Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Structurele problemen (fabrieksfout) met de Model S oplage vanaf September 2014

This site may earn commission on affiliate links.
Het lijkt erop dat (bijv.) de portiersloten niet berekend zijn op taxi gebruik en iedere keer opnieuw afgesteld moeten worden, correct?

Ik ben het met je eens dat Tesla het gewoon moet oplossen, maar dit soort dingen zal wel bij de ingenieurs in Californië op de tekentafel terecht komen en resulteren in een aanpassing voor nieuw te leveren Tesla's. Pas dan zullen ze die kunnen retrofitten op jouw auto('s) en zal het probleem verholpen zijn, daar zal wel wat tijd overheen gaan.
Het is de vraag of de monteurs op het SeC genoeg bewegingsruimte krijgen om intussen ad hoc oplossingen op eigen houtje uit te voeren (bijv. het gebruik van extra borgmidel of iets dergelijks om iets te fixeren waarvan de instelling te snel verandert).

Los hiervan, wat is de reden dat je dit zo generaliserend op het forum plaatst, met zelfs nog een 'beursadvies' erbij? Er is een 'janken over tekortkomingen' draadje waar dit gewoon in past. Nu komt het vooral over als 'ik ben niet blij en ik wil trollen', en dat kan alleen maar tegen je werken op een liefhebbersforum...

Beste basvk, ik generaliseer de zaak omdat iig de oplage van September 2014 exact dezelfde problemen bevat. Daarnaast staat de teller inmiddels op 50000 km en weten we wat zich afspeelt bij welke kilometrage. Ik baseer mijn uitspraken over de feitelijke omstandigheden van ruim 100 voertuigen waar ik inzage in heb. De wagens hebben vrijwel exact dezelfde mankementen en daarnaast kun je de trend doortrekken met de mankementen en de cyclus van terugkeer. En daar ik ook aandelen Tesla bezit, zie ik het niet rooskleurig. Want na 80000 km, staat er tegenover het vervangen van een defecte Scherm een prijskaartje van 5000 euro excl. btw, en de kosten voor het vervangen van een deurhendel bedraagt ongeveer 1000 euro. Nogmaals ik baseer mijn uitspraken op de waarneembare trends in het falen van de onderdelen, en als je de trend doortrekt dan zal het ertoe leiden dat Tesla negatief in het nieuws zal komen daar de oplage niet deugt met de gevolgen van dien.

basvk, volgens mij is het doel van de forum om de eigen ervaringen te delen met de rest en de vooroordelen te weerleggen zodat er na afloop stellingen bekrachtigd of ontkracht kunnen worden. Wat bedoel je met "het kan alleen maar tegen je werken op een liefhebbersforum"?
 
Wat wij (de bezitters van de September oplage) ervaren, is dat we beschikken over vrijdagmiddag exemplaren die even snel in elkaar zijn gezet om vervolgens aan de man te brengen. Wat wij zien is dat de oplage met twee problemen kampt, namelijk: 1 de technische problemen, hieronder vallen de haperende schermpen en de falende sleutelherkenningsmodules, de defecte deurhendels, swaybars en de laadcomponenten die niet meer 32 ampère laden. Hier zitten de problemen in en je mag best weten dat we vrijwel wekelijks de Servicecenter bezoeken om de auto's op te lappen om vervolgens weer voor een zeer korte duur van de nieuwe onderdelen te genieten waarna ze weer stuk gaan:(. Daarnaast hebben we de carosserietechnische mankementen, De wagens zijn dusdanig scheef in elkaar gezet dat tijdens het rijden met regenval wind en water naar binnen komt. Zelfs na een bezoek aan de bodyshop wordt je door TESLA het volgende verkocht "Het blijft mensenwerk, dus u moet het er maar mee doen, we kunnen wel aanpassingen verrichten maar we kunnen u niet verzekeren dat het ten koste gaat van andere onderdelen/aanzichten)". pvh, ik moet je tegenspreken op je uitspraak "Dus zoals met alles bij Tesla worden zaken netjes opgelost". Wat ik en mijn kennissen ervaren is dat de medewerkers wel netjes zijn maar het probleem zit hem in het product zelf. Het product of in dit geval de oplage van September 2014 deugt niet en vormt in sommige gevallen een gevaar op de weg. Ik bezit de auto sinds September en mijn kennissen ook en tot op heden zijn de problemen nog steeds niet opgelost. Sterker nog deze nemen alleen maar toe.

