Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Steenslag???

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag!

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een witte Model S (dec 2020).

Alleen in merk dat er elke dag meer steenslag pitjes bij lijken te komen. Gewoon kleine pitjes waar je het aluminium ziet. Op de motorkap. Maar ook de lak op de voorbumper.

Is dit een bekend probleem? Bij mijn vorige auto’s dit nog nooit gehad dat het zo gevoelig is voor steenslag.

Spuiten vind ik zonde voor die paar pitjes, maar ga er op deze manier wel over nadenken om de model s te laten wrappen als dit daadwerkelijk zo zacht/kwetsbaar is in de twee weken dat ik nu rij.

Even benieuwd naar andere ervaringen
 
Ja, is normaal

Zelfs 3M wrap zal snel eruit zien als een pin egel 🙈
Tenzij je PPF of Xpel over 't wrap laat installeren
Bij schade herstel tesla geweest. Omdat het 3 lagen lak is met mijn kleur. Wordt dit alleen volledig gespoten. Niet met een lakstift gedaan.. daarom mijn oplossing om te wrappen.. als dit na 2 weken er al zo uitziet.. doe ik het liever nu ipv later
 
Was de lak beter in 2013? Ik merk niets van steenslag, of zou dat komen door de opticoat behandeling die in dat jaar opgebracht is?
Ik had ook opticoat gedaan bij mijn Dark navy 2014 MS (Elk 2 jaar nieuwe coat)
Het is beetje krasbestendiger maar steenslagwerend ook weer niet (Denk dat het beetje optisch bedrog is door het plastieke nosecone)

Bij schade herstel tesla geweest. Omdat het 3 lagen lak is met mijn kleur. Wordt dit alleen volledig gespoten. Niet met een lakstift gedaan.. daarom mijn oplossing om te wrappen.. als dit na 2 weken er al zo uitziet.. doe ik het liever nu ipv later
Als je een andere kleurtje, dan zou ik inderdaad wrappen
Maar zoals ik al zei...Je zal over paar maanden ook witte puntjes op uw wrap zien
Tenzij je PPF of Xpel erover installeert

Maar dan kan je net zo goed (als je witte tesla wilt behouden) gewoon spuiten en dan PPF / Xpel installeren

Wrap (2.5-3.5K EUR) + PPF/XPEL (1.8-2.5K EUR) + Glasscoat (650-900EUR)


Vendor - Wat zijn nu eigenlijk de verschillen in lakbescherming?
 
  • Informative
Reactions: Krisja