Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade standard audio

This site may earn commission on affiliate links.
Komt weer een nieuwe S aan. Omdat ik niet tevreden ben over de prijs/prestatie verhouding van het audio pakket overweeg ik deze niet te nemen en het geld aftermarket te besteden. Dit draadje nog eens doorgenomen maar er staat helaas nog geen adres in van een specialist die ervaring heeft met Tesla's. Of forumleden met goede ervaringen. Of zijn die er al wel? Ik offer liever geen bagageruimte op puur voor meer bas. Zoek een gebalanceerde totaaloplossing.

Ik heb tijdens de reparatie van mijn S een paar weken gereden met een nieuwe 70D en de standaard audio. Deze is in vergelijking met de duurdere set naar mijn mening heel matig. Rij nu weer twee weken in een P85 met de studio audio. Echt een groot verschil.
Ook een groot verschil is de vering. De 70D had gewone schokbrekers en dat rijdt op wat minder wegdek nogal bonkerig. De luchtvering geeft een heel veel comfortabeler weggedrag.
Maar wat is zo'n nieuwe 70D onrealistisch stil.

Morgen mag ik na 4 weken mijn eigen Tesla weer ophalen.
 
Je maakt t me weer moeilijker Wim. Misschien moet ik nog maar eens bij het SeC gaan luisteren of de systemen verbeterd zijn. Bij de Classics koste de optie € 1.000,- en nu € 2800,-. Volgens mijn bronnen is er niets aan het audiosysteem gewijzigd. Tussen onze Classics hoor ik wel wat verschil maar vind t het geld niet waard. Ben daarom opzoek naar alternatieven.
 
Je maakt t me weer moeilijker Wim. Misschien moet ik nog maar eens bij het SeC gaan luisteren of de systemen verbeterd zijn. Bij de Classics koste de optie € 1.000,- en nu € 2800,-. Volgens mijn bronnen is er niets aan het audiosysteem gewijzigd. Tussen onze Classics hoor ik wel wat verschil maar vind t het geld niet waard. Ben daarom opzoek naar alternatieven.

Hendrik,

Er is kans dat je altijd blijft twijfelen of je er goed aan hebt gedaan om "hem" niet te nemen.

Ik heb er nog geen seconde spijt van. Inmiddels is het gewoonte om, als de omstandigheden er naar zijn, zo ook afgelopen trip, éénmaal Steppenwolf aan te zetten op 10,5. Voor de kinderen en mijn schoonzus die met ons meereed naar HU.

Vanaf de eerste seconde een beleving waar passagiers het later nog over hebben. En de kinderen vragen er om, "We willen dat dansliedje weer eens horen". Wel buiten de bebouwde kom doen want is volgens mij buiten de auto net zo goed te horen.

Verder luister ik in de avond wel eens op DAB naar Efteling radio. Lijkt raar maar vanaf 19.00 uur zenden ze een mix uit met daarin veel, zeg maar, bosgeluiden en geluiden als van een vulkaan met bassen waarbij je je afvraagt of je wel gewoon in een auto zit.

Ik zou nog eens gaan luisteren. Voor mij hoort het bij deze speciale auto.
 
Je maakt t me weer moeilijker Wim. Misschien moet ik nog maar eens bij het SeC gaan luisteren of de systemen verbeterd zijn. Bij de Classics koste de optie € 1.000,- en nu € 2800,-. Volgens mijn bronnen is er niets aan het audiosysteem gewijzigd. Tussen onze Classics hoor ik wel wat verschil maar vind t het geld niet waard. Ben daarom opzoek naar alternatieven.

Hendrik, als je de standaard audio gaat beluisteren, wel even de equalizer op +6 0 +6 zetten. Dit is super belangrijk.
 
Een 85 zou natuurlijk ook voldoende zijn, maar die 5 kW grotere accu levert je over 2 jaar nog steeds netto 85 kW op.
Koop je nu een 85 kW versie, dan is ie over 4 jaar gedegradeerd naar een 70 kW versie.

Nu kan ik je niet volgen Wim :) 85kW zou dan over 2 jaar 81,3 kW overhouden degradatie op basis van %.
over 4 jaar geeft die 90 kW dan nog maar 74,1 kW. Kun je beter je hele pack vernieuwen indien de Giga fectory open is met Giga lage prijs per kW hoop ik.
 
@HWS waarom de 90D besteld, toch niet voldoende aan de 85?
Om meerdere redenen:
  • Omdat t kan:smile:.
  • Extra range kan altijd handig zijn. Je komt verder of kunt harder rijden. Ik doe nog als eens Urmond-Metz en moet me dan erg inhouden...
  • De samenstelling van de batterij is volgens mij anders, nieuw en dus hopelijk beter.
  • Ik kan iets langer op een hoge snelheid Superchargen. Zit dus sneller aan de 300km.

Maar we gaan off topic hier :redface:
 
Last edited:
Komt weer een nieuwe S aan. Omdat ik niet tevreden ben over de prijs/prestatie verhouding van het audio pakket overweeg ik deze niet te nemen en het geld aftermarket te besteden. Dit draadje nog eens doorgenomen maar er staat helaas nog geen adres in van een specialist die ervaring heeft met Tesla's. Of forumleden met goede ervaringen. Of zijn die er al wel? Ik offer liever geen bagageruimte op puur voor meer bas. Zoek een gebalanceerde totaaloplossing.

Bij deze Vos Car Sound | jongens heb ik wel inbouw in een Tesla gezien. Type muziek van de mannen daar moet je passen.
 
Nu kan ik je niet volgen Wim :) 85kW zou dan over 2 jaar 81,3 kW overhouden degradatie op basis van %.
over 4 jaar geeft die 90 kW dan nog maar 74,1 kW. Kun je beter je hele pack vernieuwen indien de Giga fectory open is met Giga lage prijs per kW hoop ik.

Het is ook niet één op één te becijferen. Maar mij viel op dat de D70 en typical range heeft van 323 km bij 90%. Mijn 85 kW heeft nu 343 bij 90%. Dat zit er aardig dichtbij. Ik denk dat de nieuwe auto's al profiteren van een betere chemische samenstelling van de accucellen.
 
Ik kwam dit tegen op youtube: Tesla Model S Premium Audio System, Conversation with Larry Ho - YouTube. Het bijhorende bedrijf (en Tesla project) is Premium Audio for Tesla Model S by Light Harmonic. Wat mij opvalt aan deze oplossing is het feit dat men heeft ontdekt dat de Tesla audio oplossing (UHF) onnodig veel energie gebruikt, zowel tijdens gebruik van het audio systeem als wanneer het gewoon uit staat. Daarnaast kan met deze oplossing tot 400% meer performance uit het systeem worden gehaald. Verder is het belangrijk om te weten dat je wel het UHF systeem moet hebben, anders kan dit systeem niet worden ingebouwd. Tot slot is het nu nog niet leverbaar, maar mid 2016 wel. Ik heb ook geen idee of het spul naar NL verscheept wordt door het bedrijf.

Al met al een redelijk dure oplossing (2800 euro voor UHF + ten minste 800 euro voor het basis systeem), maar dan mogelijk wel een super geluid en energie besparing van 50% (althans dat beweerd men). Ik ben zeker geinteresseerd en hou deze optie open voor wanneer ik ergens volgend jaar ook in de Tesla rij. Ik was toch al van plan om het UHF systeem erbij te nemen.