Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stekkerclub

This site may earn commission on affiliate links.
Dag allen!
Hoewel ik tot nu toe slechts 1 post heb, lees ik al een tijdje mee op dit mooie forum :) Ik hoop dat ik ook mee mag doen in de grote stekker ruil.
Over een paar weken, 9 t/m 16 januari, ga ik naar Alpe d'Huez. De reis gaat vast helemaal goed komen, maar ik durf het niet helemaal aan zonder laadmogelijkheid de auto in de kou te laten staan.
Er is een laadpaal in het dorp met een Type 3C aansluiting, maar die kabel heb ik natuurlijk niet. Is er iemand die er één uit zou willen lenen? Een kleine vergoeding of iets dergelijks is natuurlijk geen probleem.

Ik heb er een voor je te leen
 
Dom van me. Niet meer opgelet. Vrijdag vertrokken zonder chademo en behoorlijk spijt. Midden in Provence en krijg UMC niet aan de praat. Even deed hij het om na een uur te stoppen, led knippert 4x rood. Geen goede aarde. Terug naar ex-en-P of Fréjus haal ik net maar dan kom met dezelfde laad toestand terug.
Uiteindelijk besloten een verlengsnoer te halen en daarvan de aarddraad te verbinden met de nuldraad. Aardlekschakelaar er uit, logisch UMC had immers spanning gemeten tussen nul en aarde. Toen besloten rigoureus te werk te gaan. Aarddraad los te nemen en deze te verbinden met de nul draad. De UMC heeft nu geen aarde meer maar kan ook geen spanningsverschil meer meten. Het werkt! De UMC trapt er in. Dus de chademo van de Renault dealer in de buurt niet nodig. Dank voor je aanbod, ik had beter op moeten letten, was graag er mee op pad gegaan.
Heb wel een 3c in de aanbieding.
 
Wie durft zijn Chademo adapter uit te lenen rond week 9 van 26.2 tm 7.3 (voor een mooie fles wijn b.v.). Borg oid natuurlijk geen probleem. Regio 't Gooi - Amsterdam - Utrecht meest praktisch maar wat verder ook geen probleem. Weer excuus voor ritje / praatje:smile:

Ben inmiddels voorzien met dank aan PH. Dank voor jullie reacties!!
 
Last edited:
Hartelijk dank, deze site kende ik nog niet. Wel een duur verloop stekkertje. * off toptic, ik kwam gisteren uit het Oosten van het lannd terug en moest bijladen. Zwolle was erg uit de route, dus ik dacht ik laad op de A1 wel wat bij. Toen bleek de enige aansluiting die in de Tesla pastte, niet los te gaan. En die 2 anderen waren dus een andere aansuiting waaronder een CHAdeMO.... Dus toen heb ik bedacht toch maar een verloopstekkertje in de auto te doen tegen range anxiety... *


edit: Sold out.....
 
Last edited: