Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Informatie over de Tesla Holiday Update van dit jaar?

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo mede-Tesla-liefhebbers,

Zoals velen van jullie weten, brengt Tesla elk jaar rond de feestdagen een spannende Holiday Update uit voor onze voertuigen. Deze updates voegen vaak nieuwe en leuke functies toe die onze rijervaring verrijken.

Ik ben erg benieuwd of er al iets bekend is over de Holiday Update van dit jaar. Heeft iemand al speculaties of aankondigingen van Tesla zelf gezien over wat we dit jaar kunnen verwachten? Misschien nieuwe games, functies of verrassingen?

Ik zou het erg op prijs stellen als jullie je gedachten en informatie zouden willen delen. Laten we samen de spanning opbouwen voor wat ongetwijfeld weer een geweldige update zal zijn!
 
Hopelijk niet nog meer onnozele spelletjes, kleurtjes en blingdingen die alleen maar het weinig beschikbaar geheugen opvreten.
- Carplay was een leuke geweest, maar nu dat onder andere Apple mijnheer Musk tegen de schenen heeft gestampt op X en ze allemaal zichzelf mogen gaan f..$k.n zal dat ook wel niet in het eindejaarspakketje zitten...
- Een deftige snelheidsbord herkenning of database mag er ook inzitten.
 
  • Like
Reactions: Enzo63 and Koifim
Als ik de vooruitgang in de afgelopen jaren zie, denk ik vooral: heb voor een tesla uberhauot nooit een auto gehad waar functies bij kwamen in de loop der tijd.

Zullen er vast mensen zijn die zeggen: ‘ja, maar toen deed mijn regensensor het wel’. Ook dat vind ik erg meevallen. Niks te klagen over de software.

FSD denk ik wel een terecht punt, als je dat hebt.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Nee ik vind Tesla echt een super auto. Alleen het is wel jammer als je 6400 euro betaald en je letterlijk al 2 jaar lang niks extra’s hebt gekregen hiervoor. Dit houd mij overigens ook tegen om een nieuwe Tesla te kopen. Zolang ik FSD niet mee kan nemen, ga ik geen nieuwe Tesla kopen. Dan zul je net zien: koop ik nieuwe Tesla zonder FSD en op dat moment komen er allemaal FSD-only functies aan 🤣
 
  • Like
Reactions: hvandijk and Hbrink
Nee ik vind Tesla echt een super auto. Alleen het is wel jammer als je 6400 euro betaald en je letterlijk al 2 jaar lang niks extra’s hebt gekregen hiervoor. Dit houd mij overigens ook tegen om een nieuwe Tesla te kopen. Zolang ik FSD niet mee kan nemen, ga ik geen nieuwe Tesla kopen. Dan zul je net zien: koop ik nieuwe Tesla zonder FSD en op dat moment komen er allemaal FSD-only functies aan 🤣
Ik heb hetzelfde gevoel, zolang het niet werkt zou FSD meenemen toch op zijn minst moeten mogelijk zijn. Nu voelt een mens zich bedrogen. Ik kijk ook al terug naar mijn vorig merk (Mercedes) voor mijn volgende. 't probleem is dat Tesla prijs/kwaliteit nu toch wel beter zit. De M3 Highland is op kwalitatief vlak al meer dan aanvaardbaar voor z'n prijs. Bij die grote merken zit je al snel aan 100K wil je iets deftig; vooral de talrijke opties doen de prijs serieus stijgen.

En ik zou ook graag weer eens uitkijken naar een serieuze update met echte toegevoegde waarde zoals bvb destijds wanneer ze de afslagcamera toevoegden.
 
  • Like
Reactions: hvandijk
Ik snap nog steeds niet de ontgoochelingen over FSD.
Mij vroegen ze in het SeC Hasselt of FSD ook mocht aangevinkt worden.
Mijn blik "🤨" en antwoord waren voldoende om naar de volgende vraag te gaan; nl.: "je bedoelt FSD Beta, waar je voor veel geld weinig krijgt?"
Iedereen die FSD (FSD Beta) heeft gekocht wist wat hij daarvoor kreeg, iedereen wist dat wat of wanneer er nog iets ging bijkomen een gok was. Neem je verlies en geniet van de rest.
 
Als ik de vooruitgang in de afgelopen jaren zie, denk ik vooral: heb voor een tesla uberhauot nooit een auto gehad waar functies bij kwamen in de loop der tijd.

Zullen er vast mensen zijn die zeggen: ‘ja, maar toen deed mijn regensensor het wel’. Ook dat vind ik erg meevallen. Niks te klagen over de software.

FSD denk ik wel een terecht punt, als je dat hebt.
De beroerde regensensor is voor mij reden geweest de SEXY buttons aan te schaffen zodat ik bij 30 graden en stralende zon op de route soleil mijn ruitenwissers uit kan zetten. Dat heb ik bij mijn BMW's en Audi nooit gehad, ook niet in de Ford van mijn vrouw....
 
Ik snap nog steeds niet de ontgoochelingen over FSD.
Mij vroegen ze in het SeC Hasselt of FSD ook mocht aangevinkt worden.
Mijn blik "🤨" en antwoord waren voldoende om naar de volgende vraag te gaan; nl.: "je bedoelt FSD Beta, waar je voor veel geld weinig krijgt?"
Iedereen die FSD (FSD Beta) heeft gekocht wist wat hij daarvoor kreeg, iedereen wist dat wat of wanneer er nog iets ging bijkomen een gok was. Neem je verlies en geniet van de rest.
Niet mee eens. Er stond duidelijk bij "De auto komt van een parkeerplek zelf naar u toe, echt waar" en bij Auto Steer in de stad/binnen bebouwde kom stond heel lang: "Later dit jaar".

Ja, het voelde ergens een gok. Dat klopt. Maar de teksten die erbij stonden gaven toch hoop en reden tot aankoop.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
volgens mij krijgen we met enige regelmaat leuke kleine veranderingen
- meer info voor je locatie (zoals openingstijden)
- nieuwe Spotify interface
- audio onder de driving view
- meer features op de stuurknoppen
- camera view met de blinkers beter te plaatsen
- service mode nieuwe test en zo

Een overhaul van de UI zou best in de christmas update kunnen zitten maar ik zie de klagers al tegemoet :)
wat ik zou willen..
- (niet heel veel eigenlijk, best wel tevreden, maar omdat je het vraagt)
- Mogelijkheid om auto lane 'automatisch' weer aan te zetten als ik zelf een lanechange gedaan heb (is nu een dubble pull)
- snelheid onthouden, ook als ik de autopilot er zelf afgezet heb (maar hoe je dan een reset doet weet ik ff niet)
- kleinere cameraschermen die je continu open kan houden van de achterkant??
- als ik een andere Tesla inhaal dat ie anders gevisualiseerd wordt (misschien op basis van een bluetooth ping of zo) :)
 
  • Funny
Reactions: DuurzameHenk
Niet mee eens. Er stond duidelijk bij "De auto komt van een parkeerplek zelf naar u toe, echt waar" en bij Auto Steer in de stad/binnen bebouwde kom stond heel lang: "Later dit jaar".
Er stond ook bij: “afhankelijk van locale reglementering” of zoiets. Wel. Er staan tig filmpjes op YT van wagens die vanuit hun parkeerplaats opgeroepen worden. Het werkt dus wel degelijk. Het is echter verboden door Europa. Plaatselijke reglementering dus.