Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TeslaFi data logger

This site may earn commission on affiliate links.
die fan is het ook niet hoor. ik snap er echt niks van. 10 min wel 12 min niet wel niet wel niet. en nu slaapt ie eens een half uur, maar soms blijft ie ook een half uur wakker. bluetooth op mn telefoon al uitgezet, IK SNAP ER NIKS van. Begint wel wat op mn zenuwen te werken.

heb ook al gedacht om login te veranderen en teslafi even uit te laten maar dan heb ik helemaal geen controle meer over of ie wel of niet slaaptView attachment 494734View attachment 494734 View attachment 494735


Waarom heb je ingesteld dat Teslafi al na 3 minuten idling de Tesla met rust moet laten om hem weer in slaap te laten vallen? Zet hem eens op 15 minuten en kijk dan eens naar alle data die je krijgt. Kijken of er iets veranderd.
 
staat goed hoor volgens mij


Schermafbeelding 2019-12-31 om 12.08.38.png
 
die fan is het ook niet hoor. ik snap er echt niks van. 10 min wel 12 min niet wel niet wel niet. en nu slaapt ie eens een half uur, maar soms blijft ie ook een half uur wakker. bluetooth op mn telefoon al uitgezet, IK SNAP ER NIKS van. Begint wel wat op mn zenuwen te werken.

heb ook al gedacht om login te veranderen en teslafi even uit te laten maar dan heb ik helemaal geen controle meer over of ie wel of niet slaapt
Onder settings account kun je TeslaFi logging tijdelijk uitvinken. Dan zou in principe alles door Tesla zelf bepaald worden en kan er geen verstoring van het slaapgedrag plaatsvinden. In dat geval is er één situatie waarin het ruim 2 uur duurt voordat hij weer slaapt na parkeren en dat is als er een WiFi connectie tot stand komt. Als hij parkeert zonder een WiFi connectie te maken dan duurt het 10 minuten voordat hij slaapt. Het "uitzetten" van WiFi in je Tesla werkt niet, dat werkt alleen als je in de auto blijft zitten, omdat hij toch weer verbinding probeert te maken zodra je uitstapt. Dus netwerk laten vergeten. Als hij dan wakker wordt gemaakt met de Tesla app (gewoon even starten), dan slaapt hij weer na 10 minuten. Dus maak je hem dan weer wakker na 15 minuten dan zegt die app dat ook zelf met de mededeling: "Aan het wakker maken" en dat bewijst dan dat hij slaapt. Dat kan je dan na met langere tussenpozen van 3 of 5 uur etc. nog eens proberen. Er is één enkele keer dat het mis kan gaan omdat Tesla HQ zelf ook wel eens de auto tussendoor willekeurig wakker maakt en dan ben je op het verkeerde been gezet maar die kans is niet zo groot. Ik heb zelf al deze checks in het begin ook vaak gedaan. Als hij dan nog steeds niet lang kan slapen dan zou ik zeker het password van je account wijzigen en nog eens kijken of hij niet lang kan slapen.
 
Kijk je wellicht ook af en toe met je mobiel? Dat maakt je auto ook wakker en dat zal je terug zin in Teslafi.

Wifi connectivitiy issues zorgen er ook vaak voor dat de auto regelmatig wakker wordt en kun je dan het beste doen door wat Robipad zegt, het wifi netwerk in je auto vergeten

Maar ik zit verder niks bijzonders, je auto wordt wakker en valt vlotjes weer in slaap. precies wat je wilt :)
 
Sinds paar dagen heb ik Tesla Logger mit RaspberryPi 3 + MySQL + Grafana | Tesla Blog draaien.

Daar heb je de mogelijkheid om bv via Tasker (Android) Teslalogger automatisch een 'seintje' (HTTP call) te geven om de auto uit 'sleep' te halen zodra de telefoon via bluetooth connected is. En dus als er 'iets' aan activiteit met de auto gaat gebeuren wellicht.

Op deze manier kan je Teslalogger bv slechts 1x per uur te laten connecten (of nog minder) met auto, maar door Tasker wordt dan toch de auto gewekt

Is zoiets niet mogelijk bij Teslafi?

Ik vond dit wel een fraaie oplossing.
 
Kijk je wellicht ook af en toe met je mobiel? Dat maakt je auto ook wakker en dat zal je terug zin in Teslafi.

Wifi connectivitiy issues zorgen er ook vaak voor dat de auto regelmatig wakker wordt en kun je dan het beste doen door wat Robipad zegt, het wifi netwerk in je auto vergeten

Maar ik zit verder niks bijzonders, je auto wordt wakker en valt vlotjes weer in slaap. precies wat je wilt :)
Nee doe ik niet, wifi vergeten ook al...

tis gewoon die intervallen die zelfde zijn sleep/idle/sleep/idle om de pakweg 10 minuten.

vroeger sliep ie gewoon door. Zo moet het ook, veel minder drain
 
Nee doe ik niet, wifi vergeten ook al...

tis gewoon die intervallen die zelfde zijn sleep/idle/sleep/idle om de pakweg 10 minuten.

vroeger sliep ie gewoon door. Zo moet het ook, veel minder drain
Elke app of hacker moet van je password van je Tesla account gebruik maken om de tesla API te kunnen benaderen om hem wakker te maken. Als je dat wijzigt en dan met je Tesla phone app de test doet of hij langer dan b.v. 20 minuten of langer in slaap kan blijven en het is nog steeds niet goed (uiteraard zonder WiFi connectie, want die tijd is 2 uur) dan moet je gewoon bij Tesla service aan de bel trekken.
P.S. Heb je al eens een harde reset gedaan met rempedaal? Resetting
 
Last edited:
Ja, sterker nog, dat heb ik draaien :)


Consider creating an ios/android app that uses bluetooth connectivity events … / General / TeslaFi


Dat is mijn post met antwoorden hoe je het kunt configureren.

