Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model S samenstellen, wat wel en wat niet

This site may earn commission on affiliate links.
Als je wilt, ben je welkom om te komen proberen. Punt is wel dat met dit weer en winterbanden er weinig lol is  je moet het denk ik vergelijken met een 3 vs 5 serie. De drie is lichtvoetiger, maar ook met een vijf kun je lekker sportief rijden. Uiteindelijk weegt ie wel 2100 kilo, maar ligt lekker neutraal in de bocht, bij het uit accelereren kun je al vrij snel op het gas. Google maar eens wat op de bekende duurste tracks en tesla model s, dan blijkt ie niet eens zoveel langzamer te zijn dan de m5....
Dank voor je genereuze aanbod maar grenzen opzoeken in de auto van een ander lijkt me geen goed plan. Mijn motto is je weet pas waar de grens ligt als je erover heen bent:scared::cool:
 
Vandaag een goed vergelijk.. Mijn S staat nu in Tilburg voor de brom en heb een een loaner P85+. De verschillen:
De S is snel, maar de P85+ gevaarlijk snel. Was ik niet bij het tankstation voor een broodje gestopt, dan had ik nu een forse prent gehad. De P85+ is bij vol accelereren opletten geblazen, de tractiecontrole moet goed aan de bak. Is bij de S veel minder. Logisch.
De 21" van de P85+ zijn een stuk rumoeriger als de 19". De 21" zijn gevoeliger en nerveuzer, maar geven ook meer feedback. Het is maar wat je wilt. Dit is eigenlijk niet anders bij normale auto's met kleine of grote maat velgen.
Het Sound package klinkt beter als de normale installatie, maar of ik persoonlijk het de meerprijs waard vind. tja.
Cold weather package ziet er wel gaaf uit. Het scherm met de 5 te verwarmen plaatsen, maar ik zie het al helemaal. Drie kabouters op de achterbank met "papa, verwarming aan, papa verwarming uit, aan, uit.." Liever niet..

De P85+ biedt meer sportiviteit en is met de 21" gewoon wat agiteer. De standaard met 19" is daarentegen wat rustiger en comfortabeler. Het is maar net wat je wilt..
 
Vandaag een goed vergelijk.. Mijn S staat nu in Tilburg voor de brom en heb een een loaner P85+. De verschillen:
De S is snel, maar de P85+ gevaarlijk snel. Was ik niet bij het tankstation voor een broodje gestopt, dan had ik nu een forse prent gehad. De P85+ is bij vol accelereren opletten geblazen, de tractiecontrole moet goed aan de bak. Is bij de S veel minder. Logisch.
De 21" van de P85+ zijn een stuk rumoeriger als de 19". De 21" zijn gevoeliger en nerveuzer, maar geven ook meer feedback. Het is maar wat je wilt. Dit is eigenlijk niet anders bij normale auto's met kleine of grote maat velgen.
Het Sound package klinkt beter als de normale installatie, maar of ik persoonlijk het de meerprijs waard vind. tja.
Cold weather package ziet er wel gaaf uit. Het scherm met de 5 te verwarmen plaatsen, maar ik zie het al helemaal. Drie kabouters op de achterbank met "papa, verwarming aan, papa verwarming uit, aan, uit.." Liever niet..

De P85+ biedt meer sportiviteit en is met de 21" gewoon wat agiteer. De standaard met 19" is daarentegen wat rustiger en comfortabeler. Het is maar net wat je wilt..

Stoelverwarming is niet alleen heel comfortabel - zodanig dat je het ook je passagiers gunt.
Mogelijk belangrijker is het gegeven dat verwarmen van de stoel veel minder energie kost dan het verwarmen van de lucht in de auto. Dus van impact is op je range.

Sinds ik einde september de auto kreeg is de stand niet onder de 3 gekomen. Mooiste ervaring was tijdens de aanzwellende storm in oktober: pan dak volledig open, verwarming aan op 3, rockmuziek op de stand Elon-11.. over de A9 naar Amsterdam.. Nog geen regen, veel wind, jas aan.. Top !!
 
Stoelverwarming is niet alleen heel comfortabel - zodanig dat je het ook je passagiers gunt.
Mogelijk belangrijker is het gegeven dat verwarmen van de stoel veel minder energie kost dan het verwarmen van de lucht in de auto. Dus van impact is op je range.

Sinds ik einde september de auto kreeg is de stand niet onder de 3 gekomen. Mooiste ervaring was tijdens de aanzwellende storm in oktober: pan dak volledig open, verwarming aan op 3, rockmuziek op de stand Elon-11.. over de A9 naar Amsterdam.. Nog geen regen, veel wind, jas aan.. Top !!
Hmmm, cabrio liefhebber wellicht?....:smile:
 
Eigenlijk zijn er m.i. nog maar 2 keuzes:

Een kale 70D (budget keuze maar voor de meesten genoeg) of 85D (meer range en sneller) met een kleur evt autopilot aan of....
Een P85D met luchtvering, next gen zetels, kleur en evt. autopilot....