Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Informatie over de Tesla Holiday Update van dit jaar?

This site may earn commission on affiliate links.
Kerst update is nu aan het installeren.
Screenshot_20231217_180001_Tesla.jpg
Screenshot_20231217_180232_Tesla.jpg
Screenshot_20231217_180333_Tesla.jpg
 
Last edited:
Was dat op je 2019 model? Ik ga ervanuit dat die nog geen buitenspeaker heeft en dat dit dus niet kan op zo'n oude auto. Aangezien ik ook een 2019 model heb blijft er dan weinig nieuws over, als het wel kan ga ik toch de buurt maar eens lastig vallen met unlock en lock geluiden
neen, op de Model S refresh. op de M3 uit 2019 is de update nog niet binnen (niettegenstaande dat die naast elkaar staan ;) )
De M3 geeft toch wel een claxon geluid bij het locken
 
  • Helpful
Reactions: Rutgere
neen, op de Model S refresh. op de M3 uit 2019 is de update nog niet binnen (niettegenstaande dat die naast elkaar staan ;) )
De M3 geeft toch wel een claxon geluid bij het locken
Ja wel een claxon maar geen buitenspeaker. Nu net de update binnen idd geen geluidjes in de release notes, wel extra camerabeelden. Morgen mee rijden, en kijken of de nags intensiever zijn geworden.
 
RDW heeft al verklaard dat de ‘recall’ in de VS geen gevolgen heeft voor Europa:
Nee, de RDW heeft verklaard dat zij op dit moment geen 'recall' hebben opgedragen. Dat is heel iets anders. Tesla heeft onderdelen van de AP-recall zelfs al doorgevoerd in Europa, bijv. 'single pull autosteer' en meer/sneller waarschuwingen wanneer je je ogen even afwend van de weg. Zie o.a. hier, hier en hier. De recall heeft dus wel degelijk gevolgen voor Europa.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Dikkie Dik and mnno
Ik denk dat die flitsers die weergegeven worden even tijd nodig hebben om echt te activeren.
Deze morgen geinstalleerd net voor ik vertrok naar werk.
Geen enkele flitser of trajectcontrole gezien op het scherm.

Nu met naar huis rijden waren wel plots flitsers en trajectcontroles zichtbaar.
Maar je hebt er echt niet veel aan.

Geen enkel geluidssignaal. Enkel het icoon en een zeer kleine tekst boven de navigatie.
Voegt weinig toe.
Misschien als je te hard rijdt er dan wel iets van audio komt als waarschuwing? Niet getest :D.

Verder lichtjes teleurgesteld en zoek nog naar een functie die nuttig is deze holiday update. ;)
 
  • Like
Reactions: LaurensH
Ik denk dat die flitsers die weergegeven worden even tijd nodig hebben om echt te activeren.
Deze morgen geinstalleerd net voor ik vertrok naar werk.
Geen enkele flitser of trajectcontrole gezien op het scherm.

Nu met naar huis rijden waren wel plots flitsers en trajectcontroles zichtbaar.
Maar je hebt er echt niet veel aan.

Geen enkel geluidssignaal. Enkel het icoon en een zeer kleine tekst boven de navigatie.
Voegt weinig toe.
Misschien als je te hard rijdt er dan wel iets van audio komt als waarschuwing? Niet getest :D.

Verder lichtjes teleurgesteld en zoek nog naar een functie die nuttig is deze holiday update. ;)
Kleine troost -> als je de hele route uitvouwt zie je op de kaart wel alle flitslocaties in een overzicht (op de betreffende wegen)
Dan ben je alvast voorbereid om wat er ergens gaat komen ;)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Persoonlijk vind ik dat 3d gebeuren om de auto heen tijdens parkeren erg afleiden. Het voegt (op dit moment) weinig toe, sterker nog, het is zo onrustig dat je eerder ergens tegenaan rijdt, dan dat je op tijd remt.

Het alternatieve geluid tijdens het afsluiten van de auto is echter wel weer een grote succes. Mijn zoon heeft uiteindelijk de geit gekozen....
 
  • Funny
Reactions: job-lek