Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

TWC laadt MS niet meer op

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,284
2,316
Naarden, NL
Helaas vandaag nieuw probleem: TWC laadt auto niet meer op...

Mijn zoon gaf al eerder aan dat hij de stekker er meer keren in moest steken, maar ik dacht dat hij dat niet goed deed. Nu krijg ik hem helemaal niet meer aan het laden. Uiteraard reboot geprobeerd, geen effect. Wel/niet gerelateerd: ook ontgrendelknopje op de TWC doet het niet meer.

TWC staat groen en ook MAXEM geeft aan dat alles in orde is. Straks maar even naar SUC om te kijken of dat nog wel werkt... Uiteraard ben ik net 4000 km uit garantie... :mad:

Call bij Tesla aangemaakt: eerste optie: 29 december... :rolleyes:

Ik heb via SMS gevraagd of ze wel alvast even remote kunnen kijken...

NB: suggesties worden in dank aanvaard....
 
Last edited:
Ik heb dat afgelopen zomer ook gehad. Volgens Tesla niets mis met de auto.
TWC ging steeds in storing. Reset van de TWC wilde niet werken.
Tesla gaf aan dat het een paar minuten van de stroom halen van de TWC zou kunnen helpen.

Ik heb de zekeringen uitgezet van de TWC en in de tussen tijd de contactjes van de stekker schoongemaakt, die ligt immers ook al ruim 3 jaar buiten in weer en wind.

Na het opnieuw inschakelen van de TWC even een paar minuutjes gewacht tot de TWC en de MAXEM weer online waren.
Toen deed alles het weer bij mij.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Al meteen een SMS van Tesla gehad wanneer dit probleem speelde.... Supersnel, dus dikke pluim...

Even afwachten war ze mee komen en anders tip van @RobsEV proberen... Kan geen kwaad... Maar als ik het nu meteen doe, kan dat eventueel kijken van Tesla verstoren....

NB zo te zien heb ik géén storing in de TWC, alles gewoon groen... dus wellicht toch iets anders... Maar slecht contact kan altijd...
 
Al meteen een SMS van Tesla gehad wanneer dit probleem speelde.... Supersnel, dus dikke pluim...

Even afwachten war ze mee komen en anders tip van @RobsEV proberen... Kan geen kwaad... Maar als ik het nu meteen doe, kan dat eventueel kijken van Tesla verstoren....

NB zo te zien heb ik géén storing in de TWC, alles gewoon groen... dus wellicht toch iets anders... Maar slecht contact kan altijd...

Lijkt idd anders dan bij mij.
Ik dacht dat het aan de auto moest liggen omdat de TWC ook na een reset steeds in storing ging.

Sterkte en ik hoop dat het snel wordt opgelost.
 
In een ver verleden wel eens een probleem gehad dat de Maxem een van de fases niet goed mat (spoeltje stuk). In de TWC kon de aansturing van de Maxem 'overruled' worden door de rotary switch naar 3 (10A), 4 (13A) of 5 (16A) zetten.
Wellicht ten overvloede, het schijnt dat als de stekker in de auto zit Tesla support via de auto de TWC kan diagnosti-dingensen.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: job-lek and Hbrink