Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren wilde ik de technische afdeling van Amsterdam bellen, om te kijken of er inmiddels een diagnose gesteld is. Helaas zijn de menu opties gewijzigd, waardoor je niet meer doorverbonden kan worden met de technische afdeling. Ze verwijzen naar de Tesla app, waar je via technisch support vragen kunt stellen. Helaas is mijn auto sinds een aantal dagen verwijderd uit de app. Iemand enig idee hoe ik om een status update kan vragen (liefs per telefoon)?
Hier exact hetzelfde probleem met Sec Amsterdam. Menuopties zijn gewijzigd waardoor je gewoon niet meer met het service center kan bellen. Ik heb ook een leaseauto en kan daardoor niet via de app of website terecht.
Auto staat daar....geen idee wat de status is...Anders dan parked...

Schandalig weer
 
Heb je een email adres? Daar reageren ze wel nog op. Gewoon vragen dat ze je terugbellen.

Voor nieuwe problemen de menuopties correct volgen, gisteravond nog gebeld en na 1m39s had ik al iemand aan de lijn.

Tesla is nu zwaar aan het pushen naar een "one Tesla" service, wat betekent dat je niet meer +10m in de wacht gaat zitten om iemand bij een service center aan de lijn te krijgen. Die mensen waren overbelast geworden.
 
Was er eergisteren achtergekomen dat de achteruitrijcamera niet goed vast zat. Ik zag het toevallig toen ik de achterklep opendeed. Het zit bevestigd op een zwarte kunststof onderdeel waar ook de schakelaar van de achterklep in zit. Dat onderdeel zat alleen aan de rechterkant goed vast en op de goede hoogte. Aan de linkerkant zat het een stukje naar beneden waardoor de camera scheef hing. Ik heb hard op de linkerkant van het onderdeel gedrukt en toen hoorde ik een bevredigende *klik* en toen zat het kunststof gedeelte weer recht en dus ook de camera. Misschien is dit bij meer mensen het geval?
 
Heb je een email adres? Daar reageren ze wel nog op. Gewoon vragen dat ze je terugbellen.

Voor nieuwe problemen de menuopties correct volgen, gisteravond nog gebeld en na 1m39s had ik al iemand aan de lijn.

Tesla is nu zwaar aan het pushen naar een "one Tesla" service, wat betekent dat je niet meer +10m in de wacht gaat zitten om iemand bij een service center aan de lijn te krijgen. Die mensen waren overbelast geworden.

nou als ik het menu volg kom ik echt nergens uit en ik heb dus geen mailadres..
 
Ik heb nog een leuke...

Gisteravond update naar 2019.20.2.1. Deze ochtend staat de auto nat, maar willen de ruitenwissers niet werken. Ook niet manueel, ook niet met het knopje op de stalk.

Vanavond naar Tesla Service gebeld (1m39s tot ik iemand aan de lijn had!) en na een reboot en uitzetten van de auto geen verbetering.

Morgenvroeg dus een tripje naar het nabijgelegen service center.
Vrijdagochtend een vervangwagen meegekregen waar mijn vrouw het weekend heeft mee mogen karren (Model S 85) en maandagavond deed ie het weer.

Ik heb nog niet gehoord wat het probleem was.
 
  • Like
Reactions: DeHakkelaar
Excuses voor de 90grade orientatie, heeft iemand dit wel eens gezien? Mijn navigatie scherm was behoorlijk de kluts kwijt. Reset geprobeerd, maar verhielp het probleem niet.

Ik heb iets vergelijkbaars gehad nadat ik het scherm een keer te vochtig schoon had gemaakt met een spray. De achteruitverwarming ging elke keer uit/aan en de slider van het geluid ging alle kanten op. Paar uur later was het weg.
 
Nog een gevalletje van Teslaritis. Na aflevering krassen op de b-stijl links vastgesteld.

Kras B Stijl.jpg


De wagen is, oa. hier voor, een dagje terug geweest naar het SEC.
Kon de wagen op het nippertje tegen sluitingstijd nog gaan halen dus eerst binnen geweest, verder geen uitleg gehad.
Toen ik buiten stond zaten die verrekte krassen er nog steeds op. Hebben ze op een ganse dag blijkbaar alleen de deurrubbers herstoken. Nu goed, het leven gaat voort en de auto rijdt prima ook met de krassen. Een paar weken later ineens blazen op diezelfde B-stijl:

B-Stijl 2.jpg


En ja hoor, het was gewoon beschermfolie die je eraf kan trekken.

B-Stijl 3.jpg


Toch straf dat je dat als klant weer zelf mag ontdekken en ze er bij het SEC niet zelf achterkomen...
Als dit het service niveau van Tesla gaat zijn voor de toekomst, dan gaat het de verkeerde kant uit gaan met mijn bloeddruk.... :D
 
Nog een gevalletje van Teslaritis. Na aflevering krassen op de b-stijl links vastgesteld.

View attachment 423072

De wagen is, oa. hier voor, een dagje terug geweest naar het SEC.
Kon de wagen op het nippertje tegen sluitingstijd nog gaan halen dus eerst binnen geweest, verder geen uitleg gehad.
Toen ik buiten stond zaten die verrekte krassen er nog steeds op. Hebben ze op een ganse dag blijkbaar alleen de deurrubbers herstoken. Nu goed, het leven gaat voort en de auto rijdt prima ook met de krassen. Een paar weken later ineens blazen op diezelfde B-stijl:

View attachment 423073

En ja hoor, het was gewoon beschermfolie die je eraf kan trekken.

View attachment 423074

Toch straf dat je dat als klant weer zelf mag ontdekken en ze er bij het SEC niet zelf achterkomen...
Als dit het service niveau van Tesla gaat zijn voor de toekomst, dan gaat het de verkeerde kant uit gaan met mijn bloeddruk.... :D


En zijn de krassen nu ook weg?
Ik zal bij mijn auto ook eens kijken of die folie er nog op zit.
Zit het aan beide kanten?
 
Als ik wil bellen vanuit de carkit zie ik netjes alle namen met bijbehorende telefoon nummers.
Nu ben ik twee keer gebeld en zie ik alleen het telefoon nummer zonder naam.
Kijk ik bij recente oproepen staat wel de naam erbij.
Best wel verwarrend aangezien ik weinig nummers herken en graag de naam van de beller wil zien.
Meer mensen dit opgevallen?
Heb je in je contactpersonen de telefoonnummers wel zo staan dat ze met +31 beginnen? Dus +31 6 12345678 ipv 0612345678
 
Vandaag de hele dag geen cruise control/autopilot: “Cruise control is niet beschikbaar”. Ook geen grijs/blauw stuurwiel op het scherm. Heeft iemand dit al een keer meegemaakt?

Cameraatjes schoonmaken + voorruit kijkvenster en een soft (2 knopjes stuur vasthouden totaan teslalogo) of hard reboot (2 knopjes stuur + rem vasthouden totaan teslalogo, daarna in service menu 'power off' .. 5 minuutjes stil blijven zitten in de auto, niks aanraken. dan deur open/rem indrukken) en dan is het 9 van de 10 keer wel weer gefixt.