wordt aangegeven dat het niet werkt. Model S 100D 2018 met FSD.