Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
En bij deze nog eens een fotootje van de mijne aan de supercharger (luchtvering in hoogste stand), nu met zijn winterbanden en velgen (idem aan die van Xfrank) en na een passage bij David van superiorcarproducts voor een opticoat-behandeling. Het resultaat mag er vast en zeker zijn, want ondanks de problemen die David momenteel wat heeft met zijn been, heeft hij een prima job gedaan. Het verschil voor en na is erg duidelijk te zien.

View attachment 70976

Waar komen jouw velgen vandaan? Zien er goed uit..
 
Even sfeerverhogend twisten over smaak:tongue:, heb nog geen velg gezien die er beter uit ziet dan de standaard 19 of 21 turbines...en deze zeker niet.

Smaken verschillen. Gelukkig maar.
Ik wil niet groter dan 19 inch. Groter maak ik heel snel kapot met mijn parkeer Rn rijstijl. Vind de standaardvelgen van tesla mooi. Alleen best prijzig voor als 2e setje erbij..
 
eerste velg geplastidipt (of hoe vervoeg je dat?)
voorzichtig begonnen met één velg omdat ik materiaal eerst wil verkennen.
voorbereiding
0.jpg

1.jpg

eerste laag wekt weinig vertrouwen..
3.jpg


de tweede laag na een tiental minuten ook niet.
4.jpg


de derde laag (na 30 minuten) ziet er ook niet uit.
Maar, het wordt beter bij het drogen.
6.jpg


na een 20 tal uren drogen ziet het er vrij goed uit, maar het ziet er ook enorm fragiel uit.
ik ga de boel nog een dag of twee laten liggen en uitharden en dan beslis ik of de andere ook gedaan worden, of het er weer af gaat.
Momenteel zegt mijn gevoel dat het het laatste gaat worden...


Ik had voor de zekerheid eerst ergens anders op geoefend!
En daar leek alles toch goed te gaan.
plastidip test.jpg

(oeps, dit gaat me punten kosten:redface:)
 
nog even een update: vandaag is 1 van mijn standaard 19"velgen door Tesla vervangen omdat er een slag in zou zitten. En dat heeft geholpen. Eindelijk vrij van trillingen!
(nu maar hopen dat de 20" ook goed zijn, die zijn voor de winter door Tesla gebalanceerd en gemeten en zouden goed moeten zijn, nog niet kunnen proberen).
 
ik ga de boel nog een dag of twee laten liggen en uitharden en dan beslis ik of de andere ook gedaan worden, of het er weer af gaat.
Momenteel zegt mijn gevoel dat het het laatste gaat worden...

Het zal dan toch platidip worden...(waarschijnlijk is het ook minder werk de 3 te spuiten, dan die ene af te pellen)
Vandaag het wiel er eens onder gezet en het ziet er wel goed uit.
diptest.jpg

wiel 2 en 3 zijn nu in behandeling