Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Toezichthouder onderzoekt klachten over plots versnellende Tesla's

This site may earn commission on affiliate links.
Dus:
1) Autopilot stond uit
2) Auto voor je bleef op dezelfde snelheid rijden.
3) Je gaf zelf gas/stroom?

Welke stand staat je 'Object Aware acceleration'? Tesla houdt 'gas in' als er auto voor je rijdt welke je weg blokkeert. Dit merk je vooral voor het stoplicht als je achter iemand accelereert, dan houdt de auto in.

Raar verhaal. Ik zou een service ticket bij Tesla aanmaken met het tijdstip. Misschien kunnen ze de logging nalopen voor je.
1) Yes zeker het was binnen de bebouwde kom, ik reed rond de 40 km per uur. 100% zeker dat AP of CC uit stond
2) Dat weet ik niet zeker, maar ik vermoed van wel.
3) Ja ik had mijn voet 'constant' op het pedaal

Object aware acceleration staat aan, dat zou het best kunnen zijn. Ik vermoed alleen dat ik dan ook iets in het display zou zien? Zelfde als wanneer er ingegrepen wordt met een corrigerende stuurbeweging?

Ik denk dat ik voor de zekerheid een ticket ga aan maken.
 
Welke stand staat je 'Object Aware acceleration'? Tesla houdt 'gas in' als er auto voor je rijdt welke je weg blokkeert. Dit merk je vooral voor het stoplicht als je achter iemand accelereert, dan houdt de auto in.
Dat systeem werkt alleen onder de 16km/h. Daarnaast geeft dat systeem een visuele waarschijnlijk en klinkt er een geluidssignaal als hij aangesproken is.