Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
M'n eerste set Michelin achterbanden ging 20.000 km mee. Bij de voorbanden was dat 40.000 km.
De tweede set achter zit nu op 2mm bij een totaalstand van 53.000 km.
Nu denk ik er over om achter 255/45R19 te laten monteren, i.p.v. 245/45R19.
Ik denk dat de wielkasten ruim genoeg zijn en dat de toerentalverschillen tussen voor- en achteras
geen electronische storingen zullen veroorzaken. Klopt dit ?
 
M'n eerste set Michelin achterbanden ging 20.000 km mee. Bij de voorbanden was dat 40.000 km.
De tweede set achter zit nu op 2mm bij een totaalstand van 53.000 km.
Nu denk ik er over om achter 255/45R19 te laten monteren, i.p.v. 245/45R19.
Ik denk dat de wielkasten ruim genoeg zijn en dat de toerentalverschillen tussen voor- en achteras
geen electronische storingen zullen veroorzaken. Klopt dit ?
Ja.
 
  • Love
Reactions: FVO
M'n eerste set Michelin achterbanden ging 20.000 km mee. Bij de voorbanden was dat 40.000 km.
De tweede set achter zit nu op 2mm bij een totaalstand van 53.000 km.
Nu denk ik er over om achter 255/45R19 te laten monteren, i.p.v. 245/45R19.
Ik denk dat de wielkasten ruim genoeg zijn en dat de toerentalverschillen tussen voor- en achteras
geen electronische storingen zullen veroorzaken. Klopt dit ?
Ik rij zo met winterbanden, gaat uitstekend.
 
  • Helpful
Reactions: Sumon
Te koop voor € 1.275
Mijn 20" breedset velgen met goede Michel Pilot Super Sport banden. Inclusief TPMS sensoren, balanceren en montage op je auto.
Soleil wheels staggered.jpg

Details: Het vraag en aanbod draadje
 
mijn Pirelli Sottozero zijn aan vervanging toe, was aan het denken aan Nokian WR A4,


De NOKIAN HAKKAPELIITTA R3
is overkill voor in onze contreien maar zou ik wel moeten hebben voor als ik deze winter naar het Noorden trek ? heeft iemand die te huur te leen ?
De R3 heeft met een F een heel hoog verbruik. De Nokian WR A4 heeft een B voor verbruik.
Die laatste lijkt mij prima voor heel Scandinavië in de winter.
 
Waarschijnlijk is het geen goed idee en voorlopig zijn mijn banden net nieuwe, maar heeft iemand al eens RFT geprobeerd onder een Tesla.
Ik had deze banden onder mijn BMW en dat stuurt wel heel erg strak.

Door de stevigere wang van de band is deze veel koersvaster dan een standaard band.
Daar staat alleen tegenover dat het comfort iets minder wordt en meestal ook iets meer banden geluid.
 
Herstellen stoeprandschade
Ik reed vorige week een Michelin Pilot Super Sport kapot op een rij scherpe stenen aan de rand van een smal asfaltweggetje.
Op de 21' turbinevelg heb ik, voor het eerst na 50.000 km, stoeprandschade opgelopen. Ziet er niet uit.
Daarom de stoute schoenen aangetrokken en de reparatie zelf gedaan.
Ik had al een klein flesje Tesla verf voor de grijze velg.
Met Bison kneedbaar epoxy smeerde ik de vele beschadigingen dicht en schuurde alles netjes glad. De eerste foto geeft dit weer. Een foto van de oorspronkelijke schade heb ik vergeten te maken.
Ik kocht een goedkoop airbrush spuitje om deze aan sluiten op mijn compressor. Spuiten moet met 20 psi of 1,5 bar druk.
De Tesla verf met 30% thinner verdunnen en spuiten maar.
Het resultaat is, zeker voor de eerste keer, best goed. Zoek op het wiel maar eens waar de reparatie zit. De lengte van de reparatie is zeker 25 cm, verdeeld over drie stukken.

1.jpg 1 (1).jpg
 
Herstellen stoeprandschade
Ik reed vorige week een Michelin Pilot Super Sport kapot op een rij scherpe stenen aan de rand van een smal asfaltweggetje.
Op de 21' turbinevelg heb ik, voor het eerst na 50.000 km, stoeprandschade opgelopen. Ziet er niet uit.
Daarom de stoute schoenen aangetrokken en de reparatie zelf gedaan.
Ik had al een klein flesje Tesla verf voor de grijze velg.
Met Bison kneedbaar epoxy smeerde ik de vele beschadigingen dicht en schuurde alles netjes glad. De eerste foto geeft dit weer. Een foto van de oorspronkelijke schade heb ik vergeten te maken.
Ik kocht een goedkoop airbrush spuitje om deze aan sluiten op mijn compressor. Spuiten moet met 20 psi of 1,5 bar druk.
De Tesla verf met 30% thinner verdunnen en spuiten maar.
Het resultaat is, zeker voor de eerste keer, best goed. Zoek op het wiel maar eens waar de reparatie zit. De lengte van de reparatie is zeker 25 cm, verdeeld over drie stukken.

View attachment 316565 View attachment 316566
Knap gedaan Wim! Nieuwe bijverdienste?
 
Langskomen bedoel je? Dat is wel erg gastvrij :)
Dat laatste ben ik en langskomen mag ook. Voor het spuiten is het makkelijk als de band eraf is. Dat kon bij mij mooi omdat de kapotte Michelin Pilot Super Sport moest worden vervangen.
Banden ga ik hier thuis niet van de velg halen.
Wel ga ik een kleinere stoeprandschade proberen te herstellen met de band op de velg aan de auto.
Dus langskomen voor koffie of een goed glas wijn is prima, beschadigde velgen repareren voor eenieder, helaas niet ;)