Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla prijsverlagingen 13-01-2023 - compensatie?

This site may earn commission on affiliate links.
Model S is teruggebracht. Ze konden niets compenseren, uiteraard logisch, omdat er officieel nog niets bekend is over een eventuele prijsdaling.

Maar dat maakt niet uit, ik krijg het aankoopbedrag in ieder geval wel terug.
Knettergek, je gloednieuwe S terug brengen omdat er geruchten zijn dat de prijzen zouden dalen.

En dan een nieuwe bestellen en +3 maanden wachten 😂
 
Kan aan mij liggen, maar ik zie toch geen prijsverlaging van de S en X?
Ligt niet aan jou. Maar er is een prijsdaling van de S en X in de US al doorgevoerd, die van Duitsland is blijkbaar maandag aan de beurt én er zijn ook al 'uw prijs voor uw Model X gaat aangepast worden' mails verstuurt aan een aantal hier in NL.

Kortom; de tekenen zijn er dat na het weekend er nieuwe prijzen voor de S en X staan.
 
Is er ook een draadje waar kopers klagen dat de prijzen zijn verhoogd net nadat hun auto is afgeleverd voor het lagere tarief?
Na een prijsverhoging hoor ik niemand erover dat Tesla dit moet compenseren door een extra factuur te sturen om het verschil bij te betalen.
Soms heb je geluk, soms heb je pech. Overigens zou ik ook balen, maar niet minder blij zijn met mijn aankoop.
 
  • Like
Reactions: eelcodb
Ligt niet aan jou. Maar er is een prijsdaling van de S en X in de US al doorgevoerd, die van Duitsland is blijkbaar maandag aan de beurt én er zijn ook al 'uw prijs voor uw Model X gaat aangepast worden' mails verstuurt aan een aantal hier in NL.

Kortom; de tekenen zijn er dat na het weekend er nieuwe prijzen voor de S en X staan.

In het geval van de Model S & X gaat het overigens niemand treffen in Nederland, lijkt mij?

Er is naar mijn weten nog geen enkele Model S & X bj 2023 uitgeleverd aan klanten die hem voor de huidige pre-order prijs hebben besteld. De eerste Plaid pre-orders (welke uit begin/mid 2021 stammen) die nu uitgeleverd worden zaten allen, zonder opties, tegen/net onder de 120k.

De enige lui die hier lijken te verliezen zijn flippers, die momenteel een S of X Plaid aanbieden voor 140-160k.
 
Nee, die gebruiken gewoon de aanschafprijs van de eerst geleverde Tesla's.
Ik had mijn order geplaatst in februari 2021 met 100 euro aanbetaling toen. mijn prijs ligt nog 10k lager dan die 99k die zij ( autoweek ) noemen... dus die prijzen zijn blijkbaar al alle kanten opgegaan. Wat je zegt, zie de LR bij sommige bedrijven voor bijna 120k te koop, gaat hem niet worden..
 
Tja had de mijne in juni 21 besteld, daarna is hij 25k duurder geworden, nu weer iets omlaag. Ik zit dus goed, kan me goed voorstellen als je in september dit jaar een plaid hebt besteld en dan nu hoort dat hij 2 weken na levering alweer 10-15k minder kost het zuur is. Maar ja, tenzij je meteen van plan was hem te verkopen maakt het niet heel veel uit
 
Is er ook een draadje waar kopers klagen dat de prijzen zijn verhoogd net nadat hun auto is afgeleverd voor het lagere tarief?
Na een prijsverhoging hoor ik niemand erover dat Tesla dit moet compenseren door een extra factuur te sturen om het verschil bij te betalen.
Soms heb je geluk, soms heb je pech. Overigens zou ik ook balen, maar niet minder blij zijn met mijn aankoop.
Jij zou als je korter dan 14 dagen geleden een 3 of Y in ontvangst had genomen niet vragen om restitutie?
 
Ik heb mijn Tesla Model Y RWD op 30 december 2022 opgehaald. Heb net een mail en whatsapp bericht verstuurd dat ik het niet eerlijk vindt en een compensatie wil van 3000, - de gratis 10000 supercharge. Vandaag is het de 15e dag.
Hoop nog dat ik een compensatie ontvang @.@
 
In het geval van de Model S & X gaat het overigens niemand treffen in Nederland, lijkt mij?

Er is naar mijn weten nog geen enkele Model S & X bj 2023 uitgeleverd aan klanten die hem voor de huidige pre-order prijs hebben besteld. De eerste Plaid pre-orders (welke uit begin/mid 2021 stammen) die nu uitgeleverd worden zaten allen, zonder opties, tegen/net onder de 120k.

De enige lui die hier lijken te verliezen zijn flippers, die momenteel een S of X Plaid aanbieden voor 140-160k.
Ow eens. Tenzij voor de Model X bijv. De standaardprijs onder de 109.990 duikt