Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens Elon komt er nog meer aan, kregen niet alles op tijd af: https://twitter.com/elonmusk/status/1342577920565411841?s=19

Voor al die geluid crap moet je sowieso een externe speaker hebben, dus alleen de nieuwste modellen.
Je merkt deze keer aan de reacties op twitter ook dat deze update niet goed wordt ontvangen. Veel mensen klagen ook over het kleiner geworden navigatiescherm in de M3 vanwege de fsd aanpassingen. Veel M3 rijders hebben daar niks aan aangezien ze net als ik geen fsd hebben.
 
Gisteren tijdens het rijden een onbruikbare tacc. Lijkt erop dat sinds de laatste update bij lager hangende winterzon en savonds met tegenliggers de sensoren verblinden.
Je krijgt dan een zachte piep, tacc slaat uit, auto mindert vaart en je ziet de melding dat je de sensoren voor moet reinigen.

Op een rit van 150km is dit +/- 10x gebeurt alvorens te besluiten om maar manueel te rijden. Gelukkig geen Phantom brakes zoals eerder hier gelezen, maar wellicht is dat omdat ik niet op de AP heb gereden.

Wat me tevens opviel is dat het raam bij de sensoren voor halfbeslagen is en moeilijk weg lijkt te gaan met verwarmen. Vermoed dat dit wel eens wat te maken kan hebben met het afslaan van de tacc (Zie foto)

Oh en de regensensor wordt met elke update steeds slechter, dat blijft een lastig iets ^_^
 

Attachments

  • IMG_20201225_130611.jpg
    IMG_20201225_130611.jpg
    180.3 KB · Views: 56
Last edited:
@Sahino

Hier had ik onlangs ook dat TACC afsloeg, toen bleek ik ook een beslagen voorruitsensor te hebben. Toen voor de grap eens de dashcam video terug gekeken en dan vraag ik me af waarom het überhaupt mogelijk is met zo’n klein beetje zicht de TACC te activeren... Je ziet namelijk door een paar strepen (waar de verwarmingselementen zitten) de buitenwereld en dus zo’n ½ van het beeld valt weg.

Waarom dat kreng beslaat is mij een raadsel, hoop dat het niet vaker gebeurt, was de eerste keer in ruim een jaar dat ik hier last van had.
 
Ik had hier gisteravond ook erg veel last van “ beslagen “ vooruit ter hoogte van de camera’s, waardoor tacc uitviel. Weer is er ook naar, maar ga vandaag eens op “ onderzoek” uit. Want zelfs met airco aan, verwacht je dat ie het vocht snel ontrekt, maar helaas.... ga het luchtinlaatkanaal vandaag eens bekijken... misschien blad erin? Smerig filter?
 
Je hebt mensen die tevreden zijn met elk cadeau, en je hebt mensen die irritant worden dat een deadline niet gehaald wordt.

Wat een onaardige opmerking, zeker voor een moderator. Als iemand zegt dat hij de update een tegenvaller vindt is dat een mening, niet een aanval op Tesla en aandeelhouders. De update is enorm gehyped door Elon en dus (weer) half af. Dus mag iemand terecht het een teleurstelling vinden.
 
Wat een onaardige opmerking, zeker voor een moderator. Als iemand zegt dat hij de update een tegenvaller vindt is dat een mening, niet een aanval op Tesla en aandeelhouders. De update is enorm gehyped door Elon en dus (weer) half af. Dus mag iemand terecht het een teleurstelling vinden.
screenshot-elon-tweet-2020-12-25-170944-jpg.621082



Verder afwachten dus. Tot zover een tegenvaller.

Hoe weet je dat je een speaker hebt?
 
Rationeel kan ik er niet bij dat onze auto's soms dagenlang te logeren zijn bij Tesla Servicecenters met softwareproblemen, voice-control en webbrowsers niet/amper werken, spontane resets, hikkende audio, enz enz.... en dat ondertussen de ontwikkelaars bezig zijn met het implementeren van scheet-kussens op de externe speakers.

</rant>

Structureel kan ik dit best verklaren. Tesla heeft zoveel focus op innovatie (kostenverlaging en nieuwe features) dat ze vergeten om bestaande features beter te maken en af te ronden. Kijk naar autopark, autoruitenwissers (beta), smartsummon. Ze vluchten vooruit naar alsmaar meer features en worden daar met enthousiasme voor beloond door ons. Ondertussen kan Xpeng de leukste features pikken en verbeteren (kijk naar hun autopark). Features verbeteren, afronden, stabiel maken wordt door ontwikkelaars als supersaai werk ervaren.
Daar zit een gevaar in. Ik moet steeds denken aan hoe de geweldige innovaties van Xerox (muis en bitmapscreen en object talen) en Sony (walkman) uiteindelijk Apple groot gemaakt hebben. Wie kent Xerox nog? Rijden we straks allemaal Xpeng?
 
Wat een onaardige opmerking, zeker voor een moderator.
Een moderator mag ook een mening hebben.

En ik vind jouw mening dat de update een tegenvaller is ook onaardig.

Want in weze geef je kritiek hier op niet alleen Elon, maar ook op de hele Tesla organisatie, tot op de individuele werknemer die er niet is in geslaagd om tegen kerstdag jouw gewenste functionaliteit foutloos klaar te krijgen. Of denk je dat een mening geen consequenties heeft, dat ie geen relatie heeft op andere mensen?

Des te opvallender dat je de update een tegenvaller vind, terwijl je 'm waarschijnlijk nog niet eens hebt ontvangen.
 
Een moderator mag ook een mening hebben.

En ik vind jouw mening dat de update een tegenvaller is ook onaardig.

Want in weze geef je kritiek hier op niet alleen Elon, maar ook op de hele Tesla organisatie, tot op de individuele werknemer die er niet is in geslaagd om tegen kerstdag jouw gewenste functionaliteit foutloos klaar te krijgen. Of denk je dat een mening geen consequenties heeft, dat ie geen relatie heeft op andere mensen?

Des te opvallender dat je de update een tegenvaller vind, terwijl je 'm waarschijnlijk nog niet eens hebt ontvangen.

Klaar nu. We hebben alle meningen gehoord.
 
Je hebt mensen die tevreden zijn met elk cadeau, en je hebt mensen die irritant worden dat een deadline niet gehaald wordt.

Ik ben blij dat ik tot de eerste categorie hoor.

Wat een waardeloze opmerking van een moderator, een paar vette minpunten voor jou @wooter. Ik heb de video’s allemaal bekeken en vind dat dit deel tegenvalt, mijn mening. Ik heb geen speaker en er is verder weinig wat de rijbeleving verhoogt, alleen maar verslechtert (groter deel scherm opgeofferd voor de visualisatie). Wellicht dat deel 2 helemaal super is.
 
Ik had hier gisteravond ook erg veel last van “ beslagen “ vooruit ter hoogte van de camera’s, waardoor tacc uitviel. Weer is er ook naar, maar ga vandaag eens op “ onderzoek” uit. Want zelfs met airco aan, verwacht je dat ie het vocht snel ontrekt, maar helaas.... ga het luchtinlaatkanaal vandaag eens bekijken... misschien blad erin? Smerig filter?
AC stond bij mij uit, maar verder de heater op 20 graden gehad. Ben benieuwd of je iets kan vinden!