Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade standard audio

This site may earn commission on affiliate links.
Mooi, maar zo offer je wel heel veel extra bagageruimte op!
Als ik het al zou laten doen, dan zou ik toch voor de EVannex oplossing kiezen:
NVX B.O.O.S.T Series Bass Package | Aftermarket Accessories for Tesla Model S

Daar heb ik eerst naar gekeken, die gasten gemaild, geen antwoord, nog een keer gemaild, geen antwoord, toen maar eens gebeld, neemt niemand aan (en ja ik heb rekening gehouden met de tijdzone)
Toen nog eens gemaild en na ongeveer een week een antwoord dat ze niet buiten de US verkopen.... Tja dan mogen ze dat ding van mij wel in hun r##t stoppen. Mocht je toch dat ding aanschaffen en er is iets aan de hand dan weet je alvast wat voor service je kan verwachten :cursing:

Wat de kofferruimte betreft, ik gebruikte dat 'gat' toch niet, de enige keer dat ik het open had was als er ik iets kwijt was en ik het luik moest openen om te zien of het daar was ingevallen. En volgens mij kunnen ze het zo maken dat je zelfs de sub-kast er uit kan nemen mocht je de ruimte nodig hebben (bijv. bij het op vakantie gaan)

Als ik m'n volgende MS koop, koop ik er sowieso de Sound-package bij maar ik heb het bij deze helemaal over het hoofd gezien en dan is dit wel een goede oplossing...
 
Ik heb de standaard muziekinstallatie in de wagen, beetje aan de settings gemorreld, en ik vind het meer dan behoorlijk klinken. Thuis heb ik een installatie van Linn, en ben dus wel een en ander gewoon, vandaar dat ik niet goed snap waarom er zoveel klachten zijn over de basic installatie van Tesla ...? Maar ja, ik zit natuurlijk nog op mijn wolk, met een wagen die amper een paar dagen oud is. :)
 
Ik heb de standaard muziekinstallatie in de wagen, beetje aan de settings gemorreld, en ik vind het meer dan behoorlijk klinken. Thuis heb ik een installatie van Linn, en ben dus wel een en ander gewoon, vandaar dat ik niet goed snap waarom er zoveel klachten zijn over de basic installatie van Tesla ...? Maar ja, ik zit natuurlijk nog op mijn wolk, met een wagen die amper een paar dagen oud is. :)
Het is nu beter dan het geweest is qua geluid, maar bij hoog volume (8+) merk je behoorlijke vervorming in de bassen, plus phet gemis van een subwoofer.
 
Ben het wel met mister watt eens. Die van mij is een week oud en ik vind het geluid eigenlijk zeer goed. Gebruik FLAC files via USB stick zonder klachten. Misschien gebruiken ze nu betere speakers, of ik word langzaam oud en hoor minder goed....,,
 
Morning jpet.

De lage tonen zijn standaard te zwak naar mijn smaak, zeker voor Jazz of voor af en toe een stukje Dance. Dus heb ik nu Bass +8, Mid +2, Treble +4.

Uiteraard niet oké voor Händel, Mozart of Albinoni... :)

Maar bon, muziekervaring is zeer subjectief, ieder zijn meug, toch ?

Bedankt voor de info. Ik zal de mijne ook meteen zo instellen. Bij mij zal het ook pop en dance worden. Kwestie dat ik binnen 't kort niet als ouwe zak wordt versleten door mijn dochter. :tongue:
 
Morning jpet.

De lage tonen zijn standaard te zwak naar mijn smaak, zeker voor Jazz of voor af en toe een stukje Dance. Dus heb ik nu Bass +8, Mid +2, Treble +4.

Uiteraard niet oké voor Händel, Mozart of Albinoni... :)

Maar bon, muziekervaring is zeer subjectief, ieder zijn meug, toch ?

Ik zou dan de volgende instellingen kiezen: Bass +6, Mid +0, Treble +4, of zelfs Bass +3, Mid -3, Treble +1.
HiFi puristen zetten de toonregeling uit. Alles wat je daar regelt verstoort de boel meer dan het volume opendraaien. Dus hoe minder met de toonregeling bijgeregeld des te beter (of minder slecht) het geluid.
 
Ik zou dan de volgende instellingen kiezen: Bass +6, Mid +0, Treble +4, of zelfs Bass +3, Mid -3, Treble +1.
HiFi puristen zetten de toonregeling uit. Alles wat je daar regelt verstoort de boel meer dan het volume opendraaien. Dus hoe minder met de toonregeling bijgeregeld des te beter (of minder slecht) het geluid.