Billytcherno, ik ben blij dat je wagen een ruime voldoende scoort in de ogen van de detailer. Echter vraag ik me af of je bij de aanschaf je ervan bewust was dat je na de aflevering een kans had dat de wagen incompleet zou zijn, en dat je dus je wagen weken kwijt zou zijn om weer "goed" te krijgen.

Je doet wel erg veel uitspraken alsof ze op onomstotelijke feiten gebaseerd zijn. We begrijpen je issues, en ik denk dat de meeste hier ook diverse issues hebben ervaren waarvan sommige heel simpel en snel opgelost zijn, en sommige zaken wat minder simpel bleken echter de oplossing komt altijd. Dus het zal netjes worden opgelost, het een wat sneller als het ander. Je kennissen bedoel je mee je mede Tesla Taxi rijders. Net zoals hier op het forum zijn er zaken welke je als individu niet opvalt, echter na het lezen van anderen hun verhalen (en in jullie geval met elkaar praten tijdens de koffie in Amsterdam) kom je dan wel eens tot de conclusie dat ook jij dit hebt, echter je er niet aan gestoord had al die tijd. Als je dan al ontevreden bent, dan is alles ineens fout.. (is gewoon menselijk, geen kritiek)
Als je zelfs durft te stellen dat ze een gevaar op de weg vormen, dan mag ik aannemen dat je dit bij Tesla heb gemeld en als verantwoordelijke voor de veiligheid van je klanten (passagiers) direct de wagen niet meer inzet.
Voordat er weer geroepen word dat er geen kritiek op Tesla gegeven mag worden, verzoek ik eenieder eens de moeite te nemen om de diverse pagina's na te lezen van het "jank" draadje, aangezien wij juist erg kritisch zijn op Tesla, maar ondanks de soms vervelende voorvallen (en ik kan er over meepraten, stil komen staan Frankrijk met een hele nasleep) wij uiteindelijk wel tevreden zijn over de inzet en uiteindelijke resultaat. In min geval is er zelfs een procedurele verandering toegepast na mijn problemen waardoor andere dit bespaard is gebleven.
 
Ik heb een December 2013 model en heb ook ontzettend veel structurele problemen. Ik ga deze week voor de 8e keer (!) een bezoek inplannen omdat ik inmiddels alweer een lijst heb van meerdere problemen.
Defect remlicht, vocht in remlicht, DAB+ dat niet werkt, driehoekje waar tocht door komt, geluidsbox die "trilt" (in achterklep), etcetra, etcetra. De grootste ergenis is nog wel dat de problemen na een aantal week gewoon weer terugkeren. Ik heb nu voor de derde keer vocht in m'n achterlichten net als het remlicht wat nu al voor de tweede keer defect is.
Ik moet zeggen dat ik er ook een beetje moe begin van te worden/klaar mee ben. Ik zit nu op 75.000km en las een tijd terug dat Tesla toch de 80.000km grens hanteert voor garantie. Als dat het geval is gaat de auto de verkoop in.


Rprp, hoe is het gesteld met de afwerking van je auto?
En kun je aangeven wat de exacte problemen zijn die jij ervaart.
 
Ik heb destijds ook de brom gehad, en last van kraakjes in mijn dak, maar daarbij heb ik niet vooraan gestaan om te roepen dat het aandeel wel omlaag zal gaan omdat er een slechte batch geweest zou zijn. De geweldige service die ik daarna heb gehad heeft juist gezorgd voor mijn vertrouwen in Tesla, die naar mij toe echt verder gaan in de service dan andere merken.

Zo zie je maar weer wat vergelijkbare problemen (of nog zwaardere zoals PVH heeft meegemaakt) kunnen leiden tot een andere perceptie...
Wellicht dat er ook minder meetbare factoren een rol spelen, waardoor Tesla bij de één een voorsprong heeft, en bij de ander bij voorbaat op achterstand staat....
In dat geval wordt een discussie natuurlijk als snel zwart - wit...
 
Ik heb destijds ook de brom gehad, en last van kraakjes in mijn dak, maar daarbij heb ik niet vooraan gestaan om te roepen dat het aandeel wel omlaag zal gaan omdat er een slechte batch geweest zou zijn. De geweldige service die ik daarna heb gehad heeft juist gezorgd voor mijn vertrouwen in Tesla, die naar mij toe echt verder gaan in de service dan andere merken.

