Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
ik zou zeggen voor nu: Power off en als je morgen na herstart gaat rijden meteen bij een SeC langs. Want OK is het niet en omdat je de oorzaak niet weet (so it could get worse) zou ik dit niet het weekend laten voortduren. Plan maar vast een afspraak in (en nee dat kan natuurlijk niet per morgenochtend, maar het maakt dingen bij een SeC iets makkelijker als je morgen al voor de deur staat).
 
ik zou zeggen voor nu: Power off en als je morgen na herstart gaat rijden meteen bij een SeC langs. Want OK is het niet en omdat je de oorzaak niet weet (so it could get worse) zou ik dit niet het weekend laten voortduren. Plan maar vast een afspraak in (en nee dat kan natuurlijk niet per morgenochtend, maar het maakt dingen bij een SeC iets makkelijker als je morgen al voor de deur staat).

Ga ik doen, bekijk het morgen verder en hou jullie up to date. Merci voor de tips.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
....Rare opmerking misschien..., maar heb je je telefoon app al eens uitgezet en dan je bluetooth uit/aan en vervolgens de de app weer aan ?
Ik heb gehad dat de auto vanalles weigerde te doen totdat ik bovenstaande uitvoerde...

Helemaal geen rare opmerking, mijn ervaring met wat voor Bluetooth koppeling dan ook, zo af en toe moet de hele Bluetooth-handel gewoon helemaal uit en weer aan! Liefst komplete reset met alle stroom eraf. :(
 
Ik heb toch twee plekken gevonden waar de pushpins ontbreken in de wielkasten en ik heb eigenlijk geen zin om daarvoor bij Tesla langs te gaan. Weet iemand waar je die pushpins (of push retainers) online kan kopen? of misschien een automerk dat dezelfde soort pins gebruikt, dan koop ik bij HBM wel een assortimentdoos met die dingen zoals: HBM 192 Delige Assortiment Bekleding Clips

Wellicht dat Tesla Mobile service hiervoor langs kan komen of je vraagt of het SeC ze naar je opsturen.
 
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is? Zit zowel op de hoek van het dakraam als rechtsboven in de vooruit. Is eigenlijk ontstaan na een service beurt. Dacht eerst dat het vuil/opgedroogd water was, maar ik krijg het met poetsen niet weg. Lijkt onder/in de toplaag van het glas te zitten.

Heeft iemand hier nog een idee bij? Tesla reageert weer op de voor hen klassieke, kansloze, manier, waarbij ze volledig voorbij gaan aan het feit dat die überhaupt niet zou moeten kunnen bij een auto van 5mnd oud...:

Bedankt voor uw bericht.

Van onderstaand euvel kan ik zo snel de oorzaak niet aanwijzen...

Het euvel is echter niet genoemd bij het afhalen van de auto. Tesla kan geen verantwoordelijkheid aanvaarden voor schade geconstateerd aan auto’s wanneer deze zijn opgehaald, ons terrein hebben verlaten, en daarmee aan onze invloedssfeer zijn onttrokken. Tesla zal deze “schade” derhalve ook niet repareren.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
 
Heeft iemand hier nog een idee bij? Tesla reageert weer op de voor hen klassieke, kansloze, manier, waarbij ze volledig voorbij gaan aan het feit dat die überhaupt niet zou moeten kunnen bij een auto van 5mnd oud...:

Bedankt voor uw bericht.

Van onderstaand euvel kan ik zo snel de oorzaak niet aanwijzen...

Het euvel is echter niet genoemd bij het afhalen van de auto. Tesla kan geen verantwoordelijkheid aanvaarden voor schade geconstateerd aan auto’s wanneer deze zijn opgehaald, ons terrein hebben verlaten, en daarmee aan onze invloedssfeer zijn onttrokken. Tesla zal deze “schade” derhalve ook niet repareren.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Bartez: Heb je al geprobeerd met microvezeldoekje met schoonmaak-azijn ?
 
Heeft iemand hier nog een idee bij? Tesla reageert weer op de voor hen klassieke, kansloze, manier, waarbij ze volledig voorbij gaan aan het feit dat die überhaupt niet zou moeten kunnen bij een auto van 5mnd oud...:

Bedankt voor uw bericht.

Van onderstaand euvel kan ik zo snel de oorzaak niet aanwijzen...

Het euvel is echter niet genoemd bij het afhalen van de auto. Tesla kan geen verantwoordelijkheid aanvaarden voor schade geconstateerd aan auto’s wanneer deze zijn opgehaald, ons terrein hebben verlaten, en daarmee aan onze invloedssfeer zijn onttrokken. Tesla zal deze “schade” derhalve ook niet repareren.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
ik kan je post en fotos niet terug vinden. linkje?

ik heb denk ik wat soortgelijks!


edit:

gevonden:)

is wat anders dan ik heb. Succes!
 