Eigenlijk beetje off topic want ik heb het sound pakket. Al deze instellingen blijven bij mij op nul. Ik ben ook van mening dat de inregeling die men heeft gedaan bij het ontwerpen optimaal is.
 
Ik zou dan de volgende instellingen kiezen: Bass +6, Mid +0, Treble +4, of zelfs Bass +3, Mid -3, Treble +1.
HiFi puristen zetten de toonregeling uit. Alles wat je daar regelt verstoort de boel meer dan het volume opendraaien. Dus hoe minder met de toonregeling bijgeregeld des te beter (of minder slecht) het geluid.

Ik vond 0,0,0 niet klinken, dus gekozen voor 8,5 ; 3 ; 5,5 en dat klonk goed in mijn wagen. Binnenkort een andere (weer met std sound) waarbij ik benieuwd ben of er iets veranderd is of dat ik weer uitkom op dezelfde instelling.

De upgrades die in dit draadje staan zien er overigens wel erg goed uit, dus ik ben benieuwd of ze ook zo goed klinken. Wellicht dat ik dan alsnog overstag ga....
 
In mijn volvo XC60 had ik dynaudio ; moet zeggen dat het geluid van de tesla (standaard audio pakket) niet slecht is, maar in de verste verte niet te vergelijken is met dat van dynaudio. Het grootste probleem bij mij is dat de fader/balance eigenlijk niet veel verschil maken, het is echt ACHTER of VOORAAN ;) op dat punt heb ik nu thans een beetje spijt van de upgrade niet genomen te hebben, maarja is het sop de kool waard ?
 
In mijn volvo XC60 had ik dynaudio ; moet zeggen dat het geluid van de tesla (standaard audio pakket) niet slecht is, maar in de verste verte niet te vergelijken is met dat van dynaudio. Het grootste probleem bij mij is dat de fader/balance eigenlijk niet veel verschil maken, het is echt ACHTER of VOORAAN ;) op dat punt heb ik nu thans een beetje spijt van de upgrade niet genomen te hebben, maarja is het sop de kool waard ?

Ik wil geen zout in open wonden wrijven, maar heb na anderhalf jaar wel een oordeel over het duurdere Sound pakket. Ik vind dat namelijk uitzonderlijk goed. De DAB+ radio is prut, maar de weergave kwaliteit is van hoog tot laag ronduit uitstekend. Ik had in de verschillende Audi's S6 ook altijd de duurste audio sets maar de Tesla verslaat ze allemaal moeiteloos. De Duitse firma Sinn heeft bij het ontwerp van de auto een belangrijke stem gehad in het creëren van ruimte voor een basbox van 25 liter. De duurste audiosystemen van de concurrentie doen het gemiddeld met 8 tot 12 liter.
 
Wim, je moet echt de DAB+ receiver laten vervangen. De eerste versies waren heel slecht, na vervanging geloof je je oren niet!

Een half jaar geleden is er op het SeC A'dam uitgebreid gesleuteld aan mijn DAB+ problemen. Er zijn toen o.m. 'kristallen' rond de antennevoet aangebracht. Heeft helemaal niks geholpen. Ik zou gebeld worden als er een wel werkende oplossing voorhanden zou komen. ... Niks mogen vernemen.
Ik ga Tesla maar eens bellen.
 
Als je binnen menselijke bedragen blijft, kan elke goede auto hifi zaak het spul wel upgraden. Ik heb het bij een vorige auto wel eens laten doen voor 1000 euro en was er best tevreden over. De Tesla hifi optie zelf is beter, maar kost ook meer dan dat, dus op dat punt was zowel bij mijn vorige auto als bij de Tesla de kwaliteit gewoon naar wat je ervoor betaalt.

Zeker als je 'after market' gaat loont het om even een paar bedrijven bij langs te gaan. Kies punt 1 voor een bedrijf waar je gewoon zelf vertrouwen in hebt, maar kies daarnaast ook voor apparatuur (speakers, versterker, etc.) die bij jouw smaak past qua geluid. Eigenlijk is er dus geen kant-en-klare oplossing, net zoals bij audio thuis :)
 
Komt weer een nieuwe S aan. Omdat ik niet tevreden ben over de prijs/prestatie verhouding van het audio pakket overweeg ik deze niet te nemen en het geld aftermarket te besteden. Dit draadje nog eens doorgenomen maar er staat helaas nog geen adres in van een specialist die ervaring heeft met Tesla's. Of forumleden met goede ervaringen. Of zijn die er al wel? Ik offer liever geen bagageruimte op puur voor meer bas. Zoek een gebalanceerde totaaloplossing.