Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TTunes streaming music in je Tesla

This site may earn commission on affiliate links.

Maarten

Active Member
Nov 2, 2013
4,122
13,375
Hilversum
Het is al in andere draadjes gemeld dat het er aan komt:
Tesla’s own music streaming service ‘TTunes’ backend appears in latest software updates
Tesla komt met een eigen streaming service voor muziek in de Tesla, in plaats van ITunes.
Het is nog onbekend wanneer, maar de nieuwe software-releases voor de Tesla schijnen er al op voorbereid.

Lijkt mij goed om daar een apart draadje voor te hebben, zodat de verwachtingen/ervaringen over TTunes gedeeld kunnen worden.
Om met een hoogespannen verwachting te beginnen: ik hoop van harte dat Tesla bij TTunes de reclame buiten de deur houdt!
En wat dachten jullie van afspeellijsten in de Tesla-app? Lijkt mij gaaf!
 
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken.

Toen Elon begin jan 2014 in Amsterdam was, (en voor de 3e keer de vraag naar V2G kwam), heb ik geroepen "focus on the car".
Mijns inziens neemt een MeToo streaming dienst de focus weg bij andere meer relevante aandachtspunten.

Ik denk aan een verbeterde NAV, OS van de console, AP etc.

Merk overigens op dat in mijn lijstje ook een paar eigen Tesla ontwikkelingen zitten die na jaren nog steeds niet kunnen tippen aan de betere variantes.
 
Als dit ten koste gaat van de mogelijkheid om Spotify af te spelen dan stap ik over naar een ICE. Maar zonder dollen, ik ben met Spotify begonnen omdat in mijn auto beschikbaar kwam. Nu ben ik fervent gebruiker, heb legio afspeellijsten die ik thuis gebruik en deel met mijn zelf aangemaakte account voor in de Tesla. Ik zit nulkommanul te wachten op een eigen Tesla streamingdienst. Hou op zeg, wat een flauwekul, blijf alsjeblieft bij EV's, energie opwekking en opslag.
 
Grootste nadeel van de huidige Spotify is dat deze nogal het systeem load belast... En die load veroorzaakt dat het scherm niet responsive lijkt, traag invoer dus.

De Spotify app en ook de Google maps app zijn resource hungry...

Zet maar eens op gewone radio of op pauze. Direct daarna werkt het scherm veel meer directer en vrijwel zonder lag.

Ik mis eigenlijk alleen een AUX aansluiting. Kabeltje is altijd beter dan bluetooth.

Ondanks dat ik veel Spotify via de teslascherm heb afgespeeld merk ik dat simpelweg op telefoon en bluetooth het Tesla scherm sneller blijft werken.
 
  • Informative
Reactions: HerrJones
Volgens mij is het van de baan..
Schermafbeelding 2017-08-26 om 14.07.59.png
 
  • Like
Reactions: is3 and S-19910
Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken.

Toen Elon begin jan 2014 in Amsterdam was, (en voor de 3e keer de vraag naar V2G kwam), heb ik geroepen "focus on the car".
Mijns inziens neemt een MeToo streaming dienst de focus weg bij andere meer relevante aandachtspunten.

Ik denk aan een verbeterde NAV, OS van de console, AP etc.

Merk overigens op dat in mijn lijstje ook een paar eigen Tesla ontwikkelingen zitten die na jaren nog steeds niet kunnen tippen aan de betere variantes.

Past perfect in strategje elon om niemand te willen betalen ;
-Mobile eye vervangen door eigen ap nu nog met nvidia hw maar vermoedelijk eigen chips later
-Navigatie zelf ontwikkelen ipv kopen en licenties betalen gevolg brakke navigatie zonder key features voor roadtrips die trouwens nog niet eens doorhebt dat je in tunnels en dergelijke aan het rijden bent. Pos aan,navigatie is energie berekening nodig voor trip werkt goed,weliswaar met grote marge
-Tesla streaming is hetzelfde...waarom spotify betalen

Trouwens ging hij geen micro satellieten de lucht in sturen voor data?

Dus ja focus on the car !

Hoe zeer ik elon ook mag..
 
De focus op navigatie is ook wel heel hard nodig. Zonder hele goede navigatie is het onmogelijk een volledig zelfsturende Tesla te kunnen aanbieden.
Dat lichtpuntje dacht ik ook altijd nog te zien, C.
Maar dat betekent ook dat zolang FSD niet operationeel is en desondanks de enige prioriteit blijft voor de komende jaren, er niets aan de navigatie zal verbeteren...