Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb mijn zinnen gezet op 20 inch velgen; wat meer comfort dan 21 inch maar toch wat groter dan 19 inch (looks), ik moet dus aftermarket gaan. Ik twijfel nog tussen Inovit Force 5 of Borbet BLX. Ik heb het zo goed mogelijk gefotosjoept voor mezelf maar geraak er echt niet meer aan uit :(

Zijn beide merken goed? Suggesties zijn welkom!

velgen.jpg
 
Ik heb mijn zinnen gezet op 20 inch velgen; wat meer comfort dan 21 inch maar toch wat groter dan 19 inch (looks), ik moet dus aftermarket gaan. Ik twijfel nog tussen Inovit Force 5 of Borbet BLX. Ik heb het zo goed mogelijk gefotosjoept voor mezelf maar geraak er echt niet meer aan uit :(

Zijn beide merken goed? Suggesties zijn welkom!
Zien er beiden goed uit (de beslissingen waarbij de uitkomst ongeacht de beslissing goed is zijn altijd het moeilijkst en duren het langst). Ii heb een lichte voorkeur voor het bovenste plaatje, omdat de breedte van de spaken iets mooier past bij de lijn onder de deuren, en omdat ze net ietsje scherper lijken. Ook de terugleggende moeren vind ik zelf iets mooier. Maar goed, dat is van een plaatje gezien natuurlijk, ik heb ze niet in werkelijkheid gezien.
 
Zien er beiden goed uit (de beslissingen waarbij de uitkomst ongeacht de beslissing goed is zijn altijd het moeilijkst en duren het langst). Ii heb een lichte voorkeur voor het bovenste plaatje, omdat de breedte van de spaken iets mooier past bij de lijn onder de deuren, en omdat ze net ietsje scherper lijken. Ook de terugleggende moeren vind ik zelf iets mooier. Maar goed, dat is van een plaatje gezien natuurlijk, ik heb ze niet in werkelijkheid gezien.

Ik dacht net hetzelfde antwoord te formuleren. Helemaal met je eens.
 
Ik heb mijn zinnen gezet op 20 inch velgen; wat meer comfort dan 21 inch maar toch wat groter dan 19 inch (looks), ik moet dus aftermarket gaan. Ik twijfel nog tussen Inovit Force 5 of Borbet BLX. Ik heb het zo goed mogelijk gefotosjoept voor mezelf maar geraak er echt niet meer aan uit :(

Zijn beide merken goed? Suggesties zijn welkom!
De Borbet BLXs zouden mijn keuze uit deze twee zijn. Liefst in een breedset / 'staggered'.
Maar om toch nog wat twijfel te zaaien; ze zijn voor mij wel erg 'strak' m.a.w. rechte spaken. Daarom heb ik zelf in 20" deze Soleil Wheels LXM-1:
V: 8,5Jx20 ET32 - Pirelli PZero 245/40-20 99Y Energylabel C
A: 10Jx20 ET35 - Pirelli PZero 285/35-20 100Y Energylabel C
attachment.php?attachmentid=45234&d=1395053673.jpg
 
Dan gaan nu toch eindelijk de vorig jaar al aangeschafte T-Sportsline eronder, met de zomerbanden die voor de winter nog op de standaard 19" zaten.

Vraagje: kan ik de bandenboer veilig universele (in mijn geval Schräder) TPMS laten monteren, of moeten het originele Tesla's zijn?
 
Dan gaan nu toch eindelijk de vorig jaar al aangeschafte T-Sportsline eronder, met de zomerbanden die voor de winter nog op de standaard 19" zaten.

Vraagje: kan ik de bandenboer veilig universele (in mijn geval Schräder) TPMS laten monteren, of moeten het originele Tesla's zijn?

Als ze voor de Tesla geprogrammeerd zijn geen probleem. Let wel op dat hij de juiste sensoren gebruikt want afhankelijk van je productiedatum heb je de nieuwe of de oude nodig... Vergeet ook niet aandacht te schenken aan de kleur. Ik heb bvb zwarte ipv grijze ventielen voor de donkere T-Sportlines.
 
Ik zie weer dezelfde vraagstukken voorbij komen als vorig jaar .

De T Sportline velg levert optische dezelfde looks als de 21" tesla velg maar dan met alle voordelen van 19".

Vorig jaar hebben we een aantal grootschalige inkoopakties gedaan waarmee we de prijs laag konden houden. Mochten jullie interesse hebben. Stuur me dan een mail op [email protected]. Er zijn hier al verschillende tevreden gebruikers op het forum.

2ba32ff47f5a286f34bc76a4dbdf680f.jpg