Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.24.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb vandaag tijdens het rijden een freeze gehad van het scherm waarbij ook de richting aanwijzer het niet meer deden. Na een reset kon ik weer verder, maar later kreeg ik ook wat problemen met de reactie van het scherm die niet meer wilde reageren op input. Ik heb een bug report gedaan maar ik kreeg een rare reactie van het scherm. Iemand ook een idee? Scherm is al een vervangend exemplaar en zit er nog geen jaar in.

En dit is allemaal gestart na installatie van deze update.

@Tezlaowner
Ik heb het duimpje gezien tijdens heb opstarten in tunein
 

Attachments

  • Screenshot_20200808-202518_Video Player.jpg
    Screenshot_20200808-202518_Video Player.jpg
    82.7 KB · Views: 61
Last edited:
Sinds 24.6.11 heb at random ik geen geluid meer door de speakers. Dat wil zeggen naast geen geluid uit de radio, ook geen geluid als ik de knipperlichten aan zet.
Even kijken of ik nog een nieuwe update kan forceren. Hoop niet dat het de eMMC is .
 
Heb echt al alles geprobeerd. Alle settings al overlopen etc. Na koppeling gaat het 1x goed en dan niet meer enkel als je de app open doet. Dan zou je zeggen dit ligt aan de app instellingen maar de app mag alle functies gebruiken ook al is ie toe.... vreemd

ik heb een vermoeden maar ben het aan het testen. In de app, finger print authentication uitgeschakeld.....
Op zowel Android als IPhone heb ik dit nog nooit iets zien doen en heb het gevoel dat wanneer uitgeschakeld, het precies beter werkt...kan maar één gedacht zijn natuurlijk.
 
Ik heb vandaag tijdens het rijden een freeze gehad van het scherm waarbij ook de richting aanwijzer het niet meer deden. Na een reset kon ik weer verder, maar later kreeg ik ook wat problemen met de reactie van het scherm die niet meer wilde reageren op input. I

En dit is allemaal gestart na installatie van deze update.

Ik had al twee dagen de raarste verschijnselen met 2020.17... op AP1 Kilometers telden opeens niet meer tijdens rijden, scherm af en toe op zwart, heel lang opstarten (Wacht tot voertuigsystemen zijn opgestart' etc.). Vreemd dat de autopilot het wel deed, ook zonder groot scherm.

Toen ging opeens het grote scherm helemaal -en het leek definitief op zwart-, reset met en zonder rempedaal hielp niet. Het bleef zwart, ook na het uitzetten van de auto en een uur wachten. Kilometers in kleine scherm werden opeens mijlen en klok werd 12-uurs. Niets meer in te stellen met een zwart groot scherm. Dus in lichte paniek maar weer contact gezocht met Loek Keulers. Ik heb namelijk sinds februari een nieuwe eMMC en ik dacht dat het aan de eMMC lag.

Gisteravond nog eens geprobeerd en hij kwam weer tot leven en kreeg direct deze software-update 2020.246.11. Die heb ik nu geïnstalleerd en hij doet het weer zoals het moet. Dus Loek weer afgezegd.....

Het blijft een bijzondere auto met al die updates....
 
Tesla is afgelopen vrijdag met de mobiele service langsgekomen om de CCS upgrade te doen. ik heb daar ook de vragen gesteld over het gedrag van het scherm. De monteur heeft mij gemeld dat de SW versie 2020.24.6.11 buggy is en dat meer klanten last van hebben. Daarnaast heeft hij mijn eMMC uitgelezen en die was nog maar voor 20% in gebruik (de vorige eigenaar heeft afgelopen jaar de MCU vervangen), wel heb ik nog de 8gb hynix.
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Ik heb een nieuwe eMMc maar de laatste update is het nog niet helemaal.
Ook AP1 heeft nog verbeterpunten.
Ik heb nu een “rechtstreeks” e-mail adres om AP1 gerelateerde meldingen te melden.

Ik maak geregeld een kort filmpje en de dashcam registreert ook dingen die ik dan meld. Ik hoop dat Dede juiste afdeling onze meldingen snel kunnen implementeren in de komende updates. Vooral navigatie is gewoon ruk voor een tech bedrijf.
Maar goed zolang ze blijven doorontwikkeld voor de oude hardware hoor je mij niet al te hard klagen.