Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Reservewiel Tesla MY - welke wielmoeren gebruiken?

This site may earn commission on affiliate links.

jr_gn

Member
Supporting Member
Feb 1, 2023
238
326
Bruges, Belgium
Hello, een praktisch vraagje.

Ik heb dit reservewiel gekocht en hele tijd geleden: TESLA MODEL Y | (2021/01 - heden ) | 18 inch | RESERVEWIEL (thuiskomer) | Gereedschapset in hoes | Wielhoes - The Wheelshop

Nu was ik vandaag een wielrotatie (rechtsachter <> linksvooor enz.) aan het doen (nog altijd dankzij dit draadje) waarbij ik het reservewiel gebruikte als tussenoplossing.

Ik stel nu ook vast dat de konische wielmoeren van de 19inch Gemini's niet echt geschikt zijn voor een niet konisch wielgat.
En Wheelshop leverde geen platte moeren bij.

Drie vragen:

- Moet ik mij dit aantrekken? Of is in nood even met een konische moer rondrijden geen erg?
- Enig idee waar ik passende "platte" wielmoeren kan krijgen (alvast niet in de Wheelshop)?
- Ik had wel graag een set reserve wielmoeren voor de Gemini gehad. Ik merk dat ik regelmatig zo'n wielmoer laat vallen bij het wisselen, dus het zal er in nood om doen dat zo'n moer in een regenputje verdwijnt. Maar Tesla verkoopt die zelf niet, behalve anti-diefstalmoeren.

Thx!
 
Weet je zeker dat je van RA naar LV kunt wisselen? (ivm draairichting van de band....)
Ik an bij de zomer-/winterbanden alleen per zijde van voor <-> achter wisselen.

Ik zou NOOIT met een niet passende/correcte wielmoer gaan rijden.
Ook niet voor nood.

De standaard Hankook Ventus S1 evo3 ev die op de 19inch Geminis liggen zijn niet directioneel.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Hello, een praktisch vraagje.

Ik heb dit reservewiel gekocht en hele tijd geleden: TESLA MODEL Y | (2021/01 - heden ) | 18 inch | RESERVEWIEL (thuiskomer) | Gereedschapset in hoes | Wielhoes - The Wheelshop

Nu was ik vandaag een wielrotatie (rechtsachter <> linksvooor enz.) aan het doen (nog altijd dankzij dit draadje) waarbij ik het reservewiel gebruikte als tussenoplossing.

Ik stel nu ook vast dat de konische wielmoeren van de 19inch Gemini's niet echt geschikt zijn voor een niet konisch wielgat.
En Wheelshop leverde geen platte moeren bij.
IMG_0095.png

Drie vragen:

- Moet ik mij dit aantrekken? Of is in nood even met een konische moer rondrijden geen erg?
- Enig idee waar ik passende "platte" wielmoeren kan krijgen (alvast niet in de Wheelshop)?
- Ik had wel graag een set reserve wielmoeren voor de Gemini gehad. Ik merk dat ik regelmatig zo'n wielmoer laat vallen bij het wisselen, dus het zal er in nood om doen dat zo'n moer in een regenputje verdwijnt. Maar Tesla verkoopt die zelf niet, behalve anti-diefstalmoeren.

Thx!
Mijn eerste reactie: een velg zonder konische boutgaten zou er bij mij niet onder komen, want dat gaat eerst rammelen en vervolgens afbreken. Platte wielmoeren heb ik nog nooit gezien en ik heb als zoon van een autohandelaar heel wat wielen verwisseld. Ook de foto achter de link laat gewoon konische boutgaten zien. Nu kan het dat de moeren van de gemini velgen iets speciaals hebben, maar dan moeten de gewone wielmoeren wel passen. Kortom: ik snap het probleem niet echt.
 
Mijn eerste reactie: een velg zonder konische boutgaten zou er bij mij niet onder komen, want dat gaat eerst rammelen en vervolgens afbreken. Platte wielmoeren heb ik nog nooit gezien en ik heb als zoon van een autohandelaar heel wat wielen verwisseld. Ook de foto achter de link laat gewoon konische boutgaten zien. Nu kan het dat de moeren van de gemini velgen iets speciaals hebben, maar dan moeten de gewone wielmoeren wel passen. Kortom: ik snap het probleem niet echt.

Ik zal eens een foto van dichtbij nemen als ik thuis ben. Want het zijn in elk geval geen diepe gaten in de welg van het reservewiel, maar het is ook niet echt plat.