Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 9.0

This site may earn commission on affiliate links.
Het is kennelijk een belangrijke fix. Bij Teslafi is 2019.12.1.1 al uitgerold op 3.7% van de vloot en 2019.12.1 op 1.6% van de vloot. Deze update lijkt enkel gepushed naar 2019.12.1.1 deployment. Nog steeds maar een klein deel op 2019.12.* dus ze durven nog geen grote uitrol aan.
 
  • Like
Reactions: Primus
GRRRR

Vandaag weer onder het rijden een reboot. Tegenwoordig minimaal drie keer per week... Vervelend als je net de navigatie nodig hebt... Mijn vrouw heeft het langzamerhand wel gehad met de Tesla... "Laten wij mijn KIA Rio nemen, die doet het tenminste..."

FW 2019.8.5
 
Ik had het ook al in het Model 3 draadje geplaatst, maar aangezien het eigenlijk met een software ding is toch ook hier maar plaatsen:

Waar ik afgelopen weekend achter kwam; als je de ruitenwisser in de wasstraat uit hebt staan en het scherm wordt gereboot dan gaat je ruitenwisser aan. Gelukkig ging het in dit geval net goed, scherm was weer opgestart voordat de borstels e.d. kwamen.
 
Ik had het ook al in het Model 3 draadje geplaatst, maar aangezien het eigenlijk met een software ding is toch ook hier maar plaatsen:

Waar ik afgelopen weekend achter kwam; als je de ruitenwisser in de wasstraat uit hebt staan en het scherm wordt gereboot dan gaat je ruitenwisser aan. Gelukkig ging het in dit geval net goed, scherm was weer opgestart voordat de borstels e.d. kwamen.
Hm, niet tof :-( Had vervelender af kunnen lopen!
 
Ik hing al een tijdje op 2019.8.3. Vanmorgen na de derde phantom braking op rij Tesla gebeld en gevraagd of ze de update konden pushen, 15 min later (op WiFI) had ik een update klaar staan.

Maar: de update is naar 2019.8.5.. En niet naar .12. Nogmaals gebeld en blijkbaar is "een hogere versie nog niet vrijgegeven voor uw VIN". Hij kon ook geen .12 pushen. Kan iemand dat bevestigen? Werkt het zo met die updates, beschikbaarheid op VIN?
 
Ik hing al een tijdje op 2019.8.3. Vanmorgen na de derde phantom braking op rij Tesla gebeld en gevraagd of ze de update konden pushen, 15 min later (op WiFI) had ik een update klaar staan.

Maar: de update is naar 2019.8.5.. En niet naar .12. Nogmaals gebeld en blijkbaar is "een hogere versie nog niet vrijgegeven voor uw VIN". Hij kon ook geen .12 pushen. Kan iemand dat bevestigen? Werkt het zo met die updates, beschikbaarheid op VIN?

Ik sluit niets uit, maar dit lijkt wel erg onwaarschijnlijk. HW2.5 heeft echt al veel 2019.12.1.1.
 
Ik hing al een tijdje op 2019.8.3. Vanmorgen na de derde phantom braking op rij Tesla gebeld en gevraagd of ze de update konden pushen, 15 min later (op WiFI) had ik een update klaar staan.

Maar: de update is naar 2019.8.5.. En niet naar .12. Nogmaals gebeld en blijkbaar is "een hogere versie nog niet vrijgegeven voor uw VIN". Hij kon ook geen .12 pushen. Kan iemand dat bevestigen? Werkt het zo met die updates, beschikbaarheid op VIN?
Elke auto (VIN) heeft een nagenoeg unieke combinatie van hardwarecomponenten en hun versies. Er zijn sowieso honderden combinaties van hardware versies, wat leidt tot meer permutaties dan er Tesla's zijn.
Daarom is er inderdaad voor elk VIN een hoogst vrijgegeven softwareversie. Je kunt het net zo zien als de hardware drivers in operating systemen (bijv. Windows 10), die bepaalde (combinaties van) componenten al dan niet ondersteunen.
 
Elke auto (VIN) heeft een nagenoeg unieke combinatie van hardwarecomponenten en hun versies. Er zijn sowieso honderden combinaties van hardware versies, wat leidt tot meer permutaties dan er Tesla's zijn.
Daarom is er inderdaad voor elk VIN een hoogst vrijgegeven softwareversie. Je kunt het net zo zien als de hardware drivers in operating systemen (bijv. Windows 10), die bepaalde componenten al dan niet ondersteunen.
Ah, dat wist ik niet, interessant om te weten!

Maar dan lijkt het me sterk dat Tesla's statement klopt, gezien er al MX'en met HW2.5 rondrijden met 2019.12.x. Kortom, het zou wel heel vreemd zijn als mijn VIN zou (theoretisch gezien) niet supported zou zijn dan (zoals Hbrink ook zegt).
 
Ah, dat wist ik niet, interessant om te weten!

Maar dan lijkt het me sterk dat Tesla's statement klopt, gezien er al MX'en met HW2.5 rondrijden met 2019.12.x. Kortom, het zou wel heel vreemd zijn als mijn VIN zou (theoretisch gezien) niet supported zou zijn dan (zoals Hbrink ook zegt).
Wie zegt dat jouw auto niet net een set Bosch ABS sensortjes (of een ander minuscuul onderdeel) heeft van een versie die nog niet ondersteund wordt?
 
  • Informative
Reactions: Wouter_E
Vraagsteller heeft geen AP1 (grin). Ja, in principe is bijna iedere auto uniek. Maar ik geloof niet dat kleine wijzigingen de FW beïnvloeden. Grote verschillen, AP, HW voor AP, MCU, dat geloof ik direct. Een ander ruitenwisser motortje, dat heeft mij geen impact.