Zo zie je maar weer wat vergelijkbare problemen (of nog zwaardere zoals PVH heeft meegemaakt) kunnen leiden tot een andere perceptie...
Wellicht dat er ook minder meetbare factoren een rol spelen, waardoor Tesla bij de één een voorsprong heeft, en bij de ander bij voorbaat op achterstand staat....
In dat geval wordt een discussie natuurlijk als snel zwart - wit...

AnalysiZ, hoe zal het gesteld zijn met je vertrouwen in Tesla wanneer je iedere week terug zal gaan voor het oplossen van je pano-probleem? Het is misschien een hypothetische vraagstelling, maar ik baseer me uit wat ik momenteel ervaar.

De service is uitmuntend maar het product dat is waar het mij om gaat.
 
Hier zitten de problemen in en je mag best weten dat we vrijwel wekelijks de Servicecenter bezoeken om de auto's op te lappen om vervolgens weer voor een zeer korte duur van de nieuwe onderdelen te genieten waarna ze weer stuk gaan:(.
En wij maar denken dat de taxi's er kwamen om te laden:rolleyes:. Als ik jou problemen zo lees zou ik er al lang klaar mee zijn, de Tesla is nog lang geen rijpe auto maar een prachtig juweel. Spring weer in die ster, iedereen blij.
 
Ik sluit me volledig bij HBO aan, mijn auto is van september 2014 en bevat dezelfde mankementen. Ik bezoek de SC wekelijks, mijn kennissenkring raad ik de auto af.
]

Dubbel post.....is niet nodig hoor. Iedereen leest een paar postings terug.... Maar het heeft toch niets te maken deze topic ivm het nieuws in een ander draadje over afspraken aangaande SuC Amsterdam gebruik hoop ik?
 
AnalysiZ, hoe zal het gesteld zijn met je vertrouwen in Tesla wanneer je iedere week terug zal gaan voor het oplossen van je pano-probleem? Het is misschien een hypothetische vraagstelling, maar ik baseer me uit wat ik momenteel ervaar.

De service is uitmuntend maar het product dat is waar het mij om gaat.

Pano probleem is voor mij perfect opgelost. Geen kraak meer te horen.

Het product is idd nog niet perfect, maar wordt steeds beter.

Maar.... ik ben dan ook een halfvol type (figuurlijk dan, letterlijk zou ik daar helemaal voor tekenen)...:biggrin:

- - - Updated - - -

Speciaal ingeschreven om dat te melden? :S
Who let the trolls out? Who, who, who?

Ik weet het...zucht... don't feed....:crying:

Ik ga maar even mezelf voeden. Lunchbreak :biggrin:
 
Beste basvk, ik generaliseer de zaak omdat iig de oplage van September 2014 exact dezelfde problemen bevat. Daarnaast staat de teller inmiddels op 50000 km en weten we wat zich afspeelt bij welke kilometrage. Ik baseer mijn uitspraken over de feitelijke omstandigheden van ruim 100 voertuigen waar ik inzage in heb. De wagens hebben vrijwel exact dezelfde mankementen en daarnaast kun je de trend doortrekken met de mankementen en de cyclus van terugkeer. En daar ik ook aandelen Tesla bezit, zie ik het niet rooskleurig. Want na 80000 km, staat er tegenover het vervangen van een defecte Scherm een prijskaartje van 5000 euro excl. btw, en de kosten voor het vervangen van een deurhendel bedraagt ongeveer 1000 euro. Nogmaals ik baseer mijn uitspraken op de waarneembare trends in het falen van de onderdelen, en als je de trend doortrekt dan zal het ertoe leiden dat Tesla negatief in het nieuws zal komen daar de oplage niet deugt met de gevolgen van dien.

Ok, als een groot deel van die 100 auto's dezelfde mankementen heeft dan denk ik dat je idd wel recht hebt om te spreken. Voor het garantiebeeld na de 80000km zou ik als ik jou was inderdaad even met een jurist kijken wat je rechten zijn, mochten er dure onderdelen (opnieuw) uitvallen.
Ik heb zelf enkele van dit soort gevallen gehad met meetapparatuur (niet automotive) en in zo'n geval betaalde ik alleen voorrijkosten en tijd, maar niet de onderdelen (zonder discussie overigens, waren bekende problemen). Waar ik wel benieuwd naar ben is of je hier al met Tesla over hebt gesproken en hoe zij er dan in staan. Zijn ze bereid om in zo'n geval coulance te tonen of zetten ze keihard de hakken in het zand? Heb je afspraken met ze kunnen maken hierover?

basvk, volgens mij is het doel van de forum om de eigen ervaringen te delen met de rest en de vooroordelen te weerleggen zodat er na afloop stellingen bekrachtigd of ontkracht kunnen worden. Wat bedoel je met "het kan alleen maar tegen je werken op een liefhebbersforum"?

