Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2024.14.*

This site may earn commission on affiliate links.
In 2024.14.3 zou de update moeten zitten dat je een progressbar krijgt van de route die je rijdt. Ik heb 14 mei .14.6 gekregen en zit inmiddels op .14.9 maar ik heb die progress bar nog nooit gezien. Waar moet dit zitten en moet ik daar nog settings voor aanzetten? Real-time traffic zal ik niet zien want ik heb geen premium connectivity. Zie je anders helemaal niets?

2024.14-trip-progress-bar.png
 
In 2024.14.3 zou de update moeten zitten dat je een progressbar krijgt van de route die je rijdt. Ik heb 14 mei .14.6 gekregen en zit inmiddels op .14.9 maar ik heb die progress bar nog nooit gezien. Waar moet dit zitten en moet ik daar nog settings voor aanzetten? Real-time traffic zal ik niet zien want ik heb geen premium connectivity. Zie je anders helemaal niets?

2024.14-trip-progress-bar.png
Staat bij mij gewoon onder het navigatiesysteem
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
In 2024.14.3 zou de update moeten zitten dat je een progressbar krijgt van de route die je rijdt. Ik heb 14 mei .14.6 gekregen en zit inmiddels op .14.9 maar ik heb die progress bar nog nooit gezien. Waar moet dit zitten en moet ik daar nog settings voor aanzetten? Real-time traffic zal ik niet zien want ik heb geen premium connectivity. Zie je anders helemaal niets?

2024.14-trip-progress-bar.png
Zonder premium zie je idd geen verkeersinfo en dus ook niet de voortgangsbalk met vertagingen.
 
De voortgangsbalk is nu ook weer niet zo super interessant. Je ziet hetzelfde op de kaart.
Ik vind het net wel interessant om het toekomstige verkeer in het oog te kunnen houden. Ik heb al meermaals gehad dat verkeersdrukte toeneemt in functie van accidenten. Dan is het nuttig om de navigatie op tijd te omzeilen en even een omweg op te zoeken. Navigatiesystemen zijn niet altijd snel genoeg om een nieuwe route voor te stellen.

Op de kaart moet je hier continu voor uitzoomen…
 
Ik vind het net wel interessant om het toekomstige verkeer in het oog te kunnen houden.

Op de kaart moet je hier continu voor uitzoomen…
Op de witte knop bovenaan rechts klikken op de kaart tot je de ganse route ziet en dan moet je niet uitzoomen.
Ik zoom enkel in als er veel afslagen komen op een plaats die ik niet ken. Ik zet ook enkel dan het geluid op van de navigatie. Gewoon om een signaal te krijgen dat ik weer aandachtig moet worden voor afslagen. Zelden dus.
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Op de witte knop bovenaan rechts klikken op de kaart tot je de ganse route ziet en dan moet je niet uitzoomen.
Ik zoom enkel in als er veel afslagen komen op een plaats die ik niet ken. Ik zet ook enkel dan het geluid op van de navigatie. Gewoon om een signaal te krijgen dat ik weer aandachtig moet worden voor afslagen. Zelden dus.
Inderdaad. Tot voor deze update keek ik inderdaad geregeld naar de overzichtskaart als de reistijd begon te fluctueren, maar dit vereist een handeling die nu niet meer per se nodig is.
Nu heb je het overzicht in de balk, en als je wil kan je meer detail krijgen door de overzichtskaart. Wint weer wat seconden om de ogen veilig op de baan gericht te houden indien de file nog op een behoorlijke afstand ligt ;)

Om de overzichtskaart te krijgen kan je trouwens ook op de navigatie-instructie linksboven op de kaart drukken.
 
  • Like
Reactions: Phil V
… Navigatiesystemen zijn niet altijd snel genoeg om een nieuwe route voor te stellen.
Je kunt toch instellen wat de minimale tijdswinst moet zijn voordat de route wordt aangepast? Standaard staat deze waarde op 10 minuten, heb je al eens op een lagere waarde gezet? De file moet best wel lang zijn wil je op een alternatieve route 10 minuten sneller zijn.
 
  • Like
Reactions: Phil V