Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla App update - wanneer?

This site may earn commission on affiliate links.
Gebruik je een iPhone Peter?
Naar beneden swipen om meldingen te zien, helemaal onderaan kan je "meer widgets" aantikken, dan krijg je een lijst met widgets en dien je Tesla aan te vinken. Klaar.

Maarre, bij een iPhone krijg je bij het naar beneden swipen altijd je widgets te zien zelfs zonder je telefoon te ontgrendelen.
En ik zie nu dat de auto starten kan via de widget… dus iedereen die je telefoon in handen krijgt kan er zomaar met je auto vandoor…? Klopt dit?

Dag Xavier,

Ik gebruik Android 6 op een Note 4 en die widget is nergens te vinden.
 
Dit is nieuw in de app: (ik sta aan een publieka laadpaal in 020)
IMG_5161.PNG
 
  • Like
Reactions: BartJ
Benieuwd of hij dit thuis ook gaat zeggen
Op zich ben ik niet tegen, dat geeft veel meer efficiëntie voor het laden een openbare laadpalen. Maar dan moet het wel gelden voor alle gebruikers van openbare laadpalen, voor alle automerken dus. Een "boete" zoals we dat nu kennen bij de Superchargers is op zich niet verkeer (mits in de juiste verhouding en tolerantie) alleen dan moeten de oplaadpunten niet als parkeerplek worden gezien en buiten de de parkeer capaciteit worden gehouden.
 
Op zich ben ik niet tegen, dat geeft veel meer efficiëntie voor het laden een openbare laadpalen. Maar dan moet het wel gelden voor alle gebruikers van openbare laadpalen, voor alle automerken dus. Een "boete" zoals we dat nu kennen bij de Superchargers is op zich niet verkeer (mits in de juiste verhouding en tolerantie) alleen dan moeten de oplaadpunten niet als parkeerplek worden gezien en buiten de de parkeer capaciteit worden gehouden.

Een laadplek is ook geen parkeerplek. Je moet je auto verplaatsen als je klaar bent met laden zodat de volgende kan laden. Die parkeerkaart geld ook voor de normale parkeerplekken ernaast. Snap dat je niet zit te wachten om te verplaatsen maar als je zelf wil laden en alle plekken zijn bezet met niet ladende auto's is dat ook niet fijn.
 
  • Like
Reactions: dicktump
Een laadplek is ook geen parkeerplek. Je moet je auto verplaatsen als je klaar bent met laden zodat de volgende kan laden. Die parkeerkaart geld ook voor de normale parkeerplekken ernaast. Snap dat je niet zit te wachten om te verplaatsen maar als je zelf wil laden en alle plekken zijn bezet met niet ladende auto's is dat ook niet fijn.
Je hebt gelijk en je hebt geen gelijk. Vanuit ethisch oogpunt heb je helemaal gelijk: in een ideale wereld zou het opladen en wegwezen moeten zijn. Vanuit de wetgeving ligt het genuanceerder: het is wettelijk een parkeerplaats waar je ook kunt opladen en waarbij lokale aanvullende regels voor zijn. Regels kunnen zijn dat de auto aantoonbaar een laadsessie heeft gehad en op het moment van controle "fysiek" aan de laadpaal is verbonden, ongeacht of hij op dat moment aan het laden is of niet. Ja, heel krom maar zo werkt het in veel gemeentes. Ook ik zou pleiten voor een landelijke maatregel die het verplicht maakt na laden binnen een acceptabele tijd (zeg een kwartier ivm het verlaten je werkplek om naar je auto te komen) de auto te verplaatsen. Natuurlijk loop je dan tegen laadpunten op vliegvelden en P+R plaatsen en dergelijke aan. Kortom, een lastige materie...
 
  • Informative
Reactions: Basvdpoel
Voor mij nieuwe ervaring met de app (iOS) heeft te maken met het grote en centraal geplaatste vakje 'open' of 'unlock' chargeport. In de modus charging.
(Te) Makkelijk om per ongeluk te raken, mi. Zo wilde ik even checken hoe het laden ging in de Paleiskwartiergarage in den Bosch (uitstekend, overigens!).
Tikte per ongeluk tegen unlock' en het laden stopte. Stom.
Wat blijkt: als je dan het laadniveau verschuift, gaat hij vanzelf weer locken en laden.
Met 'open chargeport' zal dat natuurlijk niet zo gaan.
 
Itt tot de soms negatieve toon in sommige reacties... ik vind het een hele verbetering: maakt tot nu toe altijd connectie met de auto en is daarbij ook veel sneller. Extra functionaliteit is gewenst - maar ben blij dat ze dit als eerste hebben opgepakt.
Dat is fijn! Bij mij zie ik geen verschil in snelheid en verbinding maken. Was goed en is dat nog steeds. Heb jij soms Android?