Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Te koop: Michelin Latitude Sport 3 255/45r20 vooraan en 275/45r20 achteraan voor Model X (300km gereden) enkel Banden, weg wegens 22 inch velgen.
ook Te Koop: 4 stuks Michelin PilotSport 3 245/45r19 102y. voor Model S (30 km mee gereden Aartselaar-Mechelen) weg wegens 21 inch velgen.
 
Wat is het verschil tussen een Tesla TPMS sensor en de TPMS sensor van Conti? Behalve het prijsverschil.;)

Dit omdat ik aan het kijken ben naar een setje winterbanden die om mijn “standaard” velgen gaan, de zomerbanden gaan dan om een ander setje velgen.
Nagekomen vraag. Kan je ergens aan de buitenkant zien wat de velgbreedte is op 20 inch van de achterwielen op een X? Volgens de handleiding zijn de specs voor vierseizoenen velgen 9,5J en voor zomervelgen 10,0J. Qua banden blijft het overigens 275/45R20.
 
Last edited by a moderator:
Ook hier een oem setje Michelin Latitude Sport 3 XL TO (Tesla Original) voor een Model X te koop (4 stuks dus). Hebben er 149km onder gezeten (Tilburg -> huis -> Profile Tyres). Voor: 255/45 R20. Achter 275/45 R20. BTW niet te verrekenen.

20171007_112215.jpg20171007_112223.jpg20171007_112239.jpg
 
Beide Tesla, men is ergens in 2014 meen ik overgestapt op Conti. Met het 'oude' type waren vaak problemen.:(
Let wel: je moet weten welk systeem je auto heeft, alleen bijbehorende sensors werken.
Lag niet aan problemen, ze zijn overgestapt op een systeem waarmee je de druk in de auto kunt zien. Beide systemen zijn prima.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: basvk and Faiz71
Gisteren naar Euromaster in de buurt van Tesla Rotterdam geweest. Set winterbanden michelin kostn 1300 EUR. Velgen moeten ze nog uitzoeken. Ze zouden hiervoor contact opnemen met Tesla om daar velgen te kopen. Vreemd...zie toch ook internetshops waar ze alles aanbieden? Wie heeft er tips? Of nog een setje met 20" velgen? Graag wel met BTW bon
 
Gisteren naar Euromaster in de buurt van Tesla Rotterdam geweest. Set winterbanden michelin kostn 1300 EUR. Velgen moeten ze nog uitzoeken. Ze zouden hiervoor contact opnemen met Tesla om daar velgen te kopen. Vreemd...zie toch ook internetshops waar ze alles aanbieden? Wie heeft er tips? Of nog een setje met 20" velgen? Graag wel met BTW bon
Heb nog een setje nieuwe 20” Sliptreams zonder banden en sensoren liggen. Vraagprijs € 1250,- factuur mogelijk indien gewenst, komt de btw er ook nog bij:).
 
Gisteren naar Euromaster in de buurt van Tesla Rotterdam geweest. Set winterbanden michelin kostn 1300 EUR. Velgen moeten ze nog uitzoeken. Ze zouden hiervoor contact opnemen met Tesla om daar velgen te kopen. Vreemd...zie toch ook internetshops waar ze alles aanbieden? Wie heeft er tips? Of nog een setje met 20" velgen? Graag wel met BTW bon
Een aantal 19" velgen voor BMW passen.
 
Beste Mensen,

Hierbij verkoop ik mijn 21 inch turbine velgen van twee weken oud. Ik zelf een set donkergrijze van de 21 inch turbines.

Het zijn de nieuwste! Uiteraard krijg je de hele set banden en velgen en sensoren!

voor: 245/35 ZR 21 Y
achter: 265/35 ZR 21

Continentals!

Wie heeft er interesse?
 

Attachments

  • IMG_2075.JPG
    IMG_2075.JPG
    682.6 KB · Views: 71
hoi ik zoek voor mijn mx 255/275 voor 20 inch stille winterbanden... wie o wie heeft hiervoor een advies

Ik ga voor deze op mijn model X:
Voor 255/45R20 Michelin Latitude Alpin LA2 105V XL
Achter 275/45R20 Michelin Latitude Alpin LA2 110V XL
Deze worden maandag gemonteerd dus nog geen ervaringen op de model X wel op mijn vorige auto, die was nogal gevoelig voor trillingen en dat ging met deze banden uiteindelijk goed.