Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie Oostenrijk/Slovenie

This site may earn commission on affiliate links.
Wij vertrekken volgende week vrijdag naar Flachau en gaan van daar door naar Slovenie. Nu vroeg ik me af bij welke SuC ik het best kan stoppen in duitsland. Heb kinderen van 2 en 5 en zou dus tijdens een stop ook graag wat eten/drinken. Heb begrepen dat dat niet bij ieder SuC mogelijk is.
We willen halverwege nog wel overnachten bij en hotel met destination charger.
 
Ik ga zelf zondag naar Oostenrijk (lermoos), dus ik ga al bij ulm naar beneden.

Ik ga via Venlo (a61) en dan is de eerste stop erfstad. Daar is alleen een Mac en een oud benzinestation. Ik ben daar zelf om 5u in de ochtend waarschijnlijk, dus de kinderen (ook jong) blijven dan in de auto.

Daarna waldlaubersheim. Daar heb je prima toiletten (sanifair) etc.

Leonberg is alleen een Mac. Maar daar kan je prima andere dingen eten dan burgers. De ruimte om je kind te verschonen is echter niet ideaal.

Bij ulm is een hotel en is ook prima te doen.

Acher ulm ben ik met een tesla nog niet geweest.
 
Ik zou het zelf ook in 1 keer rijden, maar vertrek pas om 13:00. Dan komen we te laat aan in Flachau.
Zie nu dat Rothenburg op de route ligt, misschien dat we daar stoppen. Zijn we 5 jaar geleden ook geweest(zal wel niet veel verandert zijn).
 
Dat klinkt goed!
Kan in Slovenie meestal bij een destination charger laden. Nu is er 1 adres waar ze alleen een normal 230v stopcontact hebben en de SuC is 50km rijden. Nuis de eigenaar van het pand wel gemotiveerd en wil evt wel een industrieel stopcontact aan laten leggen. Bij mijn model X zit alleen een blauwe mennekes. Bij de oudere tesla's zat volgens mij ook een rode en deze laadt sneller. Kan dat bij die van mij ook?

Alvast bedankt.
 
Een goede reis gewenst, en hopelijk kun je deze tips nog meenemen vandaag. Als Flachau niet zou lukken, dan raad ik in Weyarn het hotel Der Alte Wirt aan. Ligt ongeveer een half uur achter München. Incl. DeC en vlak ervoor nog een SuC. Die kun je overslaan als je 's nachts tegen 14 kW staat te laden.
Eten onderweg: bij Jettingen-Scheppach ontraad ik te gaan eten bij de McDonalds aldaar. Ze verbouwen de toiletten en die onderhouden ze dus ook niet meer. Hoewel je de normale toegangsprijs van 0,50 euro niet meer hoeft te betalen, zou ik deze gewoon overslaan.
Naast de McDo ligt wel nog een 'traditioneler' Duits restaurant, maar ik heb niet naar de menukaart gekeken.
 
Bij deze een update. Hotel Wender was een succes, enorm vriendelijke eigenaar. En een goed ontbijt!
Vervolgens door naar Flachau. Daar verbleven in restaurant/apartement Hoagst. Een enorme aanrader(eten en hotel)!! Daar kunnen laden bij de bmw laadpaal van de eigenaar.
Volgende stop glamping olimia in Slovenie. Daar wilde mijn tesla niet laden bij de laadpunten. Vervolgens dan maar op een campingplaats bijladen. Blijkt dat mijn mobile charger(nog in het bubbeltjes plastic) bestaat uit onderdelen van 2 modellen. Maw ik kan niet laden en sta in de middle of nowhere. Met nog 90km bereik.
Tesla gebeld, ze zouden het doorgeven aan de vestiging in Graz en die zouden me bellen en een lader opsturen. Ben nu 2 dagen verder en niemand heeft gebeld. Vandaag weer gebeld of ze het conflict met de laadpaal kunnen onderzoeken. Dat gingen ze doen en ik zou terug gebeld worden vanuit Amsterdam. En weer niet teruggebeld.
Uiteindelijk maar in de auto gestapt en naar de SuC in Maribor gereden.
Ik kan je vertellen weinig range is niet fijn in de bergen.
Nu helemaal vol laden en dan weer terug.
Morgen op de terugweg laden bij Ljubjana. Durf er nu niet meer zo vanuit te gaan dat ik bij hotels kan laden.
 

Attachments

  • 2B531945-767C-4B70-B42D-92F2FCC47819.jpeg
    2B531945-767C-4B70-B42D-92F2FCC47819.jpeg
    484.4 KB · Views: 67
Bij deze een update. Hotel Wender was een succes, enorm vriendelijke eigenaar. En een goed ontbijt!
Vervolgens door naar Flachau. Daar verbleven in restaurant/apartement Hoagst. Een enorme aanrader(eten en hotel)!! Daar kunnen laden bij de bmw laadpaal van de eigenaar.
Volgende stop glamping olimia in Slovenie. Daar wilde mijn tesla niet laden bij de laadpunten. Vervolgens dan maar op een campingplaats bijladen. Blijkt dat mijn mobile charger(nog in het bubbeltjes plastic) bestaat uit onderdelen van 2 modellen. Maw ik kan niet laden en sta in de middle of nowhere. Met nog 90km bereik.
Tesla gebeld, ze zouden het doorgeven aan de vestiging in Graz en die zouden me bellen en een lader opsturen. Ben nu 2 dagen verder en niemand heeft gebeld. Vandaag weer gebeld of ze het conflict met de laadpaal kunnen onderzoeken. Dat gingen ze doen en ik zou terug gebeld worden vanuit Amsterdam. En weer niet teruggebeld.
Uiteindelijk maar in de auto gestapt en naar de SuC in Maribor gereden.
Ik kan je vertellen weinig range is niet fijn in de bergen.
Nu helemaal vol laden en dan weer terug.
Morgen op de terugweg laden bij Ljubjana. Durf er nu niet meer zo vanuit te gaan dat ik bij hotels kan laden.
Vreemd met de Schuko stekker had je normaal gesproken moeten kunnen laden. Hooguit bij foutmelding de stekker omdraaien.
 
Lijkt me er eerder op dat ie een UMC heeft van de Model S/X, en de stekkers van de UMC van de Model 3. Daar kan je idd niks mee.

Ik wou zeggen dat ik bij zo een trip de UMC eerst thuis zou testen, maar moet toegeven dat de eerste keer dat de UMC van onze Model 3 uit z'n bubble wrap kwam, we ook al in Oostenrijk stonden :D.