Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand of de 20inch model x velgen op een model s passen?

Interesse in de 20 inch slipstream velgen van de model X, volgens amerikaanse threads wel.

edit: dit zijn de afmetingen Voor: 20 inch X 9.0 J +35 mm Achter: 20 inch x 10 J + 35 mm

Er zijn amerikanen met 22 inch velgen en die lopen net aan volgens hun.

Ik had ook interesse maar ben nu in de markt voor rays wheels velgen, licht en sterk maar beetje kostbaar.

Carbon revolution vraagt bijna 13.000 euro voor 4 velgen en wegen 9 kilo, rays wheels zijn +/- 11 kilo en zijn 1300 euro per stuk, dit is de review en uitleg:

 
Last edited:
Interesse in de 20 inch slipstream velgen van de model X, volgens amerikaanse threads wel.

edit: dit zijn de afmetingen Voor: 20 inch X 9.0 J +35 mm Achter: 20 inch x 10 J + 35 mm

Er zijn amerikanen met 22 inch velgen en die lopen net aan volgens hun.

Ik had ook interesse maar ben nu in de markt voor rays wheels velgen, licht en sterk maar beetje kostbaar.

Carbon revolution vraagt bijna 13.000 euro voor 4 velgen en wegen 9 kilo, rays wheels zijn +/- 11 kilo en zijn 1300 euro per stuk, dit is de review en uitleg:

Enkele kilo's gewicht minder voel je bij een lichte sportwagen. Onze Tesla's zijn daarmee vergeleken een soort tanker waar je het verschil niet merkt.
Ik zou die vele euro's lekker in mijn zak houden.
 
Eindelijk de zomerbanden er onder met de nieuwe 20inch wielen van evwheels. Banden Michelin 245/20R20 pilot sport 4.
Rijdt geheel trillingsvrij. Volgens de banden leverancier zijn het goede velgen.
Merk weinig verschil in rijcomfort. Misschien iest meer lawaai op ruw wegdek.
Auto ziet er totaal anders uit met deze velgen:)

IMG_20180504_180116.jpg
IMG_20180504_180127.jpg
 
  • Like
Reactions: MickC
Eindelijk de zomerbanden er onder met de nieuwe 20inch wielen van evwheels. Banden Michelin 245/20R20 pilot sport 4.
Rijdt geheel trillingsvrij. Volgens de banden leverancier zijn het goede velgen.
Merk weinig verschil in rijcomfort. Misschien iest meer lawaai op ruw wegdek.
Auto ziet er totaal anders uit met deze velgen:)

View attachment 298781 View attachment 298782
Netjes zo, denk je nog aan de zwarte wielmoerdoppen, maakt het net wat strakker
 
Eindelijk de zomerbanden er onder met de nieuwe 20inch wielen van evwheels. Banden Michelin 245/20R20 pilot sport 4.
Rijdt geheel trillingsvrij. Volgens de banden leverancier zijn het goede velgen.
Merk weinig verschil in rijcomfort. Misschien iest meer lawaai op ruw wegdek.
Auto ziet er totaal anders uit met deze velgen:)

View attachment 298781 View attachment 298782
Waar heb je die vandaan?
 
Bij het wisselen naar de zomerbanden bleek ik een slag in mijn wiel te hebben. Ik heb uiteraard geen idee hoe ik daar aan ben gekomen, en ik heb het ook nooit enige trillingen gevoeld. Maar ja, je weet hoe het gaat... Nu ik weet dat er een slag is zit, meen ik ook enige trillingen te bespeuren. Niets menselijks in ons vreemd....

Nu zoek ik dus naar een betrouwbaar adresje wat binnen een redelijke termijn velgen kan stellen in Westelijk Brabant, ten noorden van Antwerpen of in de buurt van Utrecht.

Van een kennis begreep is dat Home - De Velgendokter in Uden een erg goede naam heeft, maar dat is wel erg ver uit de buurt voor mij...

Suggesties voor een vakman zijn dus welkom!
Ook niet echt in de buurt, wheelcare.nl in Zeeland (N-B). Zeer goede ervaringen mee, voor een schappelijke prijs!
 
  • Informative
Reactions: redevries
Ik ben mijn auto aan het klaarmaken voor een eventje op 2 juni. Ik zou nog nieuwe banden op mijn 2de set velgen willen zetten. Ik zou gaan voor zomerbanden, en het gaat om een standaard set 21" turbines van Tesla.
Welke banden raden jullie aan? (lees wat is op dit moment de beste keuze...)
 
Ik ben mijn auto aan het klaarmaken voor een eventje op 2 juni. Ik zou nog nieuwe banden op mijn 2de set velgen willen zetten. Ik zou gaan voor zomerbanden, en het gaat om een standaard set 21" turbines van Tesla.
Welke banden raden jullie aan? (lees wat is op dit moment de beste keuze...)
Ik zou die nieuwe banden na de E-rally doen, dan kan je de oude nog oproken tijdens de behendigheidsproef.
 
Ik ben mijn auto aan het klaarmaken voor een eventje op 2 juni. Ik zou nog nieuwe banden op mijn 2de set velgen willen zetten. Ik zou gaan voor zomerbanden, en het gaat om een standaard set 21" turbines van Tesla.
Welke banden raden jullie aan? (lees wat is op dit moment de beste keuze...)
Ik heb de Pirelli P ZERO met PNCS, Pirelli Noice Canceling System er pas op liggen. Ben ik heel tevreden over.