Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Trackday

This site may earn commission on affiliate links.
Had je niet kunnen opnemen in HD? :wink:

Ik heb het opgenomen op mijn telefoon met een resolutie van 1280 x 720 pixels maar de Brodit houder is eigenlijk niet gemonteerd om deftig video te kunnen opnemen in de wagen. Vandaar dat ik het beeld moest bewerken; 90° draaien en de helft er van afknippen. Ik wilde deze opname echter sharen om jullie een idee te geven van de realiteit van zo'n track day. Het is geen gevaarlijke race. Maar omdat je geen motor hoort lijkt het dat we daar wat aan het cruisen waren. Dat is ook niet het geval. Tijdens de rondes uit dit filmpje stonken de remmen in het rond en was het vermogen van mijn wagen begrensd tot 240 kW.

Vind het erg jammer dat ik er niet bij kon zijn, EV-E was binnen voor een modesta coating :(

Het zal niet de laatste keer zijn. Gunter zal vanaf nu wel wat vaker dit soort van events organiseren. Volgende zaterdag is er alvast terug iets voor de happy few die uitgeloot worden tijdens Tesla World.
 
Ben er net onder gekropen en er is nauwelijks tot geen verschil op het loopvlak. Dus je moet je daar niet echt zorgen over maken als je niet als een gek tekeer gaat.
De voorste banden slijten op een circuit echter op plaatsen die je anders niet gebruikt. Ik verklaar mij nader :rolleyes:, de rand tussen de wang en het loopvlak heeft het duidelijk nogal te verduren gehad. Dat is dus van tegen hogere snelheid de wagen de bochten in te sturen. Je kon toen ook horen dat de banden hard aan het werken waren. Ze piepten niet maar je "hoorde" de grip.

Ben wel blij dat ik mijn wagen eens heb kunnen testen op een track. Nu weet ik dat er nog veel reserve is wanneer ik eens een bocht wat strakker neem op de openbare weg. Dat ding gedraagt zich bijna als een cart. Als ik dit in de toekomst nog eens kan doen, schrijf ik opnieuw in. Het zou interessant zijn indien het dan eens zou regenen...
Afgelopen dinsdag 15 sept. op TT Assen regende het de laatste 2 uren. Tot mijn verbazing hield de MS behoorlijk grip, dat had ik niet verwacht. Nadeel als je in de buurt rijdt van andere auto's dat je wel slechter zicht hebt - spray.
 
Voor de geïnteresseerden; er komt een nieuwe trackday op Zolder aan (zal naar mijn gevoel wel elke 6 maanden herhaald worden).
VitaeMobility | 30.04.2016 I TESLA DRIVING XPERIENCE

Gezien andere prioriteiten zal ik er zeker niet bij zijn. (heb sowieso de intentie dit maar eens om 2 à 3 jaar te doen)

Voor de bandenslijtage moet je het zeker niet laten want die was bij mij amper meetbaar. En aangezien de achterbanden toch gingen vervangen worden heb ik er ook geen medelijden mee gehad.
 
Heeft nu slicks :)
Dat valt wel mee hoor, zelf vorig jaar 3 laps met de ST gedaan en je krijg wat graining op je banden maar echt meer slijtage kun je het niet noemen.
Dat je na twee rondjes amper meer remkracht hebt wegens de opwarming (33c helpt niet mee) is wel echt een downside, ben erg benieuwd hoe dat voelde in deze P85D want de remmen zijn al niet echt top-notch..
 
Zijn er nog geïnteresseerden voor een trackday met alleen Tesla's?
Bijvoorbeeld op circuit Zolder.
Supercharcher om de hoek, Klein en overzichtelijk circuit, waar je als beginner je heerlijk kan uitleven.
Georganiseerd door een juiste organisatie, waarbij respect voor elkaars auto voorop staat, is dit de dag van je leven.
Met een 20 of 30 deelnemers moet dit te organiseren zijn.
 
Zou wel weer gaaf zijn om een keer het circuit op te gaan!

Zijn er al ervaringen van mensen die het een beetje kunnen en in een standaard M3 hebben gereden?

Ik ben zo bang dat de remmen het na 1 rondje knallen opgeven en dan wordt het echt gevaarlijk.
Op mijn 600cc Suzuki reed ik op Zolder 1.49, maar niet zonder aangepaste schijfremmen en carbon remblokken. Zonder die aanpassingen was het na 3 rondjes wel gedaan.
 
Zijn er nog geïnteresseerden voor een trackday met alleen Tesla's?
Bijvoorbeeld op circuit Zolder.
Supercharcher om de hoek, Klein en overzichtelijk circuit, waar je als beginner je heerlijk kan uitleven.
Georganiseerd door een juiste organisatie, waarbij respect voor elkaars auto voorop staat, is dit de dag van je leven.
Met een 20 of 30 deelnemers moet dit te organiseren zijn.

Ik heb op zich wel interesse. Zodra het weer mag en kan natuurlijk.
 
  • Informative
Reactions: Superendo
Zijn er nog geïnteresseerden voor een trackday met alleen Tesla's?
Bijvoorbeeld op circuit Zolder.
Supercharcher om de hoek, Klein en overzichtelijk circuit, waar je als beginner je heerlijk kan uitleven.
Georganiseerd door een juiste organisatie, waarbij respect voor elkaars auto voorop staat, is dit de dag van je leven.
Met een 20 of 30 deelnemers moet dit te organiseren zijn.
Mij lijkt het wel wat.