Dan had ik mijn verhaal niet hoeven houden....
- Anderen hebben veel beter dan dat ik dat kan de technische details al toegelicht.
- Er is al eerder aangegeven dat het probleem niet de sprint is maar het vermogen tijdens het rijden
- En de kern van mijn verhaal is dat ik vermogen heb gezien als een indicatie voor het verschil in prestatie die er (op de sprint na) niet of nauwelijks is... en dat heb ik meerdere keren aangegeven. Als ik had geweten dat het rijgedrag van een 85D en een P85D zo weinig / niet zou verschillen (muv de initiële sprint, die DAARNA voor de 85D overigens met een volle seconde verbeterd werd) dan had ik voor de P85D geen 20K meer betaald, en misschien mijn P85 er niet eens voor verkocht... hoewel ik daar wel de Dual Drive op miste met het "vermogen" wat daar wel aanwezig was cfm verwachting.
Mijn reservering nr. 716 was van Januari 2012...
Ik heb er daarbij op moeten vertrouwen dat de S een geweldige auto was, en dat was het ook
Mijn order was van Mei 2013 (toen konden we pas configureren)
Ik heb er daarbij op moeten vertrouwen dat de S een geweldige auto was, en dat was het ook
Mijn P85 was een geweldige auto, maar wel zo veel "vermogen" dat ik AWD wel prettig zou vinden..
Toen kwam die beschikbaar, met geweldige cijfers...
Mijn order voor de P85D was van Nov 2014
Ik heb er daarbij op moeten vertrouwen..... en toen is het fout gegaan.
De combi 3,3 sec EN 700 pk was voor mij een indicatie dat ik hier goed aan zou doen.
Daarbij was de 85D met 5,5 sec en 360 pk? niet echt een alternatief.
Achteraf moeten we constateren dat (los van de seconde die op de eerste meters gewonnen wordt) er geen / nauwelijks verschil is in prestatie tussen P85D, 85D en P85...
En daar was ik niet happy mee.
Vandaar: 85D / 90D is m.i. veel verstandiger dan P85D / P90D (en idd had ik maar).
.. maar... indien je echt iets speciaals wil, ga dan voor P90DL, want die gaat in ieder geval iets langer door, en zou "over het hele gebied" beter presteren.
En zo zijn we weer on topic: Upgrade P85D?