Nog niet specifiek nee, wel een hoop andere schoonmaakmiddelen. In eerste instantie lijkt het dan weg, maar dan komt het weer ‘terug’. Lijkt meer in, dan op het glas te zitten.

Ja, ik heb hier heel kalk-rijk water. Een keer in de zon auto afgespoten en niet meteen afgedroogd (2x fout ;-p
Ik kreeg het met geen ENKEL middeltje (en ook niet met heel hard boenen) eraf. ;-(
totdat ik schoonmaakazijn probeerde, veegt het zonder enige druk gewoon ineens weg.

'in' het glas zitten lijkt me moeilijk als het bij aflevering nog niet was, het lijkt ook echt iets van een goedje wat erop gekomen is.
Probeer het eens zou ik zeggen!
 
  • Like
Reactions: Danny n and pati07
Ik heb een raar probleem met mijn ruitenwissers en het is niet te Googlen want zodra je iets zoekt met model 3 en ruitenwissers vind je oneindig berichten over de slechte werking van de auto stand (wat ik ook beleef maar daar gaat het nu niet om ;) ).

Ik heb af en toe dat de voorruit nat is als ik in stap en zodra ik dan mijn voet op de rem zet gaat de ruitenwisser helemaal los. hij gaat een keer of 5-10 op de snelste stand heen en weer. Op dat moment regent het niet. Daarna gaat hij nog iets van een halve minuut af en toe over de ruit, terwijl na de aller eerste keer de ruit allang droog was natuurlijk.
Dit is best wel irritant en het lijkt mij ook niet echt goed voor de ruitenwisser om zo vaak en hard een droge ruit te wissen.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
 
Ik heb een raar probleem met mijn ruitenwissers en het is niet te Googlen want zodra je iets zoekt met model 3 en ruitenwissers vind je oneindig berichten over de slechte werking van de auto stand (wat ik ook beleef maar daar gaat het nu niet om ;) ).

Ik heb af en toe dat de voorruit nat is als ik in stap en zodra ik dan mijn voet op de rem zet gaat de ruitenwisser helemaal los. hij gaat een keer of 5-10 op de snelste stand heen en weer. Op dat moment regent het niet. Daarna gaat hij nog iets van een halve minuut af en toe over de ruit, terwijl na de aller eerste keer de ruit allang droog was natuurlijk.
Dit is best wel irritant en het lijkt mij ook niet echt goed voor de ruitenwisser om zo vaak en hard een droge ruit te wissen.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Heb exact hetzelfde ervaren. Keer of 10 snel en dan nog 20 seconden ongeveer.
Bij mij gebeurt dit 's ochtends als ik met "koude" auto van huis wegrij en de voorruit en auto nat is van condens.
Als ik voorverwarm geen problemen en lekker warm:D
Ik heb een vermoeden dat de sensor ook van binnen wat condens heeft die je niet met de ruitenwisser wegveegt waardoor hij niet goed werkt.
 
  • Like
Reactions: pposthoorn
Ik heb een raar probleem met mijn ruitenwissers en het is niet te Googlen want zodra je iets zoekt met model 3 en ruitenwissers vind je oneindig berichten over de slechte werking van de auto stand (wat ik ook beleef maar daar gaat het nu niet om ;) ).

Ik heb af en toe dat de voorruit nat is als ik in stap en zodra ik dan mijn voet op de rem zet gaat de ruitenwisser helemaal los. hij gaat een keer of 5-10 op de snelste stand heen en weer. Op dat moment regent het niet. Daarna gaat hij nog iets van een halve minuut af en toe over de ruit, terwijl na de aller eerste keer de ruit allang droog was natuurlijk.
Dit is best wel irritant en het lijkt mij ook niet echt goed voor de ruitenwisser om zo vaak en hard een droge ruit te wissen.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Heb ik ook sedert een week! Erg enthousiaste ruitenwissers.
Ook het idee dat dit met de condens te maken heeft.
 
  • Like
Reactions: pposthoorn
Heb exact hetzelfde ervaren. Keer of 10 snel en dan nog 20 seconden ongeveer.
Bij mij gebeurt dit 's ochtends als ik met "koude" auto van huis wegrij en de voorruit en auto nat is van condens.
Als ik voorverwarm geen problemen en lekker warm:D
Ik heb een vermoeden dat de sensor ook van binnen wat condens heeft die je niet met de ruitenwisser wegveegt waardoor hij niet goed werkt.
Vanochtend 20min voorverwarmd, alle ruiten droog, zelfde probleem :(