Aha, zoiets vermoedde ik al. Heb verder geen ervaringen met Teslafi.
De oplossing van Teslalogger voelt op zich iets veiliger voor mij, omdat ik dan de Tesla credentials niet hoef te delen.
Daarnaast is spelen met docker op een Pi natuurlijk ook best leuk :D.

Fraaie app wel, die Tasker.
Door een Bluetooth task in combinatie met eventueel standaard date/time triggered tasks (standaard thuisladen start + werkladen start) kan je de logger vrij lang in idle stand laten, zonder dus de Tesla steeds 'wakker' te maken.

Dan zal de oorzaak van evt 'slapeloosheid' bij @Gaetandp z'n Tesla wellicht aan iets anders dan aan de logger.
 
De oplossing van Teslalogger voelt op zich iets veiliger voor mij, omdat ik dan de Tesla credentials niet hoef te delen.

Je kunt enkel ook een token doorgeven aan Teslafi en niet je wachtwoord delen. Dat zou ik sowieso niet aanbevelen. Dat in combinatie met pin 2 drive en niemand krijgt je auto weg. Niemand gaat je auto openen om een zonnebril te stelen ;-)

Maar toch, ik besef me dat een soort van full lock down modus best handig kan zijn. Maar even een tweetje gedaan:

Ramon Smits on Twitter

Likes/retweets toegestaan :)
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Maar toch, ik besef me dat een soort van full lock down modus best handig kan zijn. Maar even een tweetje gedaan:

Ramon Smits on Twitter

Likes/retweets toegestaan :)

Kweenie.

Ik denk dat eea eenvoudiger op te lossen is door meerdere account levels te bieden. Of iig 2 nivo's: Car mode, Data mode

Zoiets als bij bv OAuth Jwt tokens kan handig zijn.
Tesla moet dan wel fatsoenlijk beheer van dergelijke tokens faciliteren.
Sowieso wel handig op 1 plek te zien welke tokens je actief hebt + aan wie deze zijn uitgedeeld.
Je 'Bunker' mode zou dan geimplementeerd kunnen worden door een (full) revoke van tokens.

Misschien zijn er meer doelen voor zo'n token:
- Tokens met toegang tot de auto met beperkte geldigheid, voor als je een keertje je Tesla uitleent aan vage kennissen.
- Tokens met alleen open trunk (of frunk) voor de postbode. Kan ie 'm zelf opendoen ipv dat ik via m'n smart doorbell dit zelf moet doen + vertellen waar het pakje in moet :cool:.
 
Kweenie.

Ik denk dat eea eenvoudiger op te lossen is door meerdere account levels te bieden. Of iig 2 nivo's: Car mode, Data mode

Zoiets als bij bv OAuth Jwt tokens kan handig zijn.
Tesla moet dan wel fatsoenlijk beheer van dergelijke tokens faciliteren.
Sowieso wel handig op 1 plek te zien welke tokens je actief hebt + aan wie deze zijn uitgedeeld.
Je 'Bunker' mode zou dan geimplementeerd kunnen worden door een (full) revoke van tokens.

Misschien zijn er meer doelen voor zo'n token:
- Tokens met toegang tot de auto met beperkte geldigheid, voor als je een keertje je Tesla uitleent aan vage kennissen.
- Tokens met alleen open trunk (of frunk) voor de postbode. Kan ie 'm zelf opendoen ipv dat ik via m'n smart doorbell dit zelf moet doen + vertellen waar het pakje in moet :cool:.

Zeker dat zou voor API access beter zijn maar er zijn maar weinig goede voorbeelden. Meestal is het toch all or nothing op de meeste API's.
 
Van Teslafi maak ik bijna een jaar gebruik voor het automatisch laten registeren van gereden ritten.
Werkt prima maar...... na het installeren van een nieuwe software versie is het vaak weer "geklooi" met de sleep modes instellingen om de auto te laten slapen. Bij 2019.40.2.5 is het mij nog niet gelukt. Logging zet ik dan maar even uit onder account settings en na een uurtje weer aan om de auto in sleep modes te krijgen. Niet ideaal dus.

Sinds kort draai ik schaduw met TeslaMate die draait in een Docker container op de Synology NAS.
De auto komt snel in sleep modes en TeslaMate is nog gratis ook (Synology staat toch 24x7 aan).
De ritten worden keurig geregistreerd en zijn eenvoudig te exporteren.
Ik kijk het een maandje aan of het stabiel werkt om eventueel een overstap te maken.
 
Mijn M3 blijft online, auto wil niet in sleep mode. Al een reset uitgevoerd. Geen Wifi netwerk aangesloten.
Versie 2019.40.50.7
Iemand suggesties?
 

Attachments

  • 285476A9-D3D5-47A8-AC65-371CF90B73FF.png
    285476A9-D3D5-47A8-AC65-371CF90B73FF.png
    932.9 KB · Views: 26
Iets wat me nu opvalt nu ik geswitched ben van een Model S naar een Model 3: als mijn M3 vol is krijg ik van Teslafi vaak een bericht dat hij weer wat bijgeladen heeft; zo'n 0.2kWh, gebeurt al een uur nadat hij helemaal vol geladen is.
Typisch Model 3 verschijnsel of is er ook iets veranderd aan Teslafi ?