Inderdaad, kan alleen maar bevestigen wat Jan zegt:
-Op 1 persoon na reed iedereen heel beschaaft en met respect voor elkaar.
-Instructeur was een zeer sympatieke en rustige gast. Evenwel met enkel Roadster-ervaring, Model S-ervaring heeft hij samen met ons voor de eerste keer op gedaan
. Hetgeen wel nodig was omdat onze S-en pakken harder kunnen remmen dan de roadsters.
-Bandenslijtage moet ergens tussen 0,5 en 1mm zitten na 124km (of +/-450 typical km's over de hele dag).
-Remslijtage zal zeer sterk verschillen van rijder tot rijder...
En dat brengt me tot de kern van heel het gebeuren, als je bij elke acceleratie volstroom geeft en de remmen als een gek dichtgooit voor elke bocht heb je na +/-1 ronde vermogensbeperking op de motor en verbruik je 30km typical per ronde, de truuk is dus om het accelereren te beperken en vooral hard door de bochten te gaan om zo lang mogelijk van je dag te genieten.
-Bijladen tijdens de pauzes was evident, zolang niet iedereen met 22kW laadde (zekering van het hele pitsgebouw was 2 keer gesprongen :biggrin
. Organisator gaat hier uiteraard achteraan.
Mij is vooral het uitaccelereren van de kanaalbocht met +/-130 à 140km/h bijgebleven waarbij ik toch een beetje spijt had geen 21"-banden te hebben, ik voelde namelijk letterlijk de 19-duimers (met hogere wang) wiebelen.
Kortom, was een leuke dag die volgens de organisator zeker een vervolg krijgt en waarbij hij onze opmerkingen (zoals ook enkele oefeningen op een slipparcours) ter harte ging nemen.