Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Informatie over de Tesla Holiday Update van dit jaar?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik droomde dat met de Holidayupdate de matrixLED-functionaliteiten nu eindelijk eens volledig benut gingen worden, maar toen werd ik wakker... 😋
vergeet het maar. Naar verluid heeft de highland al geen matrix meer. Daar gaan ze dan echt geen tijd meer in steken. Wederom een bedrog van tesla, was een van mijn eisen voor mijn nieuwe auto. Zal de s niet gaan werken.
 
vergeet het maar. Naar verluid heeft de highland al geen matrix meer. Daar gaan ze dan echt geen tijd meer in steken. Wederom een bedrog van tesla, was een van mijn eisen voor mijn nieuwe auto. Zal de s niet gaan werken.

Even google aangeslingerd en ik zie geen bewijs dag er geen matrix headlights in zitten. En sommigen beweren stellig van wel.

Dus wellicht een beetje voorbarig.
 
Is snel te testen door de lichtshow te starten voor een muur. Toch?
Daarmee kun je in ieder geval vaststellen dat ze erin zitten (andersom wordt lastig, want het kan dan nog zijn dat die functionaliteit er nog niet is voor de Highland).

Maar misschien is er iemand hier die het wil proberen?

Overigens staat mij ook ergens bij dat niet iedere Model Y Matrix Led heeft.
 
Daarmee kun je in ieder geval vaststellen dat ze erin zitten (andersom wordt lastig, want het kan dan nog zijn dat die functionaliteit er nog niet is voor de Highland).

Maar misschien is er iemand hier die het wil proberen?

Overigens staat mij ook ergens bij dat niet iedere Model Y Matrix Led heeft.
De RWD heeft het misschien niet.
Maar inderdaad. Als iemand hier kan testen, weten we het. Eigenlijk was dat de bedoeling van mijn vraag.
 
vergeet het maar. Naar verluid heeft de highland al geen matrix meer. Daar gaan ze dan echt geen tijd meer in steken. Wederom een bedrog van tesla, was een van mijn eisen voor mijn nieuwe auto. Zal de s niet gaan werken.

Weet niet waar je deze incorrecte info vandaan hebt maar de Model 3 Highland heeft wel degelijk Matrix LED koplampen. Geen bedrog van Tesla dus.
 
vergeet het maar. Naar verluid heeft de highland al geen matrix meer. Daar gaan ze dan echt geen tijd meer in steken. Wederom een bedrog van tesla, was een van mijn eisen voor mijn nieuwe auto. Zal de s niet gaan werken.
Waarom een bedrog? Iets zit wel of niet op een model. Dat iets in het verleden standaard was wil niet zeggen dat dat automatisch ook op de opvolger zit. Als dat zo zou zijn, dan zou er nog steeds een brandstofmotor voorin je auto zitten.
 
Excuus als ik fout zat! Op X heb ik dit al een paar keer voorbij zien komen. Excuus

Het bedrog is dat ze zeggen dat het nog ontwikkeld gaat worden en voor nu uitgeschakeld is. Als het dan niet komt, kom je beloftes niet na.

Edit: ik heb het nagezocht en het lijkt er sterk op dat er nog steeds matrix koplampen op zitten. Ik behoud hoop op matrix koplampen🤞. Sorry voor de verwarring/onrust
 
Last edited:
Excuus als ik fout zat! Op X heb ik dit al een paar keer voorbij zien komen. Excuus

Het bedrog is dat ze zeggen dat het nog ontwikkeld gaat worden en voor nu uitgeschakeld is. Als het dan niet komt, kom je beloftes niet na.

Edit: ik heb het nagezocht en het lijkt er sterk op dat er nog steeds matrix koplampen op zitten. Ik behoud hoop op matrix koplampen🤞. Sorry voor de verwarring/onrust
Eerlijk gezegd snap ik het gedoe rondom de matrixlampen niet zo goed; mijn vorige etron had dit allang en werkte dikke prima.
Geldt overigens ook wat mij betreft voor de cruisecontrol en de regensensorproblemen.
Hoe goed ik mijn model y ook vind, de gevestigde merken zijn op deze vlakken wel echt nog een stuk voor op Tesla.
 
Eerlijk gezegd snap ik het gedoe rondom de matrixlampen niet zo goed; mijn vorige etron had dit allang en werkte dikke prima.
Geldt overigens ook wat mij betreft voor de cruisecontrol en de regensensorproblemen.
Hoe goed ik mijn model y ook vind, de gevestigde merken zijn op deze vlakken wel echt nog een stuk voor op Tesla.
Zouden er patentrechten op zitten? Elon heeft daar een hekel aan. Zie de regensensor.
 
Eerlijk gezegd snap ik het gedoe rondom de matrixlampen niet zo goed; mijn vorige etron had dit allang en werkte dikke prima.
Geldt overigens ook wat mij betreft voor de cruisecontrol en de regensensorproblemen.
Hoe goed ik mijn model y ook vind, de gevestigde merken zijn op deze vlakken wel echt nog een stuk voor op Tesla.
De regensensor zit er niet in. Dat doet ie met camera's (vandaar dat het 'suboptimaal' werkt) daar zou nog een verbeterde versie van komen. Elon Musk time... blijkbaar niet in deze christmas update :(
Cruisecontrol is een subset van wat de AP kan (en waarschijnlijk ook zo geimplementeerd) en volledig camera based. Die ziet als AP systeem meer dan een traditionele radar ACC en is dus wat 'zenuwachtiger' :). Daar wordt het niet beter van.
Matrixlampen. Geen idee heb ik niet, werkten wel heel goed op mn vorig auto idd. Maar bij de Model 3 heeft het systeem al moeite om gewone lampen op de juiste hoogte te houden.
 
Eerlijk gezegd snap ik het gedoe rondom de matrixlampen niet zo goed; mijn vorige etron had dit allang en werkte dikke prima.
Geldt overigens ook wat mij betreft voor de cruisecontrol en de regensensorproblemen.
Hoe goed ik mijn model y ook vind, de gevestigde merken zijn op deze vlakken wel echt nog een stuk voor op Tesla.
Kon die van jou ook Audi op de muur projecteren? 😅