Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Zit nog steeds op 50.1, wellicht te maken met dat ik geen FSD heb....
Nee hoor ik heb sr+ zonder fsd en vanmorgen gekeken of er een update was ivm de rare werking van sommige dingen sinds de laatste update . Toen ik de auto liet kijken of hij up to date was ging hij zoeken en kreeg ik de update binnen. Dus als je in de auto naar software gaat en controleren of hij up to date is klikt... dan kan het zijn dat hij de update aan geeft..
Ik ging van 40.50.1 naar 40.50.7
 
Zit nog steeds op 50.1, wellicht te maken met dat ik geen FSD heb....

heb ook geen FSD maar heb ze allemaal in zeer korte tijd binnengekregen ... is geen staat op te maken enkel zijn er een paar forumleden hier, als deze zeggen, ik ben hem aan het downloaden dan weet ik dat ik nog 1 dag moet wachten voor ik aan de beurt ben en dat komt meestal goed overeen.

En dan zou je het ook op je wifi signaal kunnen steken maar ik heb hier al updates met 1 streepje binnengehaald en op een andere keer (3 streepjes) kreeg ik het antwoord van Tesla dat het signaal te zwak was om te downloaden. (toen was dit wel de kaart data (dus +6GB)
 
Last edited:
Sorry to say. Ik rijd MS hw 2.5. Software 2019.40.50.7.
Eerder was ik het slingeren in de baan toch echt kwijt. Vanmorgen, zonder nieuwe sw update, was het slingeren op de A2 weer terug en flink storend. Jammer. Weer wachten en hopen op verbetering.

Krijg ook sterk de indruk dat slingeren afhangt van de breedte van de baan, waarbij AP op smallere binnenwegen beter gaat dan op een brede snelweg. Je ziet dan ook de blauwe lijnen van de baan wat zig zaggen, alsof de auto twijfelt hoe breed de baan nu echt is. Dat leidt dan ook weer tot slingeren.

Overigens is dit nog maar zelden aan de hand; ik rijd waar mogelijk zeer ontspannen met AP. Ik had niet verwacht dit zo vaak te gebruiken.
 
.7 versie geeft bij mij problemen met de ruitenwissers
Tussen de grappen door nog even weg geweest. Vanaf wegrijden deden de ruitenwissers met .7 het niet. Toen zelf maar automatisch mijn linker wijsvinger één keer op het knopje gedrukt.........Daarna had het systeem het begrepen, dus ging het goed. Vervolgens parkeerde ik en na 10 minuiten weer weg. Tot mijn verbazing één keer een veeg; daarna binnen 4 seconden sloeg het systeem op hol en ging veel sneller dan positie 4 te keer voor 20 keer vegen. Daarna rustiger tot positie 2 vegen en bleef voor de rest van de tijd goed werken........Het systeem is dus wel behoorlijk verbeterd, maar haar wegen zijn soms toch nog wel ondoorgrondelijk.
 
Precies mijn ervaring met dedicated sensoren van Renault en Nissan.

Zelden een fatsoenlijk functionerende regensensor meegemaakt. Alleen hadden veel auto's een instelbare gevoeligheid, waarmee je een redelijke balans zelf kon instellen, die je vervolgens weer aanpaste aan de weersomstandigheden.... Ook nieuwe wisserbladen of het schoonmaken ervan beinvloeden het functioneren.

Ben nu eigenlijk best heel gelukkig met het functioneren van de regensensor nu. Geef zelden nog zelf een extra wisje, zelfs in het miezeriger van deze dagen. Is inmiddels dus een topper geworden. Fantastisch toch dat dit na aankoop van de auto nog wordt verbeterd, wat zijn we verwend! (alleen een instelwieltje zou de laatste horde nog wegnemen, tijd voor een update).
 
  • Like
Reactions: BroemBroem
Ik denk gewoon dat 50.7 superseding aan 50.5 is en dus iedereen die 50.5 nog niet had, automatisch 50.7 zal downloaded. Het is maar een gedacht natuurlijk maar zou logisch zijn. 2 updates in evenveel dagen lijkt mij niet normaal. Ze zullen de overgang goed gevierd hebben :D
Mag ik even wat les in de Vlaamse taal?
- superseding = gelijk aan?
- Overgang = Jaarwisseling?