Het valt mij al een langere tijd op dat een journalist van De Persgroep (Erik Kouwenhoven) er een sport van maakt om negatieve artikelen te schrijven over Tesla.
Hieronder een paar voorbeelden (je kan er tientallen vinden):
Boetegevaar voor SUV's en Tesla-rijders in Duitsland (Waarom specifiek Tesla rijders noemen in de kop?)
Crash tussen Tesla en busje leidt tot verkeerschaos (deze is misschien niet van deze auteur, maar waarom specifiek een Tesla noemen? Als het een Opel Astra was geweest stond er toch ook niet "Crash tussen Opel en busje leidt tot verkeerschaos")
En vandaag kwam deze weer langs:
Echter als ik het originele artikel lees is het verhaal veel minder spannend, en kon de deur niet open omdat er net daarvoor tegen aan was gereden waardoor deze ontzet was.
Ja, ik snap als iets nieuws is, je het moet brengen als journalist. Maar bij Erik z'n artikelen heb ik het idee dat het meer een persoonlijke zoektocht op het wereldwijde web is naar smeuïge Tesla verhalen die hij zo gekleurd mogelijk kan brengen. Of als hij er links- of rechtsom Tesla bij kan betrekken is het ook goed. Waar komt bij deze beste man zijn haat vandaan?
Waar maak ik me druk om, ik lijk wel een fanboy? Nee, ik ben de laatste die zal ontkennen dat Tesla's ook problemen en minpunten hebben, net als elke andere auto. Echter worden die artikelen wel door alles en iedereen gelezen (vooral door de vaak smeuïge koppen), waardoor je op een willekeurige verjaardag die verhalen weer voor je voeten geworpen krijgt, en dat irriteert me omdat je daardoor bij voorbaat bij mensen al hele gekleurde meningen ziet jegens Tesla.
Hieronder een paar voorbeelden (je kan er tientallen vinden):
Boetegevaar voor SUV's en Tesla-rijders in Duitsland (Waarom specifiek Tesla rijders noemen in de kop?)
Waarom Tesla’s in deze Duitse stad niet meer de wasstraat in mogen
Tesla-rijders hebben het niet gemakkelijk in de Duitse stad Oldenburg. Meerdere tankstations verbieden voertuigen van het merk van Elon Musk de entree uit angst voor defecte auto’s.
www.tubantia.nl
Tesla-eigenaren in Noorwegen gestopt met hongerstaking omdat ze honger kregen
Twintig ontevreden Noorse Tesla-eigenaren, die in hongerstaking gingen vanwege mankementen aan hun elektrische auto’s, zijn binnen 24 uur alweer gestopt met hun protestactie.
www.ad.nl
Nederlandse Tesla-eigenaars bereiden rechtszaak voor: ‘Veel problemen met de auto’s’
Een groep ontevreden Tesla-eigenaars heeft zich verenigd en bereidt een rechtszaak voor tegen de Amerikaanse producent van elektrische auto's. Volgens Stichting Tesla Claim ondervinden klanten veel problemen.
www.ad.nl
‘Ouderwetse knoppen in auto veel veiliger dan touchscreens’
Fysieke knoppen in een auto zijn een stuk gebruiksvriendelijker en veiliger dan digitale bediening via een of meerdere touchscreens. Dat blijkt uit een studie van het Zweedse tijdschrift Vi Bilagare.
www.ad.nl
En vandaag kwam deze weer langs:
Agenten kunnen politie-Tesla niet uit, overtreder rijdt lachend op fiets voor ze uit
Het aanhouden van een fietser liep uit op een slapstick-operatie voor de politie in het Zwitserse Basel. De reden: agenten konden hun politie-Tesla niet uit omdat de deuren blokkeerden, waarna ze werden uitgelachen door de overtreders.
www.ad.nl
Ja, ik snap als iets nieuws is, je het moet brengen als journalist. Maar bij Erik z'n artikelen heb ik het idee dat het meer een persoonlijke zoektocht op het wereldwijde web is naar smeuïge Tesla verhalen die hij zo gekleurd mogelijk kan brengen. Of als hij er links- of rechtsom Tesla bij kan betrekken is het ook goed. Waar komt bij deze beste man zijn haat vandaan?
Waar maak ik me druk om, ik lijk wel een fanboy? Nee, ik ben de laatste die zal ontkennen dat Tesla's ook problemen en minpunten hebben, net als elke andere auto. Echter worden die artikelen wel door alles en iedereen gelezen (vooral door de vaak smeuïge koppen), waardoor je op een willekeurige verjaardag die verhalen weer voor je voeten geworpen krijgt, en dat irriteert me omdat je daardoor bij voorbaat bij mensen al hele gekleurde meningen ziet jegens Tesla.