Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Specs Tesla Model 3 LR RWD?

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er misschien al forum leden die al een Model 3 2023 RDW LR in ontvangst hebben genomen. Ben benieuwd naar het rijbereik en andere ervaringen van de Model 3 2023 RDW LR. Hoor graag jullie reacties.
Zijn er misschien al forum leden die al een Model 3 2023 RDW LR in ontvangst hebben genomen. Ben benieuwd naar het rijbereik en andere ervaringen van de Model 3 2023 RDW LR. Hoor graag jullie reacties.

Niemand?
 
  • Like
Reactions: maartenc1985
Zijn er misschien al forum leden die al een Model 3 2023 RDW LR in ontvangst hebben genomen. Ben benieuwd naar het rijbereik en andere ervaringen van de Model 3 2023 RDW LR. Hoor graag jullie reacties.

Niemand?
Ik heb hem besteld via Arval.
Maar helaas nog geen levering gehad 😟

Ik dacht wel op YouTube iemand gezien te hebben die een "review" deed op een long range rwd 2023. Maar gaat eigenlijk niet in op de details van de wagen spijtig genoeg.
 
Vandaag 2 zwarte Model 3 LR RWD's die op 26/06 zakelijk besteld zijn via het Tesla Business platform mogen afhalen in Brugge (BE).
Niet via operationele leasing.
Zijn volgens VIN gebouwd in Shanghai (LRW3E7ES8PC87xxxx en LRW3E7ES0PC87xxxx)

Paar zaken die me opvielen (zelf 3,5 jaar met een 2019 Model 3 LR RWD gereden):
- Heated rear seats + steering wheel aanwezig ("Functie Koud weer")
- Quasi zeker geen subwoofer aanwezig, helder en crisp geluid maar een pak minder bass dan in 2019 model met volledig premium interieur
- Michelin e-Primacy banden
 

Attachments

  • IMG_2443.jpeg
    IMG_2443.jpeg
    981.7 KB · Views: 57
Vandaag 2 zwarte Model 3 LR RWD's die op 26/06 zakelijk besteld zijn via het Tesla Business platform mogen afhalen in Brugge (BE).
Niet via operationele leasing.
Zijn volgens VIN gebouwd in Shanghai (LRW3E7ES8PC87xxxx en LRW3E7ES0PC87xxxx)

Paar zaken die me opvielen (zelf 3,5 jaar met een 2019 Model 3 LR RWD gereden):
- Verwarmde achterbank + stuur aanwezig ("Functie Koud weer")
- Quasi zeker geen subwoofer aanwezig, helder en helder geluid maar een pak minder bas dan in 2019 model met volledig premium interieur
- Michelin e-Primacy banden
Nice! Ben benieuwd naar de bevindingen en vooral de range.
 
Vandaag 2 zwarte Model 3 LR RWD's die op 26/06 zakelijk besteld zijn via het Tesla Business platform mogen afhalen in Brugge (BE).
Niet via operationele leasing.
Zijn volgens VIN gebouwd in Shanghai (LRW3E7ES8PC87xxxx en LRW3E7ES0PC87xxxx)

Paar zaken die me opvielen (zelf 3,5 jaar met een 2019 Model 3 LR RWD gereden):
- Heated rear seats + steering wheel aanwezig ("Functie Koud weer")
- Quasi zeker geen subwoofer aanwezig, helder en crisp geluid maar een pak minder bass dan in 2019 model met volledig premium interieur
- Michelin e-Primacy banden
Mooi mooi 👍
Ik heb vandaag ook de sms gekregen voor levering op 19 augustus
 
Vandaag op Tesla.com voorraad een nieuwe Model 3 RDW LR pre facelift kunnen kopen. VIN:LRW3E7ESXPC88xxxx. Weet iemand hoe ik erachter kan komen of de auto een 3D6 of een 3D7 motor heeft? De 3D7 is een normale 283pk RWD motor die ook in de highland RWD zit. De 3D6 is een oude motor met iets betere specs o.a. 325pk.
 
Last edited:
Vandaag de Model 3 pre-facelift RWD LR opgehaald in Tilburg. Wordt als 2e auto ingezet. Auto rijdt erg fijn. Gevoelsmatig is de auto krachtiger dan de normale M3 RWD, hoewel de motor code 3D7 identiek is aan de M3 RWD motor. Bij het ophalen was de akku voor 90% geladen. Afgelezen range was bij 90% slechts 495km. Vond het wat tegenvallen. WLTP van een LR met 18 inch zal 678km zijn volgens de RDW type goedkeuring. Wellicht moet het BMS systeem nog wat calibreren. Vind deze auto lekkerder rijden en beter op de weg liggen dan mijn Model Y RWD, maar dat is logisch omdat de Y hoger is. Eerste indruk: geen spijt van de aankoop. Binnenkort plaats ik weer een update als ik een paar duizend KM's verder ben. Ondertussen is onze benzine hybride auto op Marktplaats gezet. 😁
 
Last edited: