Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Maar was er in Frankrijk niet een probleem als je de oplader in een gewoon stopcontact steekt?

een probleem - wel iets om rekening mee te houden. Soms moet je de stekker (de polen dus) van de UMC omdraaien (je ziet dat aan rood licht). Franse geaarde stekkers gebruiken een pin. Die zit aan de boven of onderkant - omdraaien is dan lastig.... Een verlengsnoer (altijd wel handig om mee te nemen) is dan de oplossing: gewoon omdraaien aan de UMC-kant.
 
Ja als het niet anders kan dan gaan we daar heen is wel 110 km totaal van Les issambres naar mougins en terug.
Hopenlijk is er een stopcontact bij het huisje en werkt het met de oplader.
Nog een aantal tips, vaak zit in de badkamer een stopcontact dat wat hoger afgezekerd is (ivm haardroger etc), dus dat is meestal het best bruikbare stopcontact. Zet de auto ook voorafgaand aan het laden eerst op 10A. Mocht de auto niet starten met laden, kan je ook altijd nog even terug naar 8 A.
Zoals eerder aangegeven, is mijn ervaring dat je in Frankrijk prima kan laden, en is laden met 10A of met 8A prima om de auto vol te krijgen tijdens de vakantie.
 
Heb m direct naast m'n binnenspiegel hangen. Werkt bij mij perfect. Kan als ik weer thuis ben wel een foto posten als dat gewenst is?

Ik ben vorig jaar met model S naar Frankrijk gereden. Helaas werkte de badge niet die ik had geplaatst op de zwarte stippels, ook niet als ik met mijn arm uit het raam zwaaide dus vermoed dat het aan het apparaatje lag. Ik heb nu een nieuwe badge. Waar moet ik de badge nou plakken? Of kan vasthouden ook tegen het raam aan, danwel zwaaien met arm buiten het raam? Ik wil nl. niet weer af gaan, zodat die mega lange rij meters naar achteren moet.
 
Ik ben vorig jaar met model S naar Frankrijk gereden. Helaas werkte de badge niet die ik had geplaatst op de zwarte stippels, ook niet als ik met mijn arm uit het raam zwaaide dus vermoed dat het aan het apparaatje lag. Ik heb nu een nieuwe badge. Waar moet ik de badge nou plakken? Of kan vasthouden ook tegen het raam aan, danwel zwaaien met arm buiten het raam? Ik wil nl. niet weer af gaan, zodat die mega lange rij meters naar achteren moet.
Ik heb hem rechts naast de spiegel op de zwarte stipjes, werkt uitstekend. Ik heb wel een classic dus geen camera op voorruit
 
Op jet Franse forum staat dat de SuC in Fréjus het nog wel doet. Is er al iemand in de buurt om dit te controleren?
Ik zit nu in Fréjus. Zal één dezer dagen checken.

Ik zit in een stacaravan en daar zit een stopcontact zonder pin. Dus laden zonder verlengsnoer ging prima. 10km per uur. Op de heenweg bij Aix nog even goed gevuld dus nu weer vol.

Wel viel de eerste avond de stroom in ons straatje uit. Lange zoektocht. Tesla afgekoppeld. Op een gegeven moment weer stroom. Koppel m nu alleen s nachts aan. Is zat. Gaan toch nog wel een keer naar Cannes.

Ongelooflijk wat een aandacht krijgt een rooie MS op een camping :oops:
 
Ik zit nu in Fréjus. Zal één dezer dagen checken.

Ik zit in een stacaravan en daar zit een stopcontact zonder pin. Dus laden zonder verlengsnoer ging prima. 10km per uur. Op de heenweg bij Aix nog even goed gevuld dus nu weer vol.

Wel viel de eerste avond de stroom in ons straatje uit. Lange zoektocht. Tesla afgekoppeld. Op een gegeven moment weer stroom. Koppel m nu alleen s nachts aan. Is zat. Gaan toch nog wel een keer naar Cannes.

Ongelooflijk wat een aandacht krijgt een rooie MS op een camping :oops:
Kan bevestigen dat de aandacht kleuronafhankelijk is!

Het zou overigens vreemd zijn als de Tesla het straatje zonder stroom zet op 10A. Een flinke Fohn zit ook op 2.2 kW.
 
Yep! Hij zit er nog in Fréjus! Het is inderdaad een tijdelijke, zoals uit het bord blijkt. Wel lastig te vinden. Bij Hotel Clos des Roses. Hij laadt met ongeveer 200km/uur. Geen superchargersnelheid, maar prima.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    533.6 KB · Views: 44
  • image.jpeg
    image.jpeg
    464.8 KB · Views: 38