Bekijk de "don't feed the trolls" reacties van anderen, dat is wat ik bedoel... Je wordt dan gewoon niet door iedereen serieus genomen.
 
Ok, als een groot deel van die 100 auto's dezelfde mankementen heeft dan denk ik dat je idd wel recht hebt om te spreken. Voor het garantiebeeld na de 80000km zou ik als ik jou was inderdaad even met een jurist kijken wat je rechten zijn, mochten er dure onderdelen (opnieuw) uitvallen.
Ik heb zelf enkele van dit soort gevallen gehad met meetapparatuur (niet automotive) en in zo'n geval betaalde ik alleen voorrijkosten en tijd, maar niet de onderdelen (zonder discussie overigens, waren bekende problemen). Waar ik wel benieuwd naar ben is of je hier al met Tesla over hebt gesproken en hoe zij er dan in staan. Zijn ze bereid om in zo'n geval coulance te tonen of zetten ze keihard de hakken in het zand? Heb je afspraken met ze kunnen maken hierover?

Tesla is hier volledig van op de hoogte, echter tot op heden is er geen oplossing ervoor gekomen. Wat momenteel op tafel ligt is 80000 km garantie. Hoe zou jij handelen wanneer je mankementen hebt die separaat meerdere keren zijn teruggekomen bavsk?
 
Tesla is hier volledig van op de hoogte, echter tot op heden is er geen oplossing ervoor gekomen. Wat momenteel op tafel ligt is 80000 km garantie. Hoe zou jij handelen wanneer je mankementen hebt die separaat meerdere keren zijn teruggekomen bavsk?

Tesla kan en zal echt niet na 80.000 km onderdelen in rekening kunnen brengen die normaal gesproken 10 jaar mee moeten gaan. Als Tesla dat toch doet gaat ze gegarandeerd onderuit bij de rechter. Ik heb, als voormalig CEO van de grootste Apple dealer in Nederland, daar de nodige ervaring mee.
Het is simpel zo dat als van een laptop, daarvan wordt de levensduur door de rechter op 5 jaar gesteld, na 2 jaar het scherm zonder directe aanleiding kapot gaat, Apple wordt veroordeeld dit scherm zonder kosten te vervangen. Pas na 3 jaar moet de klant rond 50% van de vervangingskosten betalen.

Ik weet dat Amerikaanse bedrijven hier slecht mee omgaan, maar je doet geen zaken met een Amerikaans bedrijf, maar met een Nederlandse vestiging van Tesla. Nederlandse wetgeving is dus van toepassing en die beschermt - ook zakelijke - consumenten uitstekend.
 
Tesla is hier volledig van op de hoogte, echter tot op heden is er geen oplossing ervoor gekomen. Wat momenteel op tafel ligt is 80000 km garantie. Hoe zou jij handelen wanneer je mankementen hebt die separaat meerdere keren zijn teruggekomen bavsk?
Wat ik al zei, ik zou zorgen dat ik juridisch in ieder geval klaar was om van mijn rechten gebruik te maken indien er geen coulance wordt verleend op onderdelen die aantoonbaar niet voldoen aan de verwachte levensduur.
Verder zou ik in gesprek blijven met Tesla hierover natuurlijk, zeker als je business er volledig van afhangt. Er gaat niets boven een goede verstandhouding met je (hoofd)leverancier, zeker als je qua investering eraan vasthangt.

In dat licht bezien ben ik daarom best verbaasd dat je hier publiekelijk over in discussie gaat op dit forum, je of jullie nemen daarmee een risico ten opzichte van je relatie met Tesla. Ik zou zelf niet gauw een (mogelijk, hypothetisch) geschil met een leverancier in de openbaarheid brengen, dat zou ik zelf hooguit pas doen nadat je werkelijk alle andere mogelijkheden uitgeput hebt en je er helemaal niet uitgekomen bent samen (dus pas als er ook daadwerkelijk een probleem blijkt te zijn - nadat de garantie is verlopen en je inderdaad geen coulance hebt gehad waar je wettelijk wel recht op zou hebben). Enfin tot zover mijn zakelijk advies :)