Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Teslender ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb tijdens een vakantie in Florida via Turo een Model 3 gehuurd voor een dag of 4 in totaal. Mooie gelegenheid om deze auto uitgebreid te proberen. Auto had geen Autopilot, volgens de eigenaar zijn in Florida de meeste functies nog niet toegestaan. De auto had letterlijk een gewone Cruise Control, zonder traffic aware.

Bij het afhalen tipte ik de eigenaar over Teslender en de toegevoegde waarde om tijdens de huur periode (tijdelijk) toegang te hebben tot een aantal functies van de auto. Hij kende het niet, was direct geïnteresseerd en bij terugkomst in het hotel had ik al een QR code door hem aangemaakt en na inscannen in de Teslender app had ik gelijk toegang tot de belangrijkste functies.

Ik vind het concept van Teslender erg goed, goed bedacht en goed uitgevoerd en volgens mij een in de toekomst van meer Car sharing een heel belangrijk scenario, misschien wel iets wat Tesla native zou moeten doen.

Een aantal dingen konden ook niet (logisch overigens), maar omdat je in een huurauto geen toegang hebt tot de originele app, kan je ook niet je telefoon als sleutel configureren. Hierdoor ben je aangewezen op de credit card sleutel, die je toch steeds moet aanbieden (en niet in je zak kan laten zitten).

Verder kwam ik nog een keer vast te zitten met Valet Mode (nodig bij sommige hotels), iemand had dit eerder aangezet met een password, de eigenaar wist die ook niet maar kon me remote natuurlijk wel helpen met een reset van dat password.

Zo zijn er in de huur omgeving nog wel een aantal dingetjes te bedenken om ook die ervaring helemaal top te maken.
Teslender vond ik in ieder geval echt de moeite waard, ik hoop dat het de maker lukt om dit bij verhuurders onder de aandacht te brengen!

Geweldige ervaring overigens een paar dagen in de Model 3! Vond Florida nou niet echt een EV gebied, voelde me nog redelijk uniek en laders waren vooral afwezig als je het vergelijkt met Nederland.
De stilte van de auto is op Amerikaanse wegen toch wel weer een andere ervaring, daar is zoveel weg en bandengeluid, bizar slecht wegdek over het algemeen, maar dat ken ik uit andere staten in de US ook.
En de Turo ervaring was makkelijk, simpel en effectief. Reken wel op een 2 keer zo hoge prijs als een Full Size, ik betaalde ruim $100 per dag zonder verzekering, maar het begint mij echt tegen te staan om een benzine auto te huren, dus vermoedelijk laat ik mij er wel weer door verleiden :)
En zoals je op de foto kan zien hoeven ze in Florida geen Front License Plate, dat maakt de Model 3 echt nog veel mooier!
IMG_20190422_104027.jpg
 
Hee, wat grappig om hier zo'n ervaring te lezen. Ik heb in mijn signature een link naar een Engelstalig draadje waar mensen TesLender bespreken, maar ik denk dat een Nederlandstalig draadje ook heel handig is, gezien ik (de ontwikkelaar) ook Nederlands ben. Ik hoor heel graag of er nog mensen suggesties hebben om de dienst beter te maken. Uiteraard ben ik ook heel benieuwd naar de ervaringen van mensen. Deel het hier, of stuur me een PM of een mailtje via de website.
 
  • Like
Reactions: Gompie23