Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 Long Rang All-Wheel Performance (233 km/uur versie oud?)

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Hier een vraag van een newbie die net een auto besteld heeft. De Tesla Model 3 in mijn eerste elektrische auto en kom van een Alfa Romeo Giulia Veloce.

Net voor het weekeinde heb ik een Tesla Model 3 Performance besteld. Deze heb ik 'uit voorraad' besteld.
De versie is uitgevoerd met 19" velgen en heeft een maximum snelheid van 233 km/uur. Als ik zelf samenstel is maximale snelheid 261 km/uur.en heeft hij standaard 20" velgen.

Nu ga ik de snelheid niet vaak rijden maar ik vraag mij af of ik deze versie wel moet nemen of beter een zelf samengestelde versie kan kiezen. Ik ben bang dat er wellicht ook nog dingen anders zijn wat misschien in de toekomst tegen kan werken.

Ook staat de auto al op kenteken; dat is van de oude serie (ZS165K). De huidige reeks is G-000-AA. De auto is in deze versie ook ca. € 4500.- goedkoper.

Weet iemand hoe dit zit of heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast dank voor je antwoord!
 

Attachments

  • bestelling.jpg
    bestelling.jpg
    125.7 KB · Views: 61
Een paar maanden geleden werd ook al 261 opgegeven als topsnelheid van de Performance. Je zou je kunnen afvragen of dit wel echt een Performance is. Bij ovi.rdw.nl zie ik geen type indicatie van een Model 3 Performance. DWZ, het komt allemaal overeen met een LR AWD.
 
Voor dat prijsverschil zou ik me niet al te druk maken over die paar extra km/u topsnelheid. Een voorraad auto krijg je lekker snel geleverd, dat is veel meer waard. Dat wachten op een bestelling op maat vind ik helemaal niks, en ik heb het nu twee keer gedaan.

Edit: als dit inderdaad geen performance model is dan moet Tesla dat recht gaan breien. Zeker doen dus.
 
Hallo,

Hier een vraag van een newbie die net een auto besteld heeft. De Tesla Model 3 in mijn eerste elektrische auto en kom van een Alfa Romeo Giulia Veloce.

Net voor het weekeinde heb ik een Tesla Model 3 Performance besteld. Deze heb ik 'uit voorraad' besteld.
De versie is uitgevoerd met 19" velgen en heeft een maximum snelheid van 233 km/uur. Als ik zelf samenstel is maximale snelheid 261 km/uur.en heeft hij standaard 20" velgen.

Nu ga ik de snelheid niet vaak rijden maar ik vraag mij af of ik deze versie wel moet nemen of beter een zelf samengestelde versie kan kiezen. Ik ben bang dat er wellicht ook nog dingen anders zijn wat misschien in de toekomst tegen kan werken.

Ook staat de auto al op kenteken; dat is van de oude serie (ZS165K). De huidige reeks is G-000-AA. De auto is in deze versie ook ca. € 4500.- goedkoper.

Weet iemand hoe dit zit of heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast dank voor je antwoord!
Volgens mij gaat dit om een LR AWD met Performance prestaties. Dat is in de US te krijgen voor ergens $2K. Verschil is geen 20", geen spoiler, geen rode remklauwen. De topsnelheid van 261km/u wordt enkel geactiveerd als er een carbon-spoiler aanwezig is.
 
Hmm. Toen ik m’n M3P eind maart bestelde, kreeg ik eind april bericht dat er nog een versie beschikbaar was met witte bekleding. Ik heb toen toegezegd (en uiteindelijk blij met de witte bekleding). Toen ik mijn kenteken echter opzocht bij het RDW, bleek dit ook een LR AWD, maar Tesla zei dat het echt om een Performance uitvoering ging. Bij aflevering uitvoering gecheckt, en alles was aanwezig zoals het hoort bij een Performance. Topsnelheid ook nog gehaald in DE afgelopen weekend.

Ik zie er juist een fiscaal voordeel in voor m’n bijtelling. :)

Edit: ik heb uiteraard wel de Performance prijs betaald.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Dit is een een M3 base performance, heb ik zelf ook. Zijn alleen uit voorraad leverbaar en niet zelf te configureren.
Het is een LR AWD met de acceleratie snelheid van de P. Je hebt dus geen spoiler, geen sport pedalen, geen betere (rode) remmen. Je hebt 19" ipv 20". Hierdoor kon ik wel een trekhaak krijgen.
Achterop staat wel dual motor met de rode streep er onder, dit is ook zichtbaar in de app en auto. Auto heeft tevens ook track mode. Tesla ziet het dus wel als een performance M3
 
Hoe werkt dat dan met die spoiler? Hoe 'weet' de auto dat er een spoiler op zit?

Niet, moet je voor naar Tesla, die passen de topsnelheid dan aan.

Die spoiler zit standaard in het "performance package" voor de base performance (remmen, ophanging, spoiler, 20", alu pedalen).
En in diverse markten is dit pakket gratis. In NL niet .... hou het maar even op de 4% gekte.
 
Dit is een een M3 base performance, heb ik zelf ook. Zijn alleen uit voorraad leverbaar en niet zelf te configureren.
Het is een LR AWD met de acceleratie snelheid van de P. Je hebt dus geen spoiler, geen sport pedalen, geen betere (rode) remmen. Je hebt 19" ipv 20". Hierdoor kon ik wel een trekhaak krijgen.
Achterop staat wel dual motor met de rode streep er onder, dit is ook zichtbaar in de app en auto. Auto heeft tevens ook track mode. Tesla ziet het dus wel als een performance M3
Ik blijf het zeggen: die zwaardere remmen zitten niet voor niets op de (echte) Performance. Ik zou afblijven van dit soort halfbakken versies die ze nooit hadden moeten maken. Allemaal verwarring en gedoe.
 
  • Like
Reactions: pvh
Bedankt voor jullie reacties! Het was in ieder geval voldoende mijn order te annuleren.

Zojuist de bestelling gedaan van een 'echte' versie. Wel even wachten tot te volgende maand.

Dank! Mike
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-10-01 om 17.30.17.png
    Schermafbeelding 2019-10-01 om 17.30.17.png
    165.6 KB · Views: 34
Hallo,

Hier een vraag van een newbie die net een auto besteld heeft. De Tesla Model 3 in mijn eerste elektrische auto en kom van een Alfa Romeo Giulia Veloce.

Net voor het weekeinde heb ik een Tesla Model 3 Performance besteld. Deze heb ik 'uit voorraad' besteld.
De versie is uitgevoerd met 19" velgen en heeft een maximum snelheid van 233 km/uur. Als ik zelf samenstel is maximale snelheid 261 km/uur.en heeft hij standaard 20" velgen.

Nu ga ik de snelheid niet vaak rijden maar ik vraag mij af of ik deze versie wel moet nemen of beter een zelf samengestelde versie kan kiezen. Ik ben bang dat er wellicht ook nog dingen anders zijn wat misschien in de toekomst tegen kan werken.

Ook staat de auto al op kenteken; dat is van de oude serie (ZS165K). De huidige reeks is G-000-AA. De auto is in deze versie ook ca. € 4500.- goedkoper.

Weet iemand hoe dit zit of heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast dank voor je antwoord!
Dit zal waarschijnlijk een geweigerde auto zijn. Feit dat hij al op kenteken staat. Dit gebeurt alleen als hij gepland is voor levering. Blijft de vraag waarom hij niet is afgenomen. Ik zie geen rode remklauwen. Toch geen P?