Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand of de 21" turbine velgen van een P85+ over gezet kunnen worden op de P85D? En of de 19" van de P85D op de P85+ dan kunnen? Heb ook iets gelezen over andere TPMS sensoren?

De velgen zijn gelijk maar inderdaad, Tesla is rond de introductie van de Autopilot overgestapt naar een ander type TPMS sensoren. Het is niet dat de wagen niet zal werken zonder de juiste sensoren. Je zal wel een melding zien onderaan je dashboard. Als ik me niet vergis heeft Xfrank geen TPMS sensoren (maar gewone ventielen) gemonteerd op zijn winterset en dat gaat dus ook.

Op het moment dat de banden toe zijn aan vervanging kan je de juiste TPMS sensoren laten monteren. Die zouden dan weer goed zijn voor X jaar (er zit een batterij in).
 
De velgen zijn gelijk maar inderdaad, Tesla is rond de introductie van de Autopilot overgestapt naar een ander type TPMS sensoren. Het is niet dat de wagen niet zal werken zonder de juiste sensoren. Je zal wel een melding zien onderaan je dashboard. Als ik me niet vergis heeft Xfrank geen TPMS sensoren (maar gewone ventielen) gemonteerd op zijn winterset en dat gaat dus ook.

Op het moment dat de banden toe zijn aan vervanging kan je de juiste TPMS sensoren laten monteren. Die zouden dan weer goed zijn voor X jaar (er zit een batterij in).

Thx.....
Mooi, aanzienlijke kostenbesparing dus als je een P85D oid gaat kopen, kan je gewoon je velgen wisselen.
 
Hoeveel argumenten heb je nu nog over om géén P85d te bestellen?

Het laadklepje dat zich vooralsnog niet automatisch sluit in Europa? Is toch wel een zwaar nadeel. :tongue:

- - - Updated - - -

Ja..... Worden er steeds minder en minder.. Behalve accupakket.

Heb je helemaal gelijk in maar we weten intussen dat we de eerste jaren in die zin niets moeten verwachten.
Alhoewel... ik zou hetzelfde vertellen als ik Elon zou zijn. Anders impacteert dat de korte termijn vraag.
 
Gelukkig Paul, ik zou idd wachten op de nieuwe laadklep..... On topic: de 21" velgen gaan er 16 april op, alle kilometers tot nu toe op 19" gereden. Ben heel benieuwd wat het geluid en verbruik wordt op 21". Met name het geluid ben ik bang dat dat tegen gaat vallen. Ik was zo verstandig in Januari een afspraak te maken bij Tesla voor het wisselen van de banden gezien hun volle agenda. Achteraf zou het iets eerder hebben gemogen ;-)
 
Toch lees ik elders op het TMC forum dat een Europese jankerd (hij heeft mijn sympathie) het voor elkaar kreeg om een retrofit van het automatisch sluitende klepje van het laadcontact los te peuteren op zijn nieuw afgeleverde P85D.
Het betreft een Duitser met forumnaam Venomtoxic...
 
En. Is t al geregeld? Kunnen wij ook nabestellen? 

We zijn een beetje off-topic aan het gaan maar voor de D versies werd het aangekondigd door Elon bij de launch. Nu blijken ze het nog niet voor elkaar te hebben voor de Europese laadklep met type 2 socket. Een Duits forumlid heeft van zijn SeC de boodschap gekregen dat dit later zou upgegrade worden. Maar dit is nog geen officieel bericht. Ik zal het bij ontvangst als opmerking laten noteren en we zullen dan wel zien wat er van komt.
 
We zijn een beetje off-topic aan het gaan maar voor de D versies werd het aangekondigd door Elon bij de launch. Nu blijken ze het nog niet voor elkaar te hebben voor de Europese laadklep met type 2 socket. Een Duits forumlid heeft van zijn SeC de boodschap gekregen dat dit later zou upgegrade worden. Maar dit is nog geen officieel bericht. Ik zal het bij ontvangst als opmerking laten noteren en we zullen dan wel zien wat er van komt.

Ik moet eerlijk bekennen, ik zou het wel een groot probleem vinden als ik een P85D had besteld en ik geen zelfsluitende laadklep zou hebben. Ben echt serieus. En on topic, erg jammer dat ze achter niet meer 265 monteren bij de P85D.
 
d'n Tesla.jpg

Wintervelgen omgewisseld maar nog ff snel een foto
 
Zo, zomerbanden er weer op.... Pilot Sport 2... Ik kan het niet zo snel vinden, maar hoe zat het nou met het resetten van de sensoren? Iets van xx aantal km eerst rijden ofzo.

Al gevonden. Tes gaf op de rit naar huis vlak voor de poort (ja, die ja) aan dat ik contact op moest nemen met Tesla omdat het bandenspanningssysteem onderhoud nodig zou hebben. In het menu Rest Sensors gekozen maar daar word er aangegeven dat je 40km/h of meer moer rijden gedurende 10 minuten nadat je op reset hebt gedrukt... Morgen dan maar op de snelweg doen, onderweg naar Hannover...
 
Al gevonden. Tes gaf op de rit naar huis vlak voor de poort (ja, die ja) aan dat ik contact op moest nemen met Tesla omdat het bandenspanningssysteem onderhoud nodig zou hebben. In het menu Rest Sensors gekozen maar daar word er aangegeven dat je 40km/h of meer moer rijden gedurende 10 minuten nadat je op reset hebt gedrukt... Morgen dan maar op de snelweg doen, onderweg naar Hannover...
Moet lukken hoop ik voor je:smile:. Lekker stukje knallen met die SuC's zo dicht bij elkaar:biggrin:.