Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Even een opmerking van mijn velgenleverancier, die ik jullie niet wil onthouden. Hij is voor mij via zijn kanalen wat aan het informeren geweest en krijgt vanuit leverancierservaringen in Noorwegen een serieuze waarschuwing door. Namelijk dat velgen echt op de auto gepast moeten worden om zeker te weten dat ze geschikt zijn. Alleen 5 x 120, de juiste inches, juist naafgat en ET garanderen geen correcte passing op de auto. Het ontwerp van de velg is ook belangrijk om te garanderen dat remklauwen vrij blijven. De 19" velgen die lijken te passen op de Model S, qua specificaties, zijn voor BMW X5's enzo, waar standaard ook kleinere velgen op passen. Dan is er dus altijd wel genoeg vrijloop rondom de klauwen. Op de Model S kan dat dus tegenvallen. Volgende week wordt er gepast op een Model S (in Moerdijk naar verluid, wellicht weet iemand meer hiervan?) en is er duidelijkheid. Ik heb nog aangeboden om mijn Performance Plus beschikbaar te stellen om ook breedsets te kunnen testen (achter bredere velgen en banden dan voor).
 
Ik ben inderdaad zeer benieuwd of het mogelijk is om een 19" velg te vinden, die geschikt is voor een bredere band achter.
Het is mij ook opgevallen dat de banden bij de Tesla wat smal lijken voor de velg. Bij mijn huidige X5 met originele velgen en banden steken de banden wat uit, de velg is goed gevuld a.h.w. Bij de Tesla lijken de velgen bijna uit te steken.
 
Even een opmerking van mijn velgenleverancier, die ik jullie niet wil onthouden. Hij is voor mij via zijn kanalen wat aan het informeren geweest en krijgt vanuit leverancierservaringen in Noorwegen een serieuze waarschuwing door. Namelijk dat velgen echt op de auto gepast moeten worden om zeker te weten dat ze geschikt zijn. Alleen 5 x 120, de juiste inches, juist naafgat en ET garanderen geen correcte passing op de auto. Het ontwerp van de velg is ook belangrijk om te garanderen dat remklauwen vrij blijven. De 19" velgen die lijken te passen op de Model S, qua specificaties, zijn voor BMW X5's enzo, waar standaard ook kleinere velgen op passen. Dan is er dus altijd wel genoeg vrijloop rondom de klauwen. Op de Model S kan dat dus tegenvallen. .

Ik kan deze waarschuwing inderdaad onderschrijven. Bij het passen van de Brock's vorige week bleken sommige velgen beter te passen dan andere. Sommige velgen hebben een vlakke binnenkant - die dus rond de remschijf en remklauw valt - en anderen lopen naar binnen, waardoor er meer ruimte voor de remklauw ontstaat. Bij sommige maten is dat bij de Model S echt nodig.

Ik neem aan dat de wielen die Tirerack in de VS aanbiedt voor de Model S - en waar inmiddels ook al tevreden eigenaren over op dit forum hebben gemeld - wel gewoon passen.
 
Gunmetal grey? Zie graag een fotootje als ze eronder zitten!

Dit komt van een andere thread, de Rials naast de standaard Tesla wielen. Niet slecht vind ik
Schermafbeelding 2013-11-08 om 19.17.21.png
Schermafbeelding 2013-11-08 om 19.17.48.png
 
Last edited:
Die Brocks - zie een post #237 hier van een week geleden - in 20" pasten niet goed. Wel als ik 2 verschillende nam voor en achter met nog een paar spacers, maar daar had ik geen zin in - ook al om discussie straks met Tesla over slijtage aan lagers en zo te vermijden. De 19" pasten wel goed maar dat was niet mijn voorkeur.

Toen doorgezocht naar iets wat er een beetje op leek in 20" maar qua specs dichter bij de standaardwielen. Nu dus de Corniche in 20" in matzwart. Hier 2 foto's van de pas-sessie van vanmiddag.

IMG_2728.jpg
IMG_2727.jpg


Komt met 245/40R20 Conti Winter Contact TS830 en montage/balanceren (en door mij aangeleverde TPMS) op ongeveer EUR 2.350 ex BTW. Bij Profile Tyre in Mijdrecht - vraag naar Ber - maar volgens mij kan je dit ook bij andere Profiles regelen. Het paswerk heb ik echter bij hun gedaan dus die business gun ik ze van harte.
 
Bij mij gaan straks deze Brock's 20" eronder.

Wintervelg Brock_B32_SKMrs.jpg


- - - Updated - - -

Gunmetal grey inderdaad. Stuur een foto als ik ze onder de auto zitten als iemand me even verteld hoe ik een foto kan invoegen :wink:

Druk op 'Reply With Quote'
Schrijf je tekst.
Druk op het icoontje van het fotootje (naast het film-icoontje)
Selecteer de foto uit de bewuste map op je computer.
Druk op 'upload files'
Druk op 'Post Quick Reply'
Klaar is